رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس:

طرح حمایت معیشتی باتوجه به منابع موجود در بودجه تدوین شده است

زاکانی گفت: تمام منابع مورد نیاز طرح معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران به طور کامل در بودجه کشور موجود است.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، از تدوین طرح حمایت معیشتی با توجه به منابع موجود در بودجه خبر داد و  گفت: منبع اصلی  این طرح از محل واگذاری‌ها تامین شده است، اما در صورت اشکال شورای نگهبان، در بودجه امسال کشور منابع قابل توجهی برای تامین مالی این طرح وجود دارد.

او افزود: یکی از  منابع تامین مالی این طرح، اختلاف قیمت دلار نیمایی است که در بودجه ۱۱ هزار تومان دیده شده، اما به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

زاکانی تصریح کرد: تنها اختلاف چهار ماه این حساب ۳۸ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که بیش از نیاز این طرح است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از منابع موجود در بودجه برای این طرح ما به التفاوت قیمت بنزین در شش ماه اول امسال است که بخش صادراتی آن باید برای مردم هزینه شود.

او تصریح کرد: تمام منابع مورد نیاز طرح معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به طور کامل در بودجه کشور موجود است.

زاکانی تاکید کرد: مجلس سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که محصول آن در اقتصاد پنج زمینه مختلف شامل معیشت، مسکن، امنیت، سلامت و آموزش را پوشش دهد.

او افزود: یکی دیگر از این زمینه‌ها ایجاد ثبات در اقتصاد کشور و تامین کسری بودجه از مسیر درست است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور با کسری بودجه مواجه است، اما در مورد آن بیش انگاری نادرست صورت گرفته است و خلا‌ءهایی را در عمل ایجاد کرده که باید جبران شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، توزیع ثروت در بین تمام مردم را از دیگر جهت گیری‌های مجلس برشمرد و گفت: بخشی از اعتبارات کشور باید در جهت توزیع امکانات برای آحاد مردم باشد.

زاکانی همچنین جلوگیری از سیاست گذاری‌های غلط و مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دیگر جهت گیری‌های مجلس یازدهم عنوان کرد و افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است که نمونه آن را در تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر می‌توان یافت که عددی افسانه‌ای بالغ بر یکصد هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پنجمین و آخرین جهت گیری مجلس را رفع موانع تولید و صادرات دانست و افزود: در این زمینه هم اهتمام جدی وجود دارد و طرح‌هایی هم تهیه شده است که به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.