مدیرکل انتقال خون قم عنوان کرد؛

افزایش اهدای خون شهروندان قمی در روز‌های اخیر

مدیرکل انتقال خون قم گفت:در مقایسه با هفته‌های گذشته در چند روز اخیر شاهد افزایش اهدای خون شهروندان قمی بودیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی نوریان،مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به درخواست‌های صورت گرفته از مردم در روز‌های اخیر برای اهدای خون بیان کرد: تجریه ثابت کرده است که هر زمانی مردم ایران اسلامی احساس کنند که نیازی در جامعه وجود دارد به سرعت وارد عمل می‌شوند.

او ادامه داد: در روز‌های اخیر نیز درخواست‌هایی را برای اهدای خون داشتیم که به سرعت با رسانه‌ای شدن این درخواست‌ها شهروندان قمی استقبال خوبی کردند و در مراکز اهدای خون حضور یافتند.

نوریان افزود: در مقایسه با هفته‌های گذشته در چند روز اخیر شاهد افزایش اهدای خون بودیم که آمار دقیق آن در روز‌های اخیر اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون قم با بیان این که ارتباطی بین اهدای خون و بیماری کرونا وجود ندارد، تاکید کرد:  اهدای خون، منجر به انتقال بیماری کرونا نمی‌شود و در این باره با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، خطری در خصوص انتقال ویروس شهروندان را در اهدای خون تهدید نمی‌کند.

نوریان عنوان کرد: با اهدای یک واحد خون، سه نفر نجات پیدا می‌کنند و اگر پلاسما و فرآورده‌های خونی را در نظر بگیریم، ۷ نفر از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار