پیشرفت ۸۰ درصدی طرح های بیولوژیکی منابع طبیعی استان همدان

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: اقدامات بیولوژیکی احیا و اصلاحی جنگل‌ها و مراتع استان همدان به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح های بیولوژیکی منابع طبیعی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس قبادی، معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: اقدامات بیولوژیکی احیا و اصلاحی جنگل‌ها و مراتع استان همدان به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

قبادی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها و مراتع در توسعه پایدار گفت: اقدامات بیولوژیکی در بخش مرتع و جنگل با پیش بینی اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومانی از محل منابع صندوق توسعه ملی در ۱۰ شهرستان استان همدان به مرحله اجرا درآمده است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان درباره اقدامات احیا و اصلاحی در بخش مرتع گفت: در حوزه آبخیز مرتع «بلاغ» شهرستان همدان طرح بوته کاری و کاشت گیاه آتریپلکس در سطح ۴۰ هکتار با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

او اضافه کرد: عملیات «کُپه‌کاری» نیز در سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی استان و در حوزه آبخیز ۱۰ شهرستان به مرحله اجرا درآمده و تا پایان سال جاری نیز این طرح‌ها ادامه دارد.

قبادی بیان کرد: همچنین عملیات «بذرپاشی» با بذور گیاهان دارویی و مراتعی در سطح بیش از یک هزار هکتار از اراضی مرتعی استان در ۱۱ حوزه آبخیز واقع در ۱۰ شهرستان در حال اجرا است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل نیز گفت: با هدف توسعه و صیانت از جنگل‌ها از ابتدای سال جاری عملیات جنگل کاری با کاشت گونه‌های جنگلی از جمله داغداغان، سنجد، ارژن و سماق در سطح ۵۰۰ هکتار آغاز و یک هزار هکتار در سال جاری هدف گذاری شده همچنین نگهداری دو هزار هکتار جنگل کاری سال گذشته نیز صورت گرفته است.

قبادی افزود: در قالب طرح جنگلکاری مشارکتی نیز در ۲ حوزه آبخیز «تاریکدره» شهر همدان و روستای «سیاهدره» نهاوند ۱۰ هکتار نهال کاری گونه‌های جنگلی با مشارکت مردم، جوامع محلی، شورای اسلامی و دهیاری روستا صورت گرفت.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار