نتانیاهو با رأی‌گیری برای قانونی‌کردن ساخت و ساز در کرانه باختری موافقت کرد

وزیر امور جوامع در کابینه رژیم صهیونیستی از موافقت نتانیاهو با رأی‌گیری برای قانونی‌کردن ساخت و ساز شهرک‌های جدید در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم‌پست، تساحی هانقبی، وزیر امور جوامع در کابینه رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی از موافقت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با رای گیری درباره قانونی‌کردن ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین کوچک در اراضی خصوصی فلسطینیان، در کابینه خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: از این رو کابینه باید متن این تصمیم با هدف پیشبرد تمام فرایند‌های حقوقی که منجر به قانونی شدن ساخت شهرک‌های جوان در این منطقه می‌شود را تدوین کند.

هانقبی تاکید کرد: تصمیم فوق در واکنش به نظر مشاوران حقوقی گرفته شده است که درباره اعلامیه کابینه برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های کوچک و پراکنده هشدار می‌دهند.

وزیر امور جوامع در کابینه رژیم صهیونیستی همچنین از تهیه لیستی از ۶۹ شهرک تازه تأسیس در کرانه باختری خبر داد و گفت: این لیست تهیه شده است، اما فرایند قانونی شدن آن‌ها از نظر کابینه تل‌آویو ممکن است چند سالی به طول بیانجامد.

این موضوع درحالی مطرح شده است که بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌های مختلف درباره تداوم شهرک سازی در اراضی فلسطینیان هشدار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار