ترکیب احتمالی کابینه بایدن چگونه است؟

رسانه‌های خبری در گرماگرم نهایی شدن نتیجه انتخابات آمریکا، به گمانه‌زنی درباره گزینه‌های احتمالی در دولت جو بایدن رو آوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با قوت گرفتن احتمال پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی رسانه‌ها به سوی گمانه زنی‌ها در خصوص ترکیب کابینه احتمالی او روی آورده اند.

در حالی که هنوز نتیجه و پیروز نهایی کارزار سوم نوامبر معلوم نیست، اما با توجه به پیشتازی جو بایدن هم در آرا الکترال و هم در ۳ ایالت از ۴ ایالت باقی مانده، رفتن او به کاخ سفید بیش از ماندن ترامپ در آنجا محتمل به نظر می‌رسد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بایدن دموکرات این روز‌ها در حال انتخاب وزرای کابینه خود است و در صورت اعلام قطعی پیروزی در انتخابات برخی از این چهره‌ها در روز‌های آتی معرفی می‌شوند.

از سویی با توجه به نامعلوم بودن تکلیف اکثریت سنا، ممکن است بایدن با احتمال حفظ اکثریت جمهوری خواه در سنا به سمت تعیین کابینه متعادل تری برای اطمینان از تائید آن‌ها در سنا باشد. هر چند هیچ گزینه‌ای تاکنون از سوی بایدن برای کابینه احتمالی او معرفی نشده است، اما نشریه اکسیوس اخیرا از الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست و برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت به عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت خزانه داری و کار نام برد.

از سویی دیگر لیل برینارد و تونی بلینکن از گزینه‌های مطرح برای رسیدن به وزارت خزانه داری و خارجه دولت بعدی آمریکا به شمار می‌روند. همچنین سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما ممکن است یکی از گزینه‌ها برای تصدی وزارت خارجه دولت بایدن باشد.

بایدن در حال حاضر با کسب ۲۶۴ رای الکترال تا رسیدن به کاخ سفید تنها به ۶ رای دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خیلی خیلی مشکوکه باید تا دیر نشده آمریکا رو خلع سلاح هسته ای کرد‌ چون ممکنه دست افراطیا ببافته
آخرین اخبار