کنسرسیوم‌های بخش صادرات در استان قزوین راه اندازی می‌شوند

رییس سازمان صمت قزوین گفت: برای تحقق شعار جهش تولید و توسعه تجارت خارجی استان کنسرسیوم‌های بخش صادرات امسال راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، یکی از مشکلات را ضعیف بودن یا به نوعی شکل واحد نداشتن کنسرسیوم‌های بخش صادرات در استان بیان کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها این است که بتوان این کنسرسیوم‌ها را در استان برای سال جاری راه اندازی و تقویت کرد.

افضلی افزود: این کنسرسیوم‌ها شامل زیرگروه‌هایی هستند که در هر بخشی به صورت تخصصی با مطالعه کشور‌های هدف، براساس ضرورت‌های بازار‌های آنها، نوع بسته بندی و نوع کاشت و برداشت محصولات راه اندازی می‌شوند تا بتوانند برندسازی و بازاریابی کنند.

او اضافه کرد: اگر این طرح محقق شود قطعاً با برندی که در استان ایجاد می‌کنیم می‌توان حتی محصولات استان‌های دیگر را در استان فراوری و بسته بندی کرد و از طریق کشور‌های هدف به فروش رساند.

او با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های پایانه صادراتی استان به منظور توسعه تجارت قزوین، افزود: پایانه صادراتی کاسپین، شمس آذر و شرکت نمایشگاهی بین المللی از جمله این طرح‌ها هستند که در شورای برنامه ریزی استان به منظور رفع مشکلات، مورد بررسی قرار گرفتند.

این مسوول درباره مشوق‌ها و یارانه‌های حمایتی توسعه زیرساخت‌ها در استان، گفت: قزوین سهم ۱۰ میلیارد ریالی از این محل دارد که پیشنهاد ما از این سهم برای پایانه صادراتی شمس آذر پنج میلیارد ریال، برای کاسپین ۲ میلیارد- در صورت تصویب شورای برنامه ریزی استان- و شرکت نمایشگاه بین المللی استان سه میلیارد ریال تسهیلات زیرساختی است.

وی با تاکید بر جامع و کامل بودن گزارش صادراتی استان، گفت: این گزارش شامل همه محصولات صادراتی استان از کشاورزی، صنعتی و معدنی است، ولی ما بخشی از صادرات استان را در این گزارش منعکس می‌کنیم که از محل کارت‌های بازرگانی استان قزوین صورت گرفته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بخش زیادی از صادرات و واردات استان با کارت بازرگانی استان‌های دیگر صورت می‌گیرد که این آمار برای ما قابل رویت نیست و باید برای رفع این نقیصه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

به گفته افضلی، هدفگذاری صادراتی استان در سال ۹۹، ۳۴۰ میلیون دلار بوده که از این میزان تاکنون ۴۷ درصد محقق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار