برتر شدن موزه ارتباطات در دوران شیوع ویروس کرونا

موزه ارتباطات به دلیل نقش موثری که در تحقق شعار «موزه ها زنده‌اند» در دوران شیوع کرونا ایفا کرد، به‌عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی، اظهار کرد: موزه ملی ارتباطات در این دوران ابتکار عمل را در دست گرفت و با فراهم کردن مجموعه‌ای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقه‌مندان و دوست‌داران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم کرد.

وی افزود: موزه ملی ارتباطات با پشتیبانی کمیته ملی موزه‌های ایران، با ارائه اینترنت رایگان به سایر موزه‌ها، علاوه بر اینکه امکان ایجاد تور‌های بازدید مجازی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را فراهم کرد، خود نیز در این زمینه پیشتاز شد.

محیط طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، ۱۳ موزه ایران تور‌های مجازی برگزار کردند، تصریح کرد: اقدام موثری که به کمک موزه ملی ارتباطات صورت گرفت، الگویی شد تا سایر موزه‌ها در صفحات اختصاصی خود در بستر شبکه‌های اجتماعی، به ایجاد تور‌های مجازی اقدام کنند.

به گفته وی، همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزه‌ها (۲۹ اردیبهشت)، امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزه‌های ایران فراهم شود.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) درباره همکاری‌های انجام شده بین موزه ها، گفت: همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات با سایر موزه‌ها از جمله موزه ملی علوم فناوری، موزه ملی کاخ گلستان، موزه ملی کاخ سعدآباد، موزه ملک، به ویژه موزه ملی ایران، توانست الگویی برای سایر موزه‌های کشور از موزه بومیان کیش گرفته تا موزه آذربایجان در تبریز، فراهم کند تا گام‌های موثری در زمینه شناخت و معرفی خود به کمک فناوری اطلاعات بردارند.

وی با تقدیر از اقدامات موزه ملی ارتباطات در پیشیبانی از موزه‌ها در دوران شیوع کرونا که مورد توجه شورای بین‌المللی موزه‌ها نیز قرار گرفت، تاکید کرد: این موزه، رویکرد مثبتی که به تقویت جایگاه موزه‌ها به عنوان نهادی فرهنگ‌ساز و نقش‌آفرین در معرفی تاریخ و هنر کشور ایفا می‌کند را تداوم دهد.

بر اساس همین گزارش، موزه‌ها و اماکن تاریخی بسیاری در کشور زیرمجموعه موزه ارتباطات هستند و به همین دلیل، موزه ارتباطات به عنوان موزه ملی ارتباطات مطرح شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار