امکان بهبودی ریه پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹

پزشک فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:بهبودی ریه بر اساس میزان درگیری آن پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به مرور زمان امکانپذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بیوک مراخانی پزشک فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مشکلی که بیشتر با آن مواجه هستیم ویژه بیمارانی است که علایم بیماری به شکل خفیف در آن‌ها شروع و بعد دو هفته شدت یافته و فرد بیمار فقط تحت درمان خانگی قرار گرفته و مراجعه نکرده است، این در حالی است که بیمار پس از دو هفته با ایجاد تخریب در ریه‌ها و اوج شدت بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کند.

 مرادخانی افزود: با توجه به آن که زمان فعالیت ویروسی برای این بیماران سپری شده، درمان حمایتی و حفاظتی از تامین اکسیژن، بررسی کارکرد کلیه، قلب، ریه و ... به منظور پیشگیری از افزایش دیگر مشکلات برای بیمار را می‌طلبد.

او عنوان کرد: ممکن است بیماران در هفته سوم و چهارم به دلیل درگیری با کرونا و تضعیف سیستم ایمنی ناشی از ان دچار عفونت‌های ثانویه شوند که باید از کارکرد قلب، کلیه، ریه و دیگر ارگان‌های بدن اطمینان حاصل کرد.

 پزشک فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: این بیماران به دریافت داروی ضد ویروسی پس از مدت ذکر شده نیاز ندارند، اما باید از نظر میزان مایعات و الکترولیت ها، پتاسیم و سدیم تحت نظر باشند و نوار قلب از آن‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.