طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا

در گزارش زیر طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شب یلدا یکی از کهن‌ترین و خاطره‌انگیزترین شب‌های سال برای ما ایرانیان است. در شب یلدا، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و شبی به یاد ماندنی را رقم می‌زنند. در این شب مردم خوراکی‌ها و میوه‌های متنوعی را در کنار هم می‌خورند. یکی از این غذاها، سالاد لبو است. دراین گزارش ما ابتدا طرز تهیه لبو، و البته ۳ طرز تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی، طرز تهیه سالاد لبو و انار و طرز تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی را برای شما شرح داده‌ایم تا از مزه و خواص آن در این شب زیبا، لذت ببرید.


طرز تهیه لبو

طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا

مواد لازم برای پخت لبو

چغندر متوسط: ۵ عدد

شکر: ۵ قاشق غذاخوری

آب: ۴ الی ۵ لیوان


طرز تهیه لبو

ابتدا چغندر‌ها را با پوست، خوب بشویید. سپس آب را داخل قابلمه بریزید و لبو‌ها را در آن قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و ۳ ساعت صبر کنید.

لبو‌های پخته‌شده را از قابلمه در بیاورید و آن‌ها را به‌آرامی پوست بکنید. سپس می‌توانید آن‌ها را حلقه حلقه یا خرد کنید.

شکر را با آب باقی‌مانده در قابلمه مخلوط کنید. سپس لبو‌های حلقه‌حلقه‌شده را در قابلمه بریزید و دوباره روی حرارت قرار دهید. ۱ ساعت صبر کنید تا لبو‌ها بپزند و غلیظ شوند.

لبو شما آماده است!

طرز تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی؛ سالاد لبوی روسی

لبو خاصیت زیادی برای سلامت بدن دارد. لبو سرشار از فیبر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. همچنین باعث تقویت گردش خون و کاهش فشار خون می‌شود. این ماده غذایی خوش‌رنگ را می‌توانید در انواع سالاد‌ها مثل سالاد فصل، سالاد سبزیجات و سالاد مرغ میل کنید. در ادامه این مطلب، ابتدا طرز تهیه سالاد لبو با سبزیجات و سیب‌زمینی را برایتان شرح داده‌ایم که طرز تهیه سالاد روسی لبو است. البته روس‌ها به این سالاد لبو مقداری فیله ماهی کبابی هم اضافه می‌کنند.

طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی

لبو پخته‌شده و خردشده: ۱ پیمانه

سیب‌زمینی پخته: ۱ پیمانه

هویج پخته‌شده: ۱ پیمانه
استخدام سفیر در افق کوروش

خیارشور: ۲۰۰ گرم

کاهو یا کلم خردشده: ۱ پیمانه

لیموترش: ۱ عدد

ذرت خام: ۱ عدد کوچک

پنیر صبحانه: یک‌دوم فنجان خردشده

سس مایونز، نمک و فلفل: به مقدار لازم


بیشتر بخوانید:


طرز تهیه

برای تهیه این سالاد خوشمزه و خوش‌رنگ، باید هویج و سیب‌زمینی را آب‌پز کنید و سپس به قطعات کوچک‌تر و مکعبی‌شکل، خرد کنید. سپس مواد دیگر مثل خیارشور، کاهو، پنیر را خردکنید و ذرت‌ها را دانه کنید. لبوپخته‌شده را نیز خردکنید و به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا

در مرحله دوم، سس سالاد لبو را باید درست کنید. سس مایونز، نمک، فلفل و آب لیمو ترش را در ظرفی جدا بریزید و به هم بزنید. سپس این سس را با تمام مواد خردشده ترکیب کنید. سالاد شما به همین سادگی آماده است! فقط بهتر است چند ساعتی در یخچال بماند و خنک شود تا طعم فوق‌العاده سس به خورد همه مواد سالاد برود. نوش جان!


طرز تهیه سالاد لبو با انار

در آستانه زمستان و شب یلدا، می‌توانید سالاد لبو با انار را درست کنید و از طعم شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.


مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با انار

لبو: ۳ عدد

انار: ۳ عدد

کلم‌قرمز: ۱ عدد کوچک

نمک، فلفل، آب‌لیمو و روغن‌زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا


طرز تهیه سالاد لبو با انار

تهیه سالاد لبو با انار به سادگی تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی است. ابتدا باید لبو‌ها را به قطعات کوچک‌تری خرد کنید، انار‌ها را دانه کنید و کلم قرمز را پس از شست‌وشوی کامل و بادقت، به نوار‌های باریک و کوچک خرد کنید. سپس تمام مواد را باهم ترکیب کنید و نمک، فلفل، آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید سالادتان ترش شود، می‌توانید آب‌لیمو را بیشتر بریزید. اگر می‌خواهید سالاد تند شود، می‌توانید نمک بیشتری بریزید. خلاصه، انتخاب مزه غالب سالاد با ذائقه شماست. اگر می‌خواهید یک سالاد لبوی مجلسی داشته باشید مقداری گردوی خرد شده به سالاد لبو و انار اضافه کنید تا یک سالاد لبو و انار و گردو خوشمزه داشته باشید.


طرز تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی

از طرز تهیه سالاد لبو با لوبیاچیتی می‌توانید در روز‌های دیگر سال هم به‌عنوان وعده شام استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد لبو روسی و ایرانی؛ خوشمزه و مقوی برای شب یلدا


مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با لوبیاچیتی

لبو: ۲ عدد

لوبیاچیتی: ۱ لیوان

سیب‌زمینی: ۱ عدد

خیارشور: ۱۰۰ گرم

هویج: ۱ عدد

کاهو: ۱ عدد

پنیر صبحانه: یک‌دوم فنجان خردشده

سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیمو: به مقدار لازم


طرز تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی

مانند روش‌های قبلی، ابتدا موادی مثل هویج، لوبیا و سیب‌زمینی را بپزید. سپس تمام مواد پخته شده و مواد دیگر را به‌طور نگینی خرد کنید و با هم ترکیب کنید. سپس نمک، فلفل و آبلیمو را روی مواد بپاشید و سس مایونز را نیز به آن‌ها اضافه کنید. می‌توانید سالاد را در یخچال بگذارید تا طعم بهتری بگیرد. به‌جای لوبیا چیتی، می‌توانید از لوبیا‌های دیگر نیز استفاده کنید. در صورت تمایل به جای سس مایونز مقداری ماست چکیده به سالاد لبو و لوبیا چیتی اضافه کنید تا رژیمی‌تر باشد. طرز تهیه سالاد لبو با انواع کلم بنفش، برگ کلم و کاهو هم مرسوم است.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار