ادبیات در هفته ای که گذشت؛

معرفی نامزد‌های جدید جایزه کتاب ماه و سال/طرح پاییزه کتاب کلید خورد

مهمترین اخبار حوزه ادبیات در این هفته را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین اتفاقات حوزه ادبیات هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

امضای تفاهم‏‎نامه معاون امور فرهنگی با معاونت قرآنی برای ترویج مضامین نهج ‏البلاغه

تفاهم‎نامه «طرح ترویج مضامین نهج‌البلاغه؛ بازنویسی و بازآفرینی مضامین اخلاق اجتماعی نهج‌البلاغه» با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‎زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سومین روز از بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‎زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به ویژگی‎های کتاب نهج‎البلاغه گفت: این کتاب جنبه‏‌های شخصیتی امام علی (ع) را نشان می‏ دهد و تنوعی از آرای حضرت علی (ع) را در حوزه‏‌های معرفتی، عقیدتی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و فکری در خود جمع کرده است.

مجموعه ۱۶ جلدی «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» از سوی کانون منتشر شد

علی خانجانی نویسنده و پژوهش‌گر از انتشار این اثر خبر داد و گفت: این مجموعه حاصل تلاش پنج ساله ۷۰ نفر از کارشناسان، پژوهشگران و ویراستاران است.

او درباره این مجموعه‌ ۱۰ هزار صفحه‌ای گفت: در این مجموعه بیش از ۸ هزار روایت از قصه‌های شفاهی مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است و به جرأت می‌توان گفت که تقریباً تمامی قصه‌ها و افسانه‌های اقوام ساکن در ایران زمین پس از بررسی ۲۲۲ منبع مختلف در این مجموعه گردآوری شده است.


نامزد‌های جدید جایزه کتاب ماه و سال معرفی شدند

کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان ۱۴ عنوان (۱۷ نسخه) کتاب را شامل سه عنوان کتاب شعر کودک، دو عنوان شعر نوجوان، چهار عنوان داستان کودک و پنج عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزد‌های فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص دادند.

در همین حال، از میان ۵۵۱ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل تابستان، ۳۳۹ عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله پایانی جایزه کتاب این فصل راه پیدا کرد.


طرح پاییزه کتاب ۹۹ با مشارکت ۸۳۵ کتابفروشی آغاز شد

طرح پاییزه کتاب ۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» از امروز شنبه (۲۴ آبان ماه) کار خود را در ۸۳۵ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور آغاز کرده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در این طرح، ۶۴۲ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۳ کتابفروشی از سایر شهرستان‌ها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها اعلام آمادگی کردند. همچنین در این دوره، ۱۰۵ کتابفروشی برای نخستین بار به طرح پاییزه کتاب ۹۹ پیوستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.