صنایع پایین‌دستی گاز در شهرک‌های صنعتی بوشهر ایجاد شود

استاندار بوشهر گفت: صنایع پایین‌دستی گاز در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود که لازمه این کار، توسعه این شهرک‌ها در شهرستان‌های استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری افزود: طرح‌های پرورش آبزیان، دام و طیور، مجتمع‌های خدمات و رفاهی در این جلسه بررسی شد که نشان از توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

او، با تاکید بر توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر افزود: نقاطی که ظرفیت ایجاد واحد‌های صنعتی دارند در کارگروه تخصصی معاونت امور عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صمت، جهاد کشاورزی و امور اراضی باید بررسی شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر واگذاری ۸۸ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی در محدوده‌های بنک و کنگان، ادامه داد: برای ساخت این شهرک صنعتی، کارگروه ویژه تشکیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


گراوند با تاکید  برای ایجاد شهرک صنعتی در محدوده یاد شده، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های بالادستی صنایع گاز در منطقه پارس جنوبی، توسعه صنایع پایین دستی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر ضروری است.

او، صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی را از نظر زیست محیطی سالم‌تر از دیگر صنایع دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها ضمن اشتغال‌زایی در مناطق، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم می‌آورد.

استاندار بوشهر لازمه توسعه صنایع پایین دستی گاز را ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و بیان کرد: باید شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان بوشهر به ویژه شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی توسعه یابد.

گراوند گفت: جنوب استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه صنایع گاز و پتروشیمی است که باید از این ظرفیت برای توسعه صنایع پایین دستی بهره برد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.