فرماندار شاهرود خبرداد؛

همکاری ۹۵ درصدی کسبه شاهرود در اجرای طرح مقابله با کرونا

فخری از همراهی ۹۵ درصد از کسبه و بازاریان در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: افرادی آگاهانه و یا ناآگاهانه اصول را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود گفت: برخی افراد از وضعیت شهرستان ناآگاه هستند و رفتار غیراصولی و غیر قانونی نسبت به تحریک برخی اصناف برای بازگشایی مغازه‌ها اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از کسبه و بازاریان تاکنون همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته اند، افزود: معدود کسانی به دنبال خدشه دار کردن چهره بازاریان هستند که بزودی آنان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فخری با اشاره به اینکه ستاد عملیات مقابله با کرونا شهرستان شاهرود دارای سه معاونت بوده و هر کدام ماموریت خاصی دارند، بیان کرد: یکی از این معاونت‌ها مسوولیت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را دارد، در کنار نشست‌های اصلی این معاونت یکسری نشست‌های هماهنگی هم برگزار می‌گردد.

فرماندار شاهرود ادامه داد: در همین راستا نشستی با حضور فرمانده انتظامی و رییس پلیس راهور با هدف بررسی مشکلات و معایب طرح محدودیت‌ها و بازنگری در روش اجرا برگزار شد و به نتایج و تفاهم خوبی دست یافتیم.

معاون استاندار سمنان از برگزاری نشستی با عنوان هماهنگی معاونت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و ابراز داشت: این نشست با حضور نیروی انتظامی، پلیس امنیت، پلیس اماکن، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رییس اداره بهداشت حرفه‌ای محیط، تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گفته فخری در این نشست موضوعات تجربه شده در چند روز اخیر مورد بررسی و نقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی قرار گرفت.

او با بیان اینکه دادستان شهرستان شاهرود مجوز پلمب سیار برای نیروی انتظامی، اداره صمت و اداره بهداشت و درمان صادر کرده است، افزود: بازرسی از بانک ها، اداره‌ها و همچنین بازرسی از اصناف پنج شهر دیگر شهرستان به طور مستمر و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شاهرود تصریح کرد:دراین نشست مقرر شد اصناف قانون شکن که تعداد بسیار کمی هستند، شناسایی و به دادگستری شعبه رسیدگی به جرایم کرونا معرفی شوند.

فخری با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی متخلف ۱۵ روز پلمب می‌شوند، تصریح کرد: برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل داده می‌شود و از تمدید پروانه کسب برای آنان خودداری می‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار