عمویی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها/ دولت به غنی‌سازی ۲۰ درصد ملزم می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی سه ماده اول طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون خود خبر داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون خود با بیان اینکه نمایندگانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، گفت: چند ماده از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به عنوان دستور جلسه بررسی شد. پس از تصویب کلیات، ماده نخست به الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی سازی ۲۰ درصد، ماده دوم به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین جمهوری اسلامی و ماده سوم به بهره‌گیری دولت جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژ‌های IR۲M و IR۶ می‌پردازد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، در جلسه امروز نزدیک به دو سوم نمایندگان حاضر شدند و بررسی طرح فردا هم در دستور کار قرار دارد. همچنین کمیسیون هنوز به بندهای مربوط به نظارت‌ها نرسیده است.

 عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که با تغییر رئیس جمهوری آمریکا و احتمال بازگشت به برجام ممکن است طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برطرف شود؟ اظهار کرد: برای ما افراد ملاک نیستند، سیاست‌های خصمانه و اعمال فشار آن‌ها علیه مردم ادامه دارد، بالتبع مسیر تصویب طرح در مجلس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
اگر بزودی تحریم برداشته نشود،و قیمت دلار به پایین ترین حد خود نرسد تا قیمت همه چیز پایین نیاید،بزودی شاهد فروپاشی های خانواده های ایرانی،به خاطر گرانی کمر شکن خواهیم بود،با گرانی کمرشکن زندگی را به خانواده های ایرانی به جهنم تبدیل کردند!
آخرین اخبار