بازگشت به زندگی پس از توقف ۴۵ دقیقه‌ای تپش قلب

مردی در آمریکا پس از ایست ۴۵ دقیقه‌ای قلبش دوباره به زندگی بازگشت و به طرز عجیبی زنده ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا شاهد حادثه‌ای عجیب در نوع خود بود؛ ماجرا از این قرار بود که مردی پس از توقف قلبش تا مدت ۴۵ دقیقه دوباره به زندگی بازگشت. جنازه «مایکل کنابینسکی» ۴۵ ساله در پارکی واقع در کوه راینیر در واشنگتن پیدا و به مرکز پزشکی «هاربروی» در سیاتل منتقل شد اما تلاش پزشکان برای زنده نگهداشتن او با شوک الکتریکی به نتیجه نرسید.

به گفته دکتر بخش مراقبت‌های ویژه قلب نکابینسکی پس از ۴۵ دقیقه ایست قلبی دوباره به زندگی بازگشت و از مرگ نجات یافت. تیم نجات هفته گذشته جسد کانابینسکی را یخ زده و بیهوش در هوای سرد پارک ملی  پیدا کردند.

او به محض ورود به بخش اورژانس، درمانی معروف به «اکسیژناسیون غشای خارج از بدن» را دریافت کرد؛ روشی که پشتیبانی قلبی عروقی طولانی مدت را برای افرادی که قلب و ریه‌های‌‌شان قادر به فراهم کردن تبادل اکسیژن کافی برای حفظ زندگی نیست، انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


به گفته دکتر اورژانس دستگاه اکسیژن ساز پس از ۴۵ دقیقه موفق به بازگرداندن جریان خون به بدن کنابینسکی شد، پس از آن تیم پزشکی دمای مناسب را با شوک‌های الکتریکی به بدن او دادند تا قلب او را دوباره به کار بیاندازند.

نگرانی پزشکان فقط در مورد آسیب مغزی دائمی بود که در مدت ایست قلبی به او وارد شده بود اما پس از گذشت دو روز کامل، ناپینسکی بدون اینکه علائمی از آسیب مغزی داشته باشد از خواب بیدار شد.

وی پس از هشت روز بیمارستان را ترک کرد و گفت: "من نفهمیدم پس از بیدار شدن از کما چه اتفاقی افتاد. از همه کادر درمانی بیمارستان تشکر می‌کنم. الان زنده ام و نفس می‌کشم".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۱۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
تو بیمارستان شهر ما یه بچه ۱۳ ساله که دچار برق گرفتگی شده بود رو بعد از ۵۰ دقیقه احیای قلبی برگردودند ولی متاسفانه فردا صبحش دوباره دچار ایست قلبی شد بعد از ۴۰ دقیقه احیای قلبی دیگه اعلام فوت میشه. مواظب بچه ها باشید. خیلی حالم گرفت. درد خودم از یادم رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
هیچکس ازش نپرسید اونور چه خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۰۱:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خدا را شکر بنده پس از دوازده روز بیهوشی به لطف خدا و زحمات کادر پزشکی بیمارستان گلستان اهواز و پس از عمل های جراحی مهم و استادانه از سکته ی مغزی و مرگ حتمی نجات یافتم. بنده از خداوند سبحان ممنونم و دست همه ی عزیزان کادر پزشکی بیمارستان گلستان را می بوسم. خادم از دزفول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
بازم جداروشکرچه خبرانور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۳:۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
جالبه حالا اینجا دو دقیقه شوک میدن تمام!!
آخرین اخبار