تلاش برای پایداری شبکه توزیع برق در زمان بارندگی

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: تلاش کارکنان امور بهره برداری واتفاقات در حفظ آمادگی و پایداری انرژی الکتریکی، به خصوص درفصل سرما با توجه به وزش باد و بارندگی که موجب تخریب شبکه می شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین علیزاده، مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: تلاش بی وقفه همکاران امور بهره برداری واتفاقات در حفظ آمادگی و پایداری انرژی الکتریکی، به خصوص درفصل سرما با توجه به وزش باد و بارندگی که موجب تخریب شبکه می شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: در کنار بخش‌های مختلف شرکت‌های توزیع برق که مشغول خدمت رسانی می‌باشند، اموراتفاقات و دیسپاچینگ به عنوان مرکزکنترل راهبری سیستم توزیع برق هستند که با کادر متخصص وکارشناس دراین بخش به صورت شیفتی و در تمام ساعات شبانه روز، نقش کلیدی در خط مقدم توزیع را ایفا می‌کنند.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تصریح کرد: افراد شاغل در دیسپاچینگ و اموراتفاقات، بایستی اطلاعات فنی کافی از چگونگی کارکرد سیستم تحت وظیفه خود را داشته باشند بدین منظور با ابزاری که در اتاق فرمان مهیا شده است پارامتر‌های مختلف شبکه نظیر ولتاژ بار را زیر نظر داشته تا در مواقع لزوم، نسبت به اصلاح ، کنترل و هدایت آن‌ها عکس العمل لازم را نشان دهند و بهترین نتیجه در راستای توزیع برق و پایداری انرژی الکتریکی حاصل شود.

علیزاده گفت: نظارت مستمر و شبانه روزی به پارامتر‌های مختلف شبکه باعث می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه نقص نظیر قطع شبکه برق، افت ولتاژ و یاسایرموارد مربوط به شبکه در اسرع وقت به واحداتفاقات و عملیات یا تعمیرات و نگهداری برای رفع نقص مربوطه و اصلاح شبکه اطلاع رسانی شود و در نتیجه از گسترش صدمات فنی به شکل بسیار موثری، جلوگیری شود.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق کرمان افزود: برای حفظ و نگهداری شبکه وتاسیسات برق در تمامی ایام سال به خصوص در پیک بار مصرف بار در فصل تابستان، لازم است که نظارت و کنترل کافی بر روند کار تجهیزات بوسیله مرکز دیسپاچینگ صورت پذیرد، که این مهم با ثبت ، تجزیه وتحلیل حوادث و رویداد‌های حادث شده درشبکه‌های توزیع انجام می شود.

او اظهار کرد: یکی از وظایف مرکز دیسپاچینگ کنترل و نظارت راهبردی شبکه در حوزه بهره برداری علاوه بر مرکز دیسپاچینگ، اموراتفاقات بخش دیگری است که با اعلام قطع شبکه از سوی مرکز کنترل دیسپاچینگ همکاران اتفاقات به محل مذکور اعزام تا اصلاح و تعمیرات شبکه در سریع‌ترین زمان انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار