بخشی از آنچه در مجلس ۹ آذر ۹۹ گذشت؛

خروج از NPT یا پروتکل الحاقی؟ مسئله این است/ خاطره‌خوانی نماینده تهران از کتاب رئیس‌جمهور

صحن امروز مجلس شورای اسلامی تحت تأثیر عملیات ترور بود.

صحن علنی امروز مجلس

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از یک جلسه غیرعلنی تا ساعت ۰۹:۱۹ امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشست علنی را با حضور ۲۵۴ نفر و ریاست محمدباقر قالیباف آغاز کردند.

در حالیکه کشور تحت تأثیر ترور منجر به شهادت محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع قرار گرفته است، نمایندگان در جلسه غیرعلنی، ابعاد علمیات تروریستی را بررسی کردند.

قالیباف در ابتدای جلسه علنی از نمایندگان خواست تا کارنامه ۶ ماهه و برنامه‌های پیش‌روی پارلمان را به مردم ارائه کنند. او گفت: امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی با تمام محدودیت‌ها، خروجی‌های واقعی مجلس در طول این مدت کوتاه پاسخی به امید و انتظار باشد.

سیگنال ضعف ندهید

رئیس مجلس در ادامه به مسئله ترور دانشمند هسته‌ای کشور پرداخت و گفت که «دشمنان ملت ایران بار دیگر با استفاده از شیوه‌های ترور به عنوان یکی از غیرانسانی‌ترین رفتارها، نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتاده‌اند و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیده‌اند.»

قالیباف تأکید کرد که «دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود، مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن، بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام بگیرد. به همین دلیل علاوه بر انتقام بازدارنده از دشمنان و آمران شهادت شهید فخری زاده، وظیفه همه قوا و سازمان‌ها و نهادهای مربوط است که تهدید این ضایعه اسفناک را به یک فرصت برای قوی شدن در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته‌ای تبدیل و همچنین از فرستادن هرگونه سیگنال ضعف و یا اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا پرهیز کنند.»

رئیس قوه مقننه همچنین با اعلام اینکه مصوبات جلسه غیر علنی به اطلاع مردم خواهد رسید، حدود ساعت ۹:۳۵ دقیقه دستور تنفس داد پس از دقایقی، نشست علنی از ساعت ۱۰:۰۹ صبح به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس دوم دوباره آغاز به کار کرد. 

از ۱۱ دستور کار ثبت شده، امروز تنها به یک دستور رسیدگی شد. در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی از ماده‌ها موافقت کردند.

مجلس

تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

اما دستور بعد تحت تأثیر شرایط کشور و ناشی از عملیات ترور بود؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را که پس از تصویب یک فوریت بررسی کرده بود، امروز با قید دو فوریت به صحن آورد. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان پشت تریبون آمد و از این مسئله دفاع کرد. او گفت که «برجام دو طرف دارد، یکی ۱+۵ و دیگری جمهوری اسلامی، ایران تمام تعهدات برجامی خود را از صفر تا ۱۰۰ انجام داده است و گزارش‌های متعدد و مکرر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که جمهوری اسلامی تمام تعهدات خود را اجرا کرده است، در حالیکه آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های مقابل که اگرچه تحریم‌های بانکی را به صورت کاغذی لغو کرد، اما سایه سنگین تهدید و تحریم را به روی نظام بانک داری دنیا حفظ کرد و هیچ تحریمی درعمل برداشته نشد، و سپس این کشور از برجام بیرون رفت.»

مجلس

اجرا نکردن طرح اقدام راهبردی جرم محسوب می‌شود

او افزود: اتحادیه اروپا حاضر به پرداخت هزینه نشد و طبق عرف، شرع و قوانین، جمهوری اسلامی نیز باید از مسیر رفته باز گردد، لذا طرح تجدیدنظر در این مسیر تدوین شد و ۸ طرحی که دوستان در رابطه با خروج از NPT و اصلاحات برجام داشتند، تجمیع شد. همچنین جلسات متعدد کارشناسی با حضور آزاد نمایندگان و صاحب نظران برگزار شد.  صاحب نظران مجلس، مرکز پژوهش‌ها، سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه، سپاه، ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های مختلف دعوت شدند و نتیجه جلسات متعدد طرح ۹ ماده‌ای فوق شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در این طرح مسیری برای تعطیل کردن تعهداتی که تاکنون اجرا کرده‌ایم، پیش بینی شده و در پایان نیز ماده ۹ جرم انگاری شده است تا این قانون ضمات اجرایی داشته باشد. همچنین گام‌های ۵ گانه کاهش تحریمات برجامی را دولت تصویب و ابلاغ کرد، اما اولاً برخی از گام‌ها بی خاصیت است و ثانیاً برخی دیگر از گام‌ها اصلاً اجرایی نشدند و مجلس نمی‌تواند ورود و مطالبه گری کند. اگر خود مجلس برای دولت تکلیف تعیین کند، هر نماینده‌ای به مثابه جزء از کل یا نمایندگان و کلیت مجلس می‌تواند اجرای تکالیف را از دولت مطالبه کند.

نماینده قم درباره جرم انگاری در این طرح تصریح کرد: در این طرح بر اساس قانون مجازات اسلامی درجات مجازات از یک تا ۸، کف آن درجه ۴ تا درجه ۷ که ۲۰ سال زندان و سایر مجازات‌ها را دارد، به عنوان ضمانت این طرح پیش بینی شده است. برای اعمال درباره افرادی که امتناع یا استنکاف یا ممانعت از اجرای این قانون دارند، ضمانت اجرایی برای اجرای طرح قرار داده شده است.

خروج از NPT به اقدام راهبری محتوا می‌دهد

مخالفان و موافقان این دو فوریت به ارائه نظر خود پرداختند. برای نمونه جواد کریمی قدوسی که خود عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است، به عنوان مخالف بیان کرد که «اسم طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست ولی در آن محتوایی برای لغو تحریم‌ها دیده نمی‌شود.»

او با تأکید بر اینکه خروج از ان پی تی محتوا دهنده طرح است، گفت که «در صورتیکه اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کارشان قرار ندهند، ظرف سه یا ۶ ماه این اقدام باید صورت بگیرد. پروتکل الحاقی یکی از تعهدات برجام بوده که باقی مانده است. زمانی که آمانو به تهران آمد، دو خواسته داشتند؛ روی پرونده پی ام دی و برجام بحث شد و آنها گفتند که اجازه می‌دهید از پارچین بازدید کنیم و با دانشمندانتان مصاحبه داشته باشیم. این دو اتفاق افتاد، پس از خروج آمانو از ایران  و بسته شدن پرونده پی ام دی، برجام هم امضا شد. ضربه از ناحیه نفوذ صورت می‌گیرد.»

مجلس

وزارت اطلاعات  درباره هیئت همراه آمانو چه گفته بود؟

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم به عنوان موافق اظهارنظر کرد. این نماینده تصریح کرد که «نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به یک کشور هسته‌ای چند نوع است؛ یکی پادمان است که از واژه پایش می‌آید، یعنی نسبت به مواد و فعالیت‌ها پایش انجام می‌شود. اما آژانس متوجه شد کشورهای هسته‌ای کارهایی انجام می‌دهند که اعلام نمی‌کنند و بر این اساس پروتکل‌الحاقی برای همین فعالیت‌های اعلام نشده‌ در نظر گرفته‌اند تا بر فعالیت‌های اعلام نشده نظارت داشته باشند.»

او در گفته‌هایش به کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای نوشته حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  استناد کرد و گفت «آقای روحانی در کتاب خود بیان کرده زمانیکه پروتکل الحاقی را پذیرفتیم، در کشور نگرانی داشتیم که بخواهند مجلس و ریاست جمهوری را هم بگردند، اماکن نظامی که جای خود دارد. متأسفانه از سال ۸۲ تا ۸۴ آقایان روحانی و ظریف دوبار مسئول هسته‌ای کشور شدند. آقای روحانی که خاطراتش را در کتاب یاد شده می‌گوید ۲۸/ ۹/ ۸۲ از سوی آقای دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی وقت پروتکل به دستور آقایان روحانی و ظریف امضا می‌شود.»

نماینده مرم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس یادآور شد: چون پروتکل الحاقی را پذیرفتیم، نظارت هر نقطه و هر زمان باید در اختیار ناظران قرار بگیرد. در یکی از صفحات کتاب می‌گوید مأموران آژانس جاسوسند. آقای روحانی بیان کرده است که معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات سال ۹۴ گفت همراه آمانو ۱۱ نفر آمدند که دو نفرشان مأموران سیا و فرانسه بوده‌اند.

او افزود: آقای روحانی در کتابش تصریح می‌کند که ما متخصصان را در اختیار آژانس قرار دادیم.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: سؤال  ما این است که آیا شهید فخری‌زاده را در اختیارشان قرار دادیم یا نه؟ پذیرش پروتکل همه این لوازم را دارد. تا پیش از آقایان روحانی و ظریف و سال ۸۲، هیچکس این موضوع‌ها را نپذیرفت و بعد از همان سال هم بازدیدها قطع شد. سال ۹۲ با حضور آقای روحانی دوباره این را پذیرفتند و این یکی از خطرات جدی برای تمام ابعاد هسته‌ای و نظامی کشور است؛ لذا باید با دو فوریت این بند بیاید و با رأی بالا به تصویب برسد که اجرای پروتکل الحاقی متوقف شود.

مجلس با ۲۳۲ رأی موافق از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن علنی، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را دو فوریتی کردند تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با فوریت جلسات خود را برای اقدام متقابل برگزار کند. حاضران در صحن علنی با تصویب این طرح، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مجلس

نمایندگان همچنین یک بیانیه دادند. این بیانیه که به امضای تمامی نمایندگان رسیده است، تصریح کرده که «انفعال‌های پی در پی برای ایران اسلامی ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش‌های عمیق‌تر و ضربات دردناک‌تر نخواهد داشت و مقتضای چنین جنایتی، پاسخ فوری و پشیمان کننده‌ای است که بهترین آن‌ها احیای صنعت درخشان هسته‌ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم‌های بازرسی بی سابقه سازمان انرژی اتمی است.»

مجلس شورای اسلامی بر اساس اعلام قالیباف، روز سه شنبه این هفته جلسه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
یه سوال
اگه برجام بد بود چرا آمریکا از توی اون خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
یعنی هنوزم نفهمیدی دلیل خارج شدنش بخاطر این بود که مسائل نظامی و موشکی تو بند بر جام نبود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
با سلام اول محل زندگی خود را اعلام کنید .بعد تو دعوا نرخ تعیین کنید .
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۶:۵۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
چرا دانشمند اتمی کره شمالی ترور نمیشه؟
وفتی شعار نابودی یک کشور را می دهیم چه انتظاری داریم
می خواهیم دسته گل برایمان تزیین کنند
کره جنوبی نه موشک دارد و نه بمب اتم ونه دریای نفت فقط مسئولین دلسوز دارد و نه ادعای نفوذ منطقه ای اما در جاجا دنیا
سرمایه دارد و امنیت هم برقرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام از برجام خارج شوید به حرف گرانقدر رهبری اطاعت امر بکنند دولت ما قوی خواهد شد هیچ خیال مردم هم راحت می شود اقتصاد مملکت هم مشخص می شود مملکت را به جوانان نخبه بسپارید به خدا قسم کلمه نه به برجام مساوی با پیروزی وقوی شدن ورفع تحریم می شود آقای جوی هم ترامپ است مملکت ما موشک نداشته باشد ما را می خورند درود به سپاه درود به ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
شش ماه دیگه رییس جمهور اصولگرا میاد
سه تا قوه یه دست اصولگرا میشن
اون موقع پیشرفت و ابادانی کشور شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مجلسیا فکر میکنن مردم خیلی به حرفاشون علاقه دارن

هرچی حرف کمتر بزنی بیشتر عمل میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
طرح عین الاسد برای تلاویو پیاده شود البته دوبلش تا دشمن بداند که چقدر ضعیف هست از آمریکا و اذنابش هم نترسید چون آمریکا تا زمانی که در سطح منطقه ولو هست دست از پا خطا نمی کند که اگر خطا کند مخالفان آنان که در سکوت نظاره گر ماجرایند وارد عمل شده و نسخه اش پیچیده شه و فروپاشی آن تسریع خواهد شد وجهان آزاد خواهد شد و چند جانبه ای واقعی محقق خواهد شد به پاخیزید با یک یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۰:۱۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
هر وقت دیدی کفتار ها زوزه می کشند بدان که یک شیر شکار کرده اند
Germany
علی
۰۰:۰۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
ازهمه مهمتر مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر طرح دوفوریتی را مبنی بر اینکه مدیران و مسئولان دولتی تا یک سال بعد از مسئولیتشان ممنوع الخروج از کشور باشند تا بعد ریاستشان نتوانند از کشور متواری شوند و به تخلفات دوران ریاستشان اعم از کم کاری و ترک فعل یا خیانت و جاسوسی برای دشمنان و ...رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا اینقدر بعضیا نطر چرت میدید با این نظرات ۴۰ساله تاوانشو مردم عادی میدن نه مسولین ما. خدایش اگه زندگی مسولینم مثل ماست تا حمله کنیم به اسراییل با خاک یکسانش کنیم بخدا این انتقام از مردمه نه اسراییل بخدا اگه با مردم صادق باشید یک یکمون خون میدیم نه بگید مرگ بر امریکا وغرب بعد برید اقامت همون کشورا رو بگیرید
Germany
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ارام باشید
اینا دقیقا با این حرکتشون همینو میخواستن
طبق نقشه دشمن حرکت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۱۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من از اول با پروتکل الحاقی مخالف بودم در حالیکه کنگره آمریکا هم دست از مخالفتش برنداشت اما یعنی شما آقایان مجلس و هم پالکی هایتان خودتان را از تمام مشکلات 85 میلیون جمعیتی که صاحبان اصلی این کشورند مبرا میدانید...عجبا
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۲۳:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خروج از ان پی تی و پروتکل الحاقی کمترین واکنش است ،باید به مراکز تولید سلاح تل اویو هم چند تا موشک بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۲:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کسانی که مشخصات دانشمندان را در اختیار آژانس قرار داده اند شریک جرم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دانشمندانشون رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خود اینا دولتی اند هیچ کاری نمی کنند فقط فررت فرت به حقوق حودشون اضافه می کنند واجناس و خدمات را مصوبه افزایش نرخ می دهند چون اگر اجناس و خدمات ومالیات و.... نباشد حقوق های نجومی انها از کچا تامین شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
راستی اون ۱۴نفری که رای ندادند به این طرح رو خواهشن معرفی کنید.تا معلوم بشه نفوذتا کجا رخنه کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
باید ما مردم از مسئولین مطالبه کنیم که خرابی هایی مثل برجام رو تنظیم و تصویب نکنن
هر چه زودتر از NPT باید خارج بشیم
مراکز هسته ای هم احیا بشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اوه اوه اوه ، واقعا متاسفم که بعد از گذشت هشت سال اینهمه بی تدبیری و اینهمه نا امیدی، هنوز هم عده ای پیدا میشن که یا خودشونو به خواب زدن یا واقعا نمی‌فهمن یا باز می‌خوان مردم را فریب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ای مسؤلین مدیون خون شهیدان هسته کشورمان هستید اگر بخواهید دوباره بااژانس بین المل رابطه بندازید توروخدا دست بردارید این همه خیانت ترور دانشمندان عزیزمان بس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دشمن با ترور دانشمند هسته ای نشان داده که اهل مذاکره و تعامل نیست و اهل شیطنت و دشمنی محض است یعنی مذاکره و بازگشت به برجام معنا ندارد. ندارد. ندارد و الی آخر و میلیونها بار تا ابد...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این مصوبه موجب نگرانی دولت مذاکره خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اکثر کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا وسازمان ملل وبسیاری از کشورهای جهان این ترور بی شرمانه را محکوم کرده اند. روزنامه های خود آمریکا مثل نیویورک تایمز آن را کار اسراییل میدانند امروز اسراییل زیر تیغ تند نگاه تمامی مردم وحکومتهای دنیاست اگر از این موقعیت با درایت وسیاست استفاده کنیم میتوانیم هزینه هایی بسیار بیشتر از شلیک چند موشک ودادن بهانه به آنها برایشان ایجاد کنیم ما میتوانیم دنیا را برای محکوم کردن اسراییل با خود همراه کنیم وکاری کنیم که خون شهیدمان هزاران برابر اثر گذارتر باشد مگر نه اینکه هدف ما اثبات جنایتکار بودن اسراییل وتضعیف اوست با سیاست و درایت این کار تاثیر گذارتر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۲:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
میشه بفرمایید این کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا وسازمان ملل وبسیاری از کشورهای جهان این ترور بی شرمانه را محکوم کرده اند. کیا هستند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۳:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
یا خیلی ساده ای یا خیلی مردم رو نادان فرض کردی، جامعه جهانی کجا بود از اروپا گرفته تا عربا و ... همه و همه نوکر و بله قربان گو آمریکان و خود امریکایا هم ابزار دست صهیونیستا، جز یه سه چهار کشور همه زیر دست خودشونن، سازمان های بین المللی هم یه چای خانه ای برا مشروعیت بخشیدن به کاراشون به اسم جامعه جهانی.
دنیا دنیای زوره ، حقتو نگیری به زور ازت میگیرنش، نزنی میزنن.
با اسمای قشنگ و ظاهر سازی از حقیقت موضوع غافل نشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
نظر آقا یونس = در اعماق یک فکر تندرو چه میگذرد یا همه دنیا اخه فقط ما خوبیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جناب عبداللهی این کشورها همون کشورهایی هستند که حدود دو ماه پیش برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی مجدد ایران طرف ایران ایستادند وهمچنین جلوگیری از فعال شدن مکانیزم ماشه.
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۲۰:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام شاهکار آقایان منوالفکر 10تن اورانیوم برباد
نیروگاه اراک پربتن ،سانتریفیوژها جمع ،جاسوسان درحال تفتیش دانشمندان کشور، ضررملیاردی به کشور و مردم نجیب ایران ،دورلین ها درحال ارسال آنلاین تصاویر ،مردم شما قضاوت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما نیاز به عکس العمل جدی داریم و گرنه خروج از npt یا پروتکل الحاقي چه خسارتی به دشمن وارد می کند اقدام عملی باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آنها گفتند که اجازه می‌دهید از پارچین بازدید کنیم و با دانشمندانتان مصاحبه داشته باشیم. این دو اتفاق افتاد،

نکته مهم و قابل توجه .
چرا قبول کردید؟ کدام کشور اجازه می دهد با دانشمندانش مصاحبه شود؟
ترور ربطی به این موضوع دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
فطرس
۲۰:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
✅ خیلی منتظر انتقام جدی و بازدارنده نباشید. جمهوری اسلامی مدتهاست قدرت بازدارندگی امنیتی خود را از دست داده است! و دشمن این را به خوبی می داند.. ما نمی توانیم انتقام بگیریم، نه اینکه توانش را نداریم، داریم اما قدرت بازدارندگی امنیتی کشور به دلیل نفوذ تروریسم غربزده لیبرال در ارکان تصمیم گیری کشور، عملا فلج شده است. آنکه باید پاسخگویی را مدیریت کند خود نفوذی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
از کجا در اوردی داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مگه ماتوهمین دولت چندین بارازخاک خودمون مقرهای داعش رو موشک بارون نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خداروشکر که نماینده های این دوره حرف مردم را میزنند . تا اینجا که به نسبت خوب و با اراده عمل کردند انشالله در ادامه درگیر حواشی نشن و برای پیشرفت کشور عزیزمون ایران که وابسته به پیشرفت اقتصادی ما مردم هست، مصممتلاش تر تلاش کنن. ما هم دعاشون میکنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اره فقط حرف تا بوده حرف منم میتونم مردم عادی هم میتونن اما عمل کو؟ تا اینجا عمل کردن ؟تغییرات خاصی ایجاد نشد تو وضعیت اقتصاد معیشت.جو نده و جوگیر نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
نمایندگان فقط بلدند حرف بزنند و خبری و حركتی و عملی درباره گرانی های فلج كننده نمیزنند،حرف و حرف و حرف،ی روز مرغ نیست ی روز روغن ی روز كشك، خسته نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
همن پروتکل الحاقی خیلی لازمه تا غربیها هم بفهمند که دیر بجنبند هرچه رشته بودند پنبه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اجرا نکردن طرح اقدام راهبردی جرم محسوب می‌شود !!!
جناب رئیس کمیسیون ابتدا باید این طرح تصویب ،مراحل بعدی تصمیم گیران نظام شورای نگهبان،مصلحت نظام،مقام معظم رهبری و... تایید نمایند بعد حرف از جرم بزنید. شما نه سر پیازید ونه ته پیاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام اینگونه مسائل ربطی به مجلس ندارد و درشورای عالی ملی کشور مورد بررسی قرار بگیرد مجلس باید دنبال مرغ وگوجه و خیار و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هنوز هیچی نشده دلار در آمریکا و بایدن نیومده دلار بالا و پایین میشه چرا مسئولین بی تدبیر و اونایی که نفس شان از جای گرم بلند میشه خنده دار صحبت میکنن چه بخواهیم چه نخواهیم آمریکا فعلا قدرت بلامنازع جهان هست آمریکا ملت کمرشان در برابر همین ندانم کاریهای شماها شکسته دنیا صلح و آرامش میخواد نه جنگ و جدل هرچند نون بعضیا در داخل در این جنگهای بیهوده ای هست که دودش به چشم مردم عادی میره
Germany
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
شرکت هایی تولیدی وسایل سرگرمی:
لطفا برای مذاکره کنندگان بلند پایه ایران یک بازی سرگرمی درست کنید و رایگان در اختیار انها بگذارید

شاید سر ایران و حقوق ملت ایران مذاکره با روبا های گرسنه نکند.
از کره شمالی یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۹:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این قدر وقت تلف نکنید
چند تا موشک خرج تل اویو کنید تا کار یه سره بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هم ارامکو رو بزنید ، و هم یکی از مراکز اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
احسنت درست ترین کاره...
خروج از ان پی تی و پروتکل الحاقی و با امید به خدا با قدرت برید جلو (((غنی سازی بالای بیست درصد و رسیدن به یک میلیون سو و........)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام. استقامت میکنیم و سرباز خوبی برای جنگ اقتصادی هستیم و کار میکنیم و قانعیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۸:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مردم دیگه امیدی به مسئولین خود ندارند دولتی که نتونه قیمت کره یا تخم مرغ رو کنترل کنه چطور میتونه مقابل نظام ساطه دم از مقاومت بزنه ، معلومه که بر طبل مذاکره تسلیم میکوبه هرروز یه بدبختی سر قیمتها واسه مردم بوجود میاد یه مرغ هفته بعد تخمش هفته بعد کره هفته بعد روغن هفته بعد .......الی آخر
کاش کرونا همه مارو میکشت از این همه استرس وبلاتکلیفی رها میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چون کسی عرضه نداره و جوابی نمیگیرن.
براشون عادی شده ک میکشن و میرن و بعد مایه افتخارشون.

ازاینکه میبینند مسئولان ایرانی جرات ندارن
پس شما کلاس نگیر لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تعدادی از مسئولین خائن و مزدور شدن و ادای مجازات تروریست ها رو در میارن
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۸:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فکر نکنم هیچ کدام از این دو مورد عملی شوند با سوابقی که از دولت و مجلس در دست است نه پروتکل الحاقی حذف میشود نه خروج از ان پی تی
هیچ کس هم در این دو مورد نه مجرم شناخته میشه نه بازخواست میشه مردم نه به مجلس و نه به دولت اعتماد دارند چون واقعا سابقه بدی از خودشان در ذهن ملت بجا گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
والا من تحت تاثیر گرونی مرغ و پوشک بچه م...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
به سپاه بگویید ۷طبقه زیر زمین برای رییس جمهور و بقیه کسانی که می ترسند مکانی بسازند وبعد نسبت به برجام اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
گور کنی هم افتخار نیست فقط زمین و خاک کشور نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دشمن با ترور دانشمند هسته ای نشان داده که اهل مذاکره و تعامل نیست و اهل شیطنت و دشمنی محض است یعنی مذاکره و بازگشت به برجام معنا ندارد. ندارد. ندارد و الی آخر و میلیونها بار تا ابد...........
Iran (Islamic Republic of)
فطرس
۱۷:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
✅ دو سال است که ساختمان کنسولگری ایران در حلب و لاذقیه آماده شده اما خبری از اعزام کنسول به سوریه نیست. به ظریف بگویید در روزهایی که مشغول گدایی مذاکره از قاتلین فرزندان ایران است اگر چند دقیقه وقت خالی پیدا کرد نگاهی هم به منافع اقتصادی کشور داشته باشد!
Germany
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بخدا اگر برجام نبود هم اکنون ایرانمان قدرتمندتر بود.
هیچ کس جرات هیچ غلطی هم در ایران نداشت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مسیول محترم بازنشر yjc با سلام میدونم که این نظر رو بازنشر نخواهی داد ولی لااقل خودت بخون واگر به مسئولی دسترسی داری بهش بگو که این حرف نود درصد جامعه است.
هر چی دلتون میخواد تصویب کنید ولی چند تا قول در چارچوب اسلام به ما بدهید.
1 تمام اموال شامل حقوق ماهیانه ملک وخانه مسکونی خودرو و ...... خودرا به بیت المال ببخشید وتنها یک پایه حقوق به اندازه حداقل حقوق در کشور برای خود تعیین کنید.
2 تضمین بدهید که چنانچه هر عقوبت وضرری به کشور ومردم از طریق مصوبات شما وارد گردید پاسخگو خواهید بود ودر صورت ناتوانی در جبران آن یک بار برای همیشه اعتراف به شکست خواهید نمود. ودست از سر مردم بر خواهیدداشت.
3 شرایط را برای اجرا اصل 59 قانون اساسی در رابطه با همه پرسی عمومی فراهم کنید .
والله دیگر توانی برای ما نمانده به خدا این ظلم مسلم در حق مردم است به خدا قسم که شما به دلیل دسترسی به ارکان قدرت از درک آحاد جامعه عاجز مانده اید همان طور که جناب آقای جنتی یکی از قدیمی ترین سران این کشور گفت مردم تحمل میکنند وروزی یک وعده غذا میخورند . انگار که تنها دغدغه وهزینه مردم خوردن یک وعده یا دو وعده غذا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مگه شبی که از خوشحال برجام ریختین تو خیابون از این دولت تضمینی گرفتین غیر امضا کری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من اصلا رای ندادم که بخوام خوشحال بشم ولی معتقدم در این دوره با وجود تمام اتفاقاتی که افتاده و وجود داره گزینه بهتری از روحانی وجود نداشت روحانی یک گزینه بد بود در میان بد وبدتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جناب حسین ک پاسخ دادی رای ندادی اما دفاع کردن از دولت فعلی هم برام جالبه الان مثلا خیلی اوضاع بهتره اگه بد هم بود قطعا قاعدتا وضع مملکت لینطورم نبود که جانم مطمئن باش خوب و بد بود شما فکر کردیم بدتر میشه اگه روحانی میاد ولی معکوس شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کیا برای ما تصمیم میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
یه راهکار وجود داره بیگانگان اخراج وباسرعت بمب هسته ای ساخته بشه
اونوقت بازدارندگی خودش بوجود میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بمب نمیسازیم ولی به جایی برسیم که دانش تولیدش رو داشته باشیم. همین برای بازدارندگی کافیه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بیانیه صادر کنید اسرائیل تخلیه بشه و با موشک قاطعانه برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
برو بابا حرف مفت نزن..تو کانادا خونه داری یا نروژ ..اصلا میدونی جنگ جیه...
Iran (Islamic Republic of)
کار از شما
۱۷:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فکر نکنم روحانی خاطر برجام و میوه هایش بزاره غل و زنجیر ها باز بشه کلید روحانی برجام بود که ساخته و پرداخته انگلیس برای صنعت و اقتصاد ایران الان روحانی خودش رو صاحب اختیار مردم و کشور میدونه و اگر اراده کنه همین الان به بایدن زنگ میزنه
Iran (Islamic Republic of)
کار از شما
۱۷:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فکر نکنم روحانی خاطر برجام و میوه هایش بزاره غل و زنجیر ها باز بشه کلید روحانی برجام بود که ساخته و پرداخته انگلیس برای صنعت و اقتصاد ایران الان روحانی خودش رو صاحب اختیار مردم و کشور میدونه و اگر اراده کنه همین الان به بایدن زنگ میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بعضی ها میگن در برجام می مانیم ... همه رفتن فقط ما موندیم و یک سری تعهد اشتباه .... هدف برجام که اقتصاد بود چی شد ؟؟ گلابی برجام چی شد ؟؟ برجام را آتش می زنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام: شکایت ازکه کنیم؟ اگرآقای روحانی به عنوان رئیس جمهور، اختیارتام داشتند، الان این گونه مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و.....نداشتیم. بهتراست عاقلانه بیندیشم وعمل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
واقعیت همین هستش قدرت و اختیار دست یکی هست و مسئولیت پاسخگویی از ان دیگری هست
Iran (Islamic Republic of)
آنلاین
۱۸:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ببندش جان مادرت

پ ن اگه روحانی کاره ای نیست پس برا چی اومده رئیس جمهور شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
پس چرا واسه رئیس جمهوری بعدی از الان دارن بال بال میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حتما اون فرد عاقلم شمایی....کمی خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
روحانی اگر بار اول نمی دانست که اختیار ندارد پس چرا بار دوم کاندید شد .حتما باید خیلی ساده لوح باشید تا این مزخرفات را قبول کنید .
Germany
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تنها کسی که در مساله اداره کشور و برجام اختیار تام داشت شخص حسن روحانی بود و هیچ کس حق دخالت نداشت
Germany
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
در برجام می مانیم ولی برجامی که در ان مکانیسم ماشه برای هیچ کشوری وجود نداشته باشد
هیچ محدودیتی برای افزایش قدرت دفاعی در زمین هایی مثل
1_ افزایش قدرت موشکی
2_ پژوهش هایی ماهوری پرتاب و....



3_ تحقیقات علمی و ازمایش های مربوط ان در تمام زمینه ها و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
جناب قالبباف ، روحانی اگر چه در اقتصاد ضعف هایی داشت اما در میدان سیاست آدم کارکشته و با تجربه هست و خصوصیات معتدل او موجب تصمیمات درست سیاسی در عرصه بین الملل شده که نمونه بارز اون مواجهه با خروج آمریکا از برجام بود که نشون داد به جای بازیگر منفعل یه بازیگردان فعال هست
ما به روحیات شما واقفیم اما تصمیم شتابزده این میشه شما اگر با لشگر بری با تیپ برمیگردی
شما اگر با تیپ بری با گردان برمیگردی
شما اگر با گردان بری با گروهان برمیگردی
شما اگر با گروهان بری با دسته برمیگردی
و پر مسلم هر بار هم با شکست برمیگردی
در مناسبات بیرونی فرق بین برنده و بازنده اقدام در لحظه درست یا نادرست هست
الان انتقام حاج قاسم چی شد ؟ آی میزنیم میکشیم چی شد ؟ شلیک سیزده تا موشک در قبال آسیب مغزی چند سرباز در حالی که آمر و عامل قاتل حاج قاسم در واشینگتن دی سی داره چیپس و ماست موسیرش رو میخوره دقیقا مثله نتانیاهو و رئیس موساد در تلاویو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اره کارکشته بود که برجام خسارت بار و بدون تضمین و به کشور تحمیل کرد و حتی اب خوردنو به برجام ربط داد منتظر بود تا انتخابات امریکا کی میاد دوباره برجام ۲ راه بندلزه کارکشته؟نمردیم معنی کارکشته رو فهمیدیم.تو نمیخاد سنگشو به سینه بزنی با رای دادنتون پشیمون نیستید لطفا سکوت ک میتونید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
به مجلس چه ربطی داره در کار دولت دخالت کند همین گفته نسنجیده 300 هزار تومان سکه را گرانتر کرد. چرا دخالت در کار دولت می کنید. هنوز خروج از fatf وزیان آن را که مجلس گفت داریم می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۳۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
Fatf رو در یک جمله برات خلاصه میکنم. خودمون بریم دو دستی اعلام کنیم که تحریم ها رو چطور دور میزنیم. سوال آیا آمریکا از این اطلاعات برای بستن راه دور زدن تحریم ها استفاده نمیکنه؟ بازرسان و تیم هسته ای که پر از جاسوس اند. ضمنا گلابی برجام رو همه دیدیم. خواهشا وعده سیب و پرتقال ندید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بوشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
منتظران گلابی
Iran (Islamic Republic of)
آنلاین
۱۸:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
نابغه سیاسی ؛ مجلس در راس همه امور است .

یعنی هر کجا هر کی هر غلطی بکنه مجلس این اجازه رو داره که نظارت و کنترل کنه ، البته اگر نمایندگان مجلس انقلابی و دلسوز مردم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
همین پاسخ دوستان کافیست:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
پس بشنیم به خاطر اینکه سکه بالا نره تا بیان یکی یکی و ایرانیان با غیرت رو شهید کنند نه داداش این تو بمیری از اون توبمیری ها نیست و باید قبل از سالگرد شهید حاج قاسم درس عبرتی به دشمنان این آب و خاک داد تا دیگه هوس لجن بازی به سرشون نزنه .هیهات منه ذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
به مجلس چه ربطی داره در کار دولت دخالت کند همین گفته نسنجیده 300 هزار تومان سکه را گرانتر کرد. چرا دخالت در کار دولت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چون می‌خوام بگم ما خیلی به فکر مردمیم شما آقای نماینده دنا پلاستو حق مسکن ۲۰۰میلیونی حقوق نجومیتو بگیر کار به کار کسی نداشته باشید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سرداردلها
۱۹:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اگه ایرانی هستی وغیرت داری ،باید جواب قاطع و دندان شکن به دشمنان بدیم که از کرده خود پشیمان شوند
Germany
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مجلس مثل اینکه در راس اموره.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هر کاغذ نوشته ای (پروتکل یا هرچیز دیگر)که تامین امنیت و رفع تحریم نشه و رفع مشکلات مردم نشه هیچ ارزشی ندارد و پایبند بودن به این کاغذ صرفا اعمال محدودیت بیشتر به قبول کننده آن کاغذ می گردد.
اگر این کاغذها خوب هستند پس چرا ابرقدرتی مثل آمریکا خارج می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تا زمانی که در NPT باشیم دست و پایمان بسته خواهد بود. باید کاری کنیم تا دشمنان از ما بترسند راه حل دیگری برای امنیت کشور نمانده مرگ یک بار شیون یک بار. الآن مثلاً قطعنامه های سازمان ملل نیست ولی تا خرخره زیر تحریم هستیم مرگ یک بار شیون هم یک بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خروج از NPT لازم هست ولی کافی نیست یعنی در واقع الان دردی رو دوا نمیکنه برجام رو آتش بزنید تا به طور کامل مواضع مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
برجام را آتیش بزنن تا جنگ شروع بشه و عده ای در داخل به پولهای باد آورده برسن چون نون شان در جنگ و جدل هست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
فواید برجام چی بود
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۶:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ایران هسته ای ، خوار درون چشمان کوردلان است. ایران قدرتمند یعنی رفاه و امنیت برای مردمانش. وابستگی به کشورهای استعمارگر را به سطل زباله بیندازیم و روی پای خودمان بایستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ایران هیچوقت از آن پی تی خارج نمیشه حتی با تصویب این طرح در مجلس خود نمایندگان هم میدانند خروج از پروتکل الحاقی ینی برگشت تمام تحریم های بین المللی ،این بار از سوی سازمان ملل و تخریب وجه بین الملی ایران که مخالف سلاح اتمی هستیم امروز فقط و فقط مجلس میخواد با تصویب این طرح و الزام‌ دولت به انجام اون وجهه خودش رو برای انتخابات سال آینده ترمیم کنه مجلسی که تا به امروز اقدامات مثبتی نداشت و انتطارات مردم رو برآورده نکرد و حتی با توهین به وزیر خارجه و رییس جمهور موجب تذکرات رهبر گردید در جبران خسارت وارده به کشور در پی ترور و شهادت دانشمندان عزیز کشور هیچ تردیدی نیست اما امروز ایران بر لبه پرتگاه جنگ و صلح قرار گرفته است جنگی که ترامپ بخاطر شکست انتخاباتیش و قبل تر دنبال آن است و به دنبال تجمیع جامعه جهانی علیه ایران است امروز خروج ایران از ان پی تی در این برهه از زمان به نظر مصلحت کشور نیست و به نظر میرسد دولتمردان و سیاسیون هم همین نظر را داشته و دارند اقدام مناسب در شرایط و زمان مناسب در زمینه انتقام خون عزیزان سنجیده تر از اقدام عجولانه ای است که اتش آن دامنگیر شود .روزهای که جنگ اقتصادی امروز دیگر ایران توان رویایی نظامی حداقل در این برهه از زمان نداشته و ندارد و با جنگ نظامی ممکن است سرنوشت مشابه کوبا و عراق برایمان تکرار شود
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۷:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آفرین .آفرین به این جواب . ما نباید بازیچه هیجانات تندروها شویم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
شما با این تحلیل های ظاهری می خوای مردم رو بترسونی؟ جنگ برای همه بده اما چاره ای نمونده ... نمونه کوتاه اومدن میشه لیبی ... مرگ یه بار شیون هم یک بار ... یادمان نره برجام برای اقتصاد بود ، الان اقتصاد کو؟؟؟ پس دیگه نیازی به برجام نیست ...
گیرام بایدن برگشت به توافق 4 سال بعد یک رئیس جمهور دیگه یه چیز دیگه میگه ، این نشد توافق که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
شما در ایران زندگی میکنید؟
میفرمایید الان شرایط ایران چیه؟
تحریمی دیگه مونده؟
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۷:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بنطر من شما بااین نظرتون که بیشتر شبیه نظر اصلاح طلبان میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عالی گفتید ولی متا سفانه مردم ایران از ترامپ واقعا ضربه خوردند حالا که ترامپ داره میره در ایران ترامپ های دیگه ظهور پیدا کرده کارشکنی و از معاهدات خارج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کاملا درست تحلیل کرده
کی میگه تحریمی نمونده؟ حتما باید مثل کره شمالی بشیم تا شما تندروها راحت بشین؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اگه خانواده خودتم ترور کنن بازم آروم میشینی که جنگ نشه؟!در ثانی توقیف کشتی انگلیسی تو خلیج فارس در پاسخ به توقیف کشتی مون تو جبل الطارق مگه باعث نشد کشتی هامون به ونزوئلا بنزین ببرن؟پس درگیری گاهی مواقع بد نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
یکی از شگردهای غربگرایان داخلی برای گرفتن رای از مردم ترساندن مردم از جنگ احتمالی است وبا همین فریب بر افکار عمومی سوارشده وقدرت را دردست گرفتند وآنقدر دست وپای غربیها رابوسیدن تا حد اقل در برجام اینستکس را اجرا کنند (فروش نفت به منظور تامین غذا ودارو) اما غربی ها این را هم از ما دریغ کردند .شما که ملت را از جنگ می ترسانید بگید با مذاکره چی بدست آوردید ؟
رهبر حکیم ودوراندیش ما فرمودند جنگ نخواهد شد ومذاکره هم نخواهیم کرد.
پس هرچه ما عقب بنشینیم آنها جسورتر می شوند وهرچه ما محکمتر پاسخ بدهیم آنها به التماس می افتند .دقیقا با ترور دانشمند هسته ای ما دنیا حق را به ما می دهد که ایران دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نکند چون ثمری جز از دست دادن دانشمندانش برایش ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تند نرو تو ک سنگ این دولت رو میزنی و با چماق میکوبی بر سر مجلس جدید بگو ببینم ۸ سال دولتتون تو راس بود چ خدمات و عملکرد مثبتی داشت که الان از مجلس انتطار داری نمونش یک کار مهمی ک مجلس میخاست انجام بده دولتتون مخالفت کرد سیاسیش کرد ۸ سال معطلع برجام نافرجام کرد تورمهای افسارگسیخته بازم نمیخایید بفهمید بببینید تا کی نافهمی
آخرین اخبار