بیش‌از ١۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای تاکنون بیش‌از ١۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش از یکهزار و ١٠٠ هکتار در ایرانشهر از نیمه آبان آغاز شد و تا پایان آذر ادامه دارد.

او  افزود: ذرت علوفه ای بعد از گندم یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی کشت شده در این شهرستان است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر بیان کرد: دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتیین بالا دارند که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.

او با اشاره به اینکه در هر هکتار از اراضی ایرانشهر بیش از ۴۰ تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود پیش بینی کرد از این سطح بیش از ۴۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

فیاضی گفت: ٣٠ درصد ذرت علوفه‌ای ایرانشهر در داخل استان و ٧٠ درصد دیگر به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان حمل می‌شود.

او  با بیان اینکه در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر زمینه اشتغال بیش از ٣٠٠ نفر فراهم شده است، گفت: ذرت علوفه ای می تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده های دامی و لبنی داشته باشد.

او بیان کرد: کاهش هزینه های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه ای است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار