بسته حوادث:

کشف ۱۰۰ هزار عدد دستکش لاتکس قاچاق/کشف ۱۶۰ راس انواع دام قاچاق

فرمانده انتظامی پاوه از کشف ۱۰۰ هزار عدد دستکش لاتکس قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدر حق جویان فرمانده انتظامی پاوه گفت : ماموران ایستگاه بازرسی «ملندر» حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و برای بازرسی آن را متوقف کردند.

او گفت : در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ هزار عدد دستکش لاتکس قاچاق کشف شد که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی پاوه از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضائی برای صدور حکم لازم خبر داد .

۱۶۰ راس انواع دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: ۱۶۰ راس انواع دام قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال باتلاش مرزداران شهرستان‌های قصرشیرین و ثلاث‌باباجانی کشف شد.

یحیی الهی افزود: در ماموریت نخست ماموران هنگ مرزی قصرشیرین با اشراف اطلاعاتی خود موفق به شناسایی ۲ دستگاه کامیون حامل دام قاچاق شده و و پس از مدتی تعقیب نامحسوس آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در جریان بازرسی از این کامیون‌های توقیفی ۱۱۳ راس گوسفند قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسید کشف شد.

سردار الهی ادامه داد: در همین راستا ماموران هنگ مرزی قصرشیرین موفق به دستگیری ۲ قاچاقچی شده و پس از تشکیل پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه به کشف ۴۷ راس دام قاچاق دیگر توسط مرزبانان شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: این احشام شامل گاو، گوساله، گوسفند و بز می‌شود.

او افزود: این تعداد احشام که طق نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به سه میلیارد و ۵۰۰ ریال می‌رسد، در نقطه صفر مرزی و پیش از خروج غیر قانونی از مرز توقیف و کشف شدند.

 مرزبانی گفت: در همین راستا نیز سه قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل دستگاه قضایی شدند.

تمدید اعتبار وکالتنامه‌ها در ایام محدودیت‌های کرونایی

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه از تمدید اعتبار وکالتنامه‌هایی که در ایام محدودیت‌های کرونایی اعتبار آن‌ها منقضی شده خبر داد.

فضل الله شیری افزود: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، از اول آذرماه سال جاری، مراکز شماره گذاری در شهر‌های قرمز تعطیل شد که در همین راستا وکالت نامه‌هایی که انقضای اعتبار آن‌ها در ایام تعطیلات کرونا (آذر ماه) است به شمار روز‌های تعطیل رسمی از طرف دولت تمدید اعتبار می‌شوند.

او افزود: با تعطیلی مراکز شماره گذاری تاریخ اعتبار بسیاری از وکالتنامه‌های صادره منقضی خواهد شد، که این امر منجر به ازدحام مراجعین به مراکز شماره گذاری بعد از اتمام محدودیت‌ها خواهد شد، برای آسودگی خاطر هموطنان تمهیدات و تدابیر لازم پیش بینی و به ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد شده و در نهایت مقرر گردید اعتبار وکالتنامه‌های متقاضیان خرید و فروش وسایل نقلیه به تعداد روز‌های تعطیل شده از سوی ستاد ملی کرونا، تمدید گردد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: صرفاً وکالتنامه‌هایی که اعتبار آن‌ها از تاریخ ۰۱/‏۰۹/‏۹۹‬ تا پایان آخرین روز تعطیلات کرونایی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا منقضی شده باشد، مشمول تمدید اعتبار و دریافت خدمات در مراکز شماره گذاری خواهند بود.

او در خصوص نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک، گفت: مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مرکز استان کرمانشاه، خدمات را با نوبت دهی اینترنتی انجام می‌دهند و می‌بایست قبل از مراجعه، نوبت اینترنتی را گرفته شده باشد .

انهدام باند سارقان قطعات خودرو در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری دو نفر سارق حرفه‌ای و کشف ۶۰ فقره سرقت قطعات خودرو و اموال دولتی در کرمانشاه خبر داد.

علیرضا دلیری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت محتویات داخل خودرو به آدرس شهرک زیباشهر مامورین کلانتری جهت بررسی سرقت به محل وقوع سرقت اعزام که در محل سرقت شاکی اظهار می‌دارد سارقین توسط یک دستگاه خودرو تاکسی شهری اقدام به سرقت محتویات خودرو وی نموده اند.

او ادامه داد: در همین رابطه مامورین کلانتری ۲۶ آزادگان پس از تحقیقات از شاکی و اهالی محل موفق به شناسایی پلاک خودرو از طریق سازمان تاکسیرانی شده که پس از هماهنگی‌های لازم در یک عملیات تعقیب و مراقبت موفق به توقف خودرو تاکسی در میدان آزادگان گردیدند.

دلیری با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده در بازجوئی همدست خود را نیز معرفی کرد، افزود: پس از هماهنگیبا مقام محترم قضایی دیگر متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن در مقادیر قابل توجهی محتویات خودرو و اماکن دولتی مانند دریچه آب فاضلاب، کنتر گاز برق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: متهمان در تاکنون به ۶۰ فقره سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی گردیدند.

کشف احشام قاچاق در سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از کشف ۲۵ راس گوسفند قاچاق و دستگیری سه نفر قاچاقچی خبر داد.

منوچهر رضایی گفت: مأموران انتظامی پاسگاه بشیوه در پی اخبار واصله و کنترل خودرو‌های عبوری در محور کرندغرب - سرپل ذهاب، به دو دستگاه وانت نیسان و وانت پیکان حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۲۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

رضایی ادامه داد: سه نفر قاچاقچی در این رابطه دستگیر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان گفت: نیروی انتظامی مقتدرانه با سود جویان که با قاچاق احشام قصد بر هم زدن نظم اقتصادی در سطح کشورو باعث تورم وگرانی در سطح کشور می‌باشند برخورد قاطع و قانونی داشته واین افراد مسامحه ندارد.

کشف ۲۷۰ تن سیب زمینی و پیاز احتکار شده در شهرستان "صحنه"

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۷۰ تن سیب زمینی و پیاز احتکار شده در یک انبار به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان "صحنه" خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان "صحنه" در پی کسب خبر مبنی بر احتکار سیب زمینی و پیاز در یک انبار بلافاصله با همکاری تعزیرات حکومتی وارد عمل شدند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از انبار مذکور ۲۷۰ تن پیاز و سیب زمینی شامل: ۲۲۰ تن پیاز و ۵۰ تن سیب زمینی که به صورت غیرقانونی احتکار شده بود را کشف و ۳ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان، با بیان اینکه کارشناسان ارزش پیاز و سیب زمینی‌های کشف شده را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع ذیصلاح شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار