کد خبر: ۷۵۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر : ۷۵۶۶۷۹۹
ولی زاده:

استعلام الکترونیکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و مسافران هوایی اجباری شد

استعلام الکترونیکی وضعیت مبتلایان به کرونا برای مسافران هوایی، ریلی و زمینی داخل کشور و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اجباری شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام ولی زاده، سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ضرورت اجرای بند (۷) مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و لزوم تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا اظهار داشت، از این پس کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نیز «ارائه‌دهنده سامانه‌های فروش بلیت مسافری به صورت انفرادی و چارتری» که در حال حاضر سامانه‌های آن‌ها در دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری کشور در حال استفاده است، ملزم هستند ضمن انجام تنظیمات فنی لازم از طریق گذرگاه خدمات الکترونیکی سروا (PGSB) که در سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و راه‌اندازی شده است از امکان «استعلام الکترونیکی و ممانعت فروش بلیت» استفاده نمایند.

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران که علت ایجاد این قابلیت را افرادی می‌داند که با وجود آگاهی از بیماری اقدام به مسافرت با استفاده از وسایل حمل و نقل مسافربری می‌نمایند، در تکمیل جزییات بیشتر اقدام یاد شده گفت، در این شیوه استعلام بر اساس پارامتر‌های ورودی از جمله کدملی و تاریخ سفر، نتیجه وضعیت ابتلای فرد به کرونا در تاریخ ارسال شده، مشخص می‌شود. چنانچه نتیجه استعلام الکترونیکی بر اساس تاریخ سفر وی ممنوع باشد از فروش بلیت تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دهد، ممانعت خواهد شد.

وی هم‌چنین تصریح کرد با اجرایی شدن این مصوبه، کلیه شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی نیز ملزم به استعلام الکترونیکی روزانه وضعیت ابتلا به بیماری رانندگان خود هستند و شرکت موظف است در صورت مثبت بودن پاسخ در تاریخ آن روز، اپلیکیشن راننده مبتلا را غیرفعال و مسدود نماید.

وی در خصوص مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری نیز گفت، شرکت‌های مذکور موظف هستند که نسبت به اصلاح فرمت صدور بلیت برای مسافران و ثبت کدملی مسافران و استعلام کدملی مسافران خود با سامانه مذکور اقدام نمایند.

لازم به ذکر است از زمان راه‌اندازی آزمایشی این سرویس از هفته گذشته تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار استعلام از سوی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت رجا، شرکت‌های تاکسی اینترنتی و شرکت‌های فروش بلیت انجام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر