استارتاپی که سیر تا پیاز اطلاعات مواد غذایی را در اختیارتان می‌گذارد

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی گفت: نرم افزاری طراحی کردیم که می‌تواند اطلاعات ناخوانای درج شده بر روی محصولات را به طور دقیق در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

علیرضا رحمان‌ آبادی مدیرعامل یک شرکت استارتاپ و فعال در حوزه غذای سالم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنوع محصولات غذایی با برند‌ها و ویژگی‌های سلامتی مختلف باعث شده که انتخاب مناسب و سالم به یک دغدغه برای افراد جامعه تبدیل شود؛ از سمت دیگر شیوع بالای بیماری‌های غیر واگیر همچون چاقی، حساسیت افراد را در زمینه آنچه دریافت می‌کنند، افزایش داده است.

او درباره درج اطلاعات روی محصولات گفت: ریز و یا ناخوانا بودن اطلاعات روی محصولات و گنگ بودن خیلی از اطلاعات ارائه شده بر روی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی موجب شده، امکان تخصیص زمان کافی برای مقایسه و انتخاب درست براساس ویژگی‌های سلامتی فرد وجود نداشته باشد.

رحمان‌ آبادی با معرفی نرم افزار خود بیان کرد: ما با طراحی یک نرم افزار سعی کرده ایم آموزش و سطح سواد تغذیه‌ای جامعه و اصلاح الگوی تغذیه‌ای کشور را ارتقا دهیم و فرد را در انتخاب فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی کمک کنیم.

او ادامه داد: این نرم افزار به سادگی با اسکن بارکد مندرج بر روی محصولات، اطلاعات آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های فردی به شکل ساده، کاربردی و شخصی سازی شده ارائه می کند و با رتبه بندی و مقایسه محصولات با یکدیگر و همینطور فیلتر فرآورده‌ها بر اساس رژیم‌های خاص، بیماری‌ها و آلرژی شان، آگاهی افراد را در انتخاب سالم و مناسب ارتقا می دهد.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: علاوه بر آن کاربران می‌توانند با ثبت نظر خود و امتیاز دهی به محصولات، به شکل مستقیم با تولید کننده‌های مواد غذایی، ارتباط داشته باشند. این نرم افزار همچنین تلاش می‌کند پلی میان صنایع غذایی کشور و مصرف کنندگان مواد غذایی و البته سازمان‌های نظارتی با رویکرد سلامت جامعه باشد.فروشگاه

او  بیان کرد: مخاطب اصلی این نرم افزار تمام مصرف‌کنندگان مواد غذایی بسته بندی شده هستند. اما به طور خاص افراد مسئول خرید در خانواده‌هایی که نسبت به سطح سلامت سبد غذایی خانواده خویش اهمیت می‌دهند.

رحمان‌ آبادی درباره ویژگی های این نرم افزار گفت: افرادی که نیازمند رعایت‌های رژیمی خاصی همچون افراد گیاه‌خوار، افراد دیابتی، افراد دچار بیماری سلیاک و غیره هستند، می‌توانند به شکل ویژه از این نرم افزار استفاده کرده و محصولاتی که محتویات نامناسب برای شرایط‌شان را به صورت آشکار و پنهان دارا هستند، شناسایی کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: مشتری اصلی این نرم افزار، تولید‌کننده‌های صنایع غذایی هستند که در این اپلیکیشن امکان معرفی محصولات خود را عرضه دارند. در کنار آن هر تولید‌کننده امکان این را دارد تا نظرات شخصی مصرف‌کنندگان نسبت به هر محصول را بررسی کرده و پاسخ دهد.

او ادامه داد: با توجه به قیاسی که بین محصولات مختلف صورت می‌گیرد، تولیدکنندگان به تکاپو خواهند افتاد تا کیفیت محصول خود از منظر سلامتی را ارتقا دهند و در رقابت با رقبای خود به شکل پویا و سالم رشد کنند.

رحمان‌ آبادی گفت: تاکنون پایگاه داده‌ای از سطح بازار به این شکل جامع در سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با صنعت غذا وجود نداشته است. شرکت ما با حداقل هزینه‌ها سعی کرده  با اشتغال‌زایی در زمینه اطلاعات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، تیمی جوان، شاداب و پویا از دانشجویان و دانش‌آموختگان حوزه غذا و تغذیه فراهم آورد. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: غذای سالم ، استارتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار