هرگونه قطع و هرس غیر مجاز درختان در سطح شهر سمنان جرم است

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری سمنان گفت: هرگونه قطع و هرس غیر مجاز درختان در سطح شهر سمنان جرم است و پیگرد قانونی داشته و با فرد خاطی برخورد قانونی صورت میگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد قاسمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اشاره به لایحه قانونیِ حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: براساس ماده یک این لایحه، به‌منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن‌ها به هر طریق در معابر، میادین، پارک‌ها، بوستان‌ها، حتی باغ‌ها ی خصوصی که در محدوده و حریم شهرها باغ شناخته می‌شوند،بدون اجازۀ شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

او افزود:  یکی از وظایف اصلی شهرداری ها نگهداری و نظارت بر فضای سبز عمومی و شهری است و به همین دلیل سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری به منظور اجرایی نمودن لایحه مذکور فعالیت می نماید.

قاسمی در پایان از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطع وشکستن درختان وآسیب به فضای سبز شهری، با این سازمان همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تعرض وقطع درخت به سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری شهرداری سمنان با شماره 137 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.