تست هپاتیت B و C از پاکبانان شهرداری شهرکرد انجام شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طرح غربالگری نیرو‌های خدمات شهری شهرداری شهرکرد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد رئیسی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: به مدت دو روز تیم پزشک و مشاوره برای اجرای طرح غربالگری نیرو‌های خدمات شهری شهرداری شهرکرد انجام شد که خوشبختانه تاکنون تست ۴۰ نفر از پاکبانان منفی بوده است.

او با بیان اینکه هپاتیت B و C جزو هپاتیت‌های ویروسی هستند، افزود: در دنیا از هر هزار نفر یک نفر متوجه این بیماری می‌شود و سبب ایجاد اختلالات کبدی و مرگ و میر را به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید


رئیسی با بیان اینکه در کل دنیا شیوع ویروس هپاتیت B، ۲ تا هشت درصد و شیوع ویروس هپاتیت C، یک درصد است، افزود: در کشور شیوع هپاتیت B، ۱.۵ درصد و شیوع هپاتیت C، ۰.۵ درصد و در استان شیوع هپاتیت B، ۰.۶ درصد و شیوع هپاتیت C، ۰.۴ درصد است.

او با بیان اینکه پاکبانان گروه در معرض خطر ابتلا به هپاتیت B و C هستند، بیان کرد: به مدت دو روز تیم پزشک و مشاوره برای اجرای طرح غربالگری نیرو‌های خدمات شهری شهرداری شهرکرد انجام شد که خوشبختانه تاکنون آزمایش ۴۰ نفر از پاکبانان منفی بوده است.

رئیسی با بیان اینکه به صورت روزانه ۴۰ نفر آزمایش غربالگری هپاتیت B و C می‌دهند ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون براساس آزمایشات انجام شده ۷۰۰ بیمار هپاتیت B و ۵۰۰ بیمار هپاتیت C شناسایی شده است.

او گفت: طبق تعهدات کشور به سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۳۰ هپاتیت‌های ویروسی باید حذف و یا ۹۰ ابتلا کاهش یابد که براساس این تعهد حداقل ۸۰ درصد مبتلایان باید دسترسی به درمان را داشته باشند که اگر این تعهدات انجام شود ۷۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از هپاتیت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیسی خاطرنشان کرد: هزینه درمان برای هر فرد مبتلا به هپاتیت B و C حدود ۵ میلیون تومان است و مدت زمان درمان ۱۲ هفته است.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه بیان کرد: کارگران خدمات شهری جزو گروه‌هایی هستند که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و مطالعات کمتری بر روی این گروه تحت عنوان گروه‌های پرخطر که بنابر مسئولیتشان بیشتر در معرض بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت قرار می‌گیرند، انجام شده است.

او افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشت و با هدف کنترل بیماری‌های عفونی و افزایش سلامت جسمی کارگران، طرح غربالگری هپاتیت B و C کارگران خدمات شهری شهرداری با همکاری مرکز بهداشت انجام شد.

عبدالغنی ادامه داد: خطرناک بودن بیماری‌های هپاتیت B و C، هزینه‌های بالای درمان و در معرض خطر بودن پاکبانان شهرداری به دلیل امکان برخورد با اجسام تیز و برنده و خطر ابتلای به این بیماری‌ها از جمله دلایل اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار