عسکری آزاد خبر داد؛

اشتغالزایی با پرورش آبزیان در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت گفت: یکی از اولویت‌های ما در بنیاد برکت، اشتغالزایی از طریق طرح‌های پرورش ماهی و سایر آبزیان است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عسکری آزاد رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت در نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد دریای برکت اظهار کرد: بنیاد برکت به عنوان یک نهاد توسعه‌گر تلاش کرده تا با حمایت و آموزش نیروی انسانی و تامین منابع ارزان قیمت، یک زنجیره کامل را در آبزی‌پروری در قالب رویداد ملی دریای برکت تشکیل دهد و الگوسازی کند.

او افزود: یکی از اولویت‌های ما در بنیاد برکت اشتغالزایی از طریق طرح‌های پرورش ماهی و سایر آبزیان است، به همین دلیل از طریق نظام تسهیل‌گری و توسط ۶۰۰ تسهیل‌گری که در سطح کشور داریم، به سراغ مردم می‌رویم.

عسکری آزاد با بیان اینکه انتخاب پشتیبان، قرارداد با شرکت‌های پرورش بچه ماهی و فعال در بسته‌بندی و ساخت قفس ماهی، شناسایی و مذاکره با طراحان پلتفرم‌های فروش و سرمایه‌گذاری از جمله دیگر اقدامات بنیاد برکت جهت افزایش تولید آبزیان و اشتغالزایی از این طریق است، گفت: افزایش تولید آبزیان، ایجاد فرصت‌های کسب و کار و پر کردن سبد خرید مردم از محصولات دریایی از جمله اهداف رویداد ملی دریای برکت است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت عوامل موثر بر پرورش آبزیان را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: یارانه‌ای که دولت در سال‌های اخیر به پروتئین‌های قابل رقابت با آبزیان داده، باعث شده است که قیمت آن‌ها در قیاس با گوشت ماهی و میگو مزیت پیدا کند، از سوی دیگر یارانه‌ای که به بخش پروتئین آبزیان تعلق می‌گیرد خیلی کم است.

عسکری آزاد با تأکید بر توجه به سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه شیلات در تشریح عوامل موثر داخلی بر این حوزه خاطرنشان کرد: آبزی‌پروری کار مردم است و باید به خود آن‌ها واگذار شود. باید مردم را به شکل فردی و گروهی آموزش دهیم و تجهیز کنیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت افزود: باید علاوه بر شناسایی پتانسیل‌های منطقه‌ای، با تأمین نهاده‌ها از زنجیره‌های تولید حمایت کرد.

او در پایان پیشنهاد داد که نمایندگان مجلس شورای یک طرح توسعه آبزی‌پروری را تصویب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار