افتتاح خانه هلال ورزشکاران و جوانان در کرمان

به دنبال تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر کرمان، نخستین خانه هلال ورزشکاران و جوانان با حضور مسئولان در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خانه هلال ورزشکاران و جوانان شهرستان کرمان امروز با حضور رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، افتتاح شد.

فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در مراسم افتتاحیه این خانه گفت: خانه‌های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد علاقه‌مند و حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه با ارائه آموزش‌های امدادی و خدمات داوطلبانه به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح روستا و محلات شهری راه اندازی و افتتاح می‌شوند.

او به سهیم بودن مردم در امر امدادرسانی به آسیب دیدگان در حوادث و شرایط اضطراری اشاره کرد و افزود: مسئولان خانه‌های هلال با شناسایی مناطق آسیب پذیر شهری و روستایی با برنامه ریزی مناسب به منظور رفع آسیب ها، تقویت نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات در امر امدارسانی به موقع در زمان اضطراری موفق خواهند بود.

فلاح با بیان اینکه مدیریت شرایط اضطراری از دغدغه‌های بسیار مهم دستگاه‌های امدادی است، تصریح کرد: افزایش تاب آوری و پاسخگویی سریع در ساعات اولیه حوادث، تشکیل تیم‌های محلی و امدادی بخش دیگری از اهداف راه اندازی خانه‌های هلال است.

او با اشاره به تحقق شعار خانواده آماده، جامعه آماده به عنوان یکی از رسالت‌های خانه‌های هلال تصریح کرد: همه اقشار جامعه اعم از کارمند، کارگر، مدیر، کسبه و سایرین باید فراگیری آموزه‌های امدادی را جدی بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان حضور ورزشکاران و جوانان را در کنار جمعیت هلال احمر بسیار مهم تلقی کرد و افزود: قهرمانان عرصه ورزشی در همه حوزه‌ها به ویژه در زمان جمع آوری کمک‌های مردمی در زمان بحران‌ها بازوی مهمی برای هلال احمر در تسریع امدادرسانی‌ها خواهند بود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توانمندسازی جوانان در عرصه‌های امدادی و بشردوستانه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او با اعلام اینکه حضور ورزشکاران و جوانان در جمعیت هلال احمر یک سرمایه بسیار مهم تلقی می‌شود، افزود: قشر ورزشکار، کوهنورد و ناجیان غریق در حوزه‌های امدادرسانی در حوادث کوهستان و غرق شدگی‌ها نیروی کمکی بسیار خوب و مهمی برای جمعیت هلال احمر محسوب می شوند.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی امدادی، تصریح کرد: مانور‌های متعدد آموزشی با موضوعات مختلف امدادرسانی در حوادث نیز با حضور مشترک نیرو‌های هلال احمر و ورزشکاران با هدف افزایش آمادگی و هماهنگی نیرو‌ها ضروری است.

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم در این مراسم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان گفت: این دو دستگاه دارای بیشترین عضو جوان هستند که باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و تفریحی اوقات فراغت جوانان را غنی سازی کنند.

او افزود: ورود جمعیت هلال احمر به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی برای اعضای جوانان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار