قانون‌گذاران کره جنوبی چشم انتظار دیدار با گروه بایدن هستند

رسانه دولتی کره جنوبی از اقدام عجولانه قانون‌گذاران این کشور برای بازدید از واشنگتن و دیدار با گروه بایدن خبر دادند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سیاستمداران و قانون‌گذاران کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای اعزام یک هیئت دیپلماتیک به واشنگتن برای دیدار با تیم جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا هستند.

خبرگزاری دولتی یونهاپ با استناد به منابع دولتی نوشت: حزب دموکرات حاکم کره جنوبی قرار است چهار عضو از جمله دو نماینده پارلمان را برای دیدار با تیم بایدن و همچنین اعضای اصلی کنگره به واشنگتن اعزام کند.

بر اساس این گزارش حزب مخالف اصلی کره جنوبی نیز در نظر دارد یک هیئت دیپلماتیک به پایتخت آمریکا اعزام کند. هدف آن‌ها نیز ایجاد خط ارتباطی با دولت احتمالی کاخ سفید است.

به گزارش یونهاپ این هیئت‌های دیپلماتیک جدا از سفر اعضای وزارت خارجه و وزارت اتحاد کره جنوبی است که برای اواسط ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده بود.

گفته می‌شود هدف اصلی سئول از اعزام عجولانه هیئت‌های دیپلماتیک به واشنگتن مذاکره برای کاهش هزینه‌های نگهداری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور است.

پیش از این، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در توئیتر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به جو بایدن و کامالا هریس تبریک گفته بود.

یاد آور می‌شود پس از کش و قوس‌های فراوان در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و کامالا هریس خود را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کردند و حتی برنامه‌های خود برای ماه‌های ابتدایی دولت را نیز ارائه داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اما همچنان از پذیرش نتیجه شکست طفره می‌رود و اعلام کرده که از نخستین روز هفته پس از انتخابات، فرآیند قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار