۷۰ فروند لنج در سواحل مکران صید با قلاب انجام می‌دهند

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان گفت: ۷۰ فروند لنج به روش صید با قلاب(لانگ لاین) فعالیت داشته و هر لنج حدود ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال و حدود ۱۶۰ تن سالانه صید می‌کند.

عطاالله رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: هم‌اینک صید لانگ لاین با شناورهای صیادی سیستان‌وبلوچستان افزایش قابل توجهی داشته و روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تن ماهی در بنادر صیادی این استان تخلیه و روانه بازار می‌شود.

او با بیان اینکه ماهی صید شده توسط قلاب از کیفیت و بازارپسندی خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سازمان شیلات ایران برای ترویج این روش صید تلاش‌های زیادی انجام داده و صیادان از هزینه‌های فراوان تور ماهیگیری رهایی پیدا می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت دریا می‌تواند منجر به اشتغالزایی هزاران نفر شود و توسعه و آبادانی منطقه را در پی داشته باشد.

او  ادامه داد: روش رشته قلاب طویل یکی از روش‌های بسیار مفید و مورد تأکید سازمان شیلات و این اداره‌کل است و با توجه به این ضرورت کارگاه‌های آموزشی با همکاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران برای صید با قلاب برگزار شده است.

رییسی اظهارداشت: صید با قلاب بویژه صید رشته قلاب طویل (لانگ لاین) از جمله روش‌های صید انتخابی محسوب می‌شود که مورد توصیه سازمان‌های بین المللی مثل سازمان خوار و بار کشاورزی جهانی (فائو) و کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند بوده که ضمن انجام صید انتخابی و کاهش صید ضمنی، منجر به حفظ کیفیت و ارتقا ارزش افزوده محصولات صید شده می‌شود.

او  با بیان اینکه براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم روش صید با قلاب روز بروز بیشتر شود تا شاهد توسعه اشتغال و افزایش تولید با کیفیت ماهی در سواحل مکران باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار