۱۱ حقیقت جالب درباره جو بایدن که شاید نمی‌دانستید!

در این مطلب به حقایقی در مورد زندگی جو بایدن، رئیس جمهور برگزیده مردم آمریکا اشاره خواهد شد.

۱۱ حقیقت جالب درباره جو بایدن که شاید نمی‌دانستید!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سوم نوامبر برگزار شد سرانجام روز گذشته اعلام شد و جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات با شکست دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. جو بایدن، معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا (باراک اوباما) حدود نیم قرن است که در عرصه سیاسی این کشور فعالیت دارد.

بایدن ۷۷ ساله که در سال ۱۹۴۲ در پنسیلوانیا به دنیا آمد اولین بار در سال ۱۹۷۲ به مجلس سنای آمریکا راه یافت. او شش بار دیگر نیز با انتخاب مجدد در مجلس سنای آمریکا جمعه ۳۶ سال از عمر سیاسی اش را در مجلس سنا گذراند. بایدن اولین بار در سال ۱۹۸۸ برای ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شد. او سال ۲۰۰۸ نیز برای دومین بار شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آزمود. وی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وی فعالیت داشت.


بیشتر بخوانید


بایدن در حالی که طی این سال‌ها در انظار عمومی حضور داشته است، شناخت شخصیت پنهان او کمی دشوار است. هفته گذشته او ویدئویی درباره خود در اینستاگرامش منتشر کرد که زوایای دیگری از حقایق زندگی شخصی اش را به تصویر می‌کشید که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

۱. بایدن در دوران دبیرستان فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد. او هم به عنوان بازیکن کناری و هم هافبک دفاعی در این تیم بازی می‌کرد. آن‌ها در سال ۱۹۶۰ بدون شکست ماندند.

۲. بایدن دو سگ جرمن شپرد دارد که نام آن‌ها چَمپ و مِیجور است.
۳. او عاشق اتومبیل است و هنوز یک ۶۷ Corvette Stingray را که از پدرش به او رسیده نگهداری می کند.
۴. جو بایدن قانون عدم خشونت علیه زنان را نوشت و از آن حمایت کرد.
۵. در دسامبر سال ۱۹۷۲ همسر اول بایدن، نیلیا و دختر ۱ ساله اش نائومی در تصادف جاده‌ای جان باختند. پسرانش بو و هانتر در این تصادف آسیب دیدند. زمانی که بایدن اولین بار به مجلس سنا راه یافت او به جای نقل مکان به واشنگتن تصمیم گرفت هر روز با قطار به ویلمینگتون رفت و آمد کند تا بتواند وقت بیشتری را با پسران خود بگذراند. پسر بزرگ بایدن، بو بایدن در ۳۰ می‌سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغزی درگذشت.
۶. پس از آنکه بایدن همسر و دخترش را در حادثه تصادف از دست داد، از کنار تخت بیمارستان پسرانش مراسم ادای سوگند مجلس سنا را انجام داد.

۷. او با لکنت زبان بزرگ شد و به همین دلیل اشعار ییتس و همچنین آثار رالف والدو امرسون را از بر می‌کرد تا بتواند در سخنرانی‌های عمومی خود از آن‌ها کمک بگیرد.
۸. در سن ۲۹ سالگی او یکی از جوانترین افرادی بود که به سنای آمریکا راه یافته بود. در زمان تحلیف وی، شرط سن مشروط ۳۰ سال بود.
۹. او دومین رئیس جمهور کاتولیک پس از جان اف کندی در تاریخ ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.
۱۰. در طی هشت سال فعالیت خود به عنوان معاون باراک اوباما در کاخ سفید، با آنکه هر دو سخت مشغول کار بودند، وعده‌های ناهار هفتگی خود را با هم صرف می‌کردند.
۱۱. جو بایدن عاشق بستنی است و طعم مورد علاقه او شکلاتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار