شرایط صعود تیم ملی بسکتبال ایران به رقابت‌های کاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال کشورمان تنها در یک صورت می‌تواند به رقابت‌های کاپ آسیا صعود کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان سه شنبه هفته گذشته برای برگزاری پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا راهی قطر شد تا به مصاف تیم‌های عربستان و سوریه برود. در این پنجره تیم ملی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی  ۲ ستاره خود را در اختیار نداشت. حامد حدادی به دلیل حضور در لیگ چین و دستورالعمل های بهداشتی این  کشور نتوانست تیم ملی را در این رقابت ها همراهی کند. صمد نیکخواه بهرامی دیگر ستاره تیم ملی هم به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی کند.

تیم ملی کشورمان در بازی نخست به مصاف عربستان رفت. عربستانی که به اعتقاد کارشناسان حریف خطرناکی برای ایران محسوب نمی شد اما در جریان بازی عربستانی ها خیلی خوب ظاهر شدند و بازیکنان ایران را تحت فشار گذاشتند. در نهایت تیم ایران موفق شد عربستان را به سختی شکست دهد.

در دیدار دوم، تیم ملی کشورمان به مصاف سوریه رفت و با نتیجه  ۷۷ بر ۷۰ مقابل حریف خود شکست خورد. هرچند تیم ملی ایران با این باخت جایگاه خود را در صدر جدول از دست نداد، اما کارش برای صعود سخت شد.

ملی پوشان کشورمان برای صعود کار سختی را در پیش دارند و باید در پنجره سوم، ۲ بازی خود با پیروزی پشت سر بگذارند تا بتواند جواز حضور در کاپ آسیا را کسب کنند. یک اشتباه در پنجره سوم می‌تواند قهرمان آسیا را از کاپ آسیا محروم کند.

پیش‌بینی می‌شد کار سختی برابر عربستان داشته باشیم

مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در خصوص بازی تیم ملی مقابل عربستان گفت: پیش‌بینی می‌شد کار سختی برابر عربستان داشته باشیم چراکه با توجه به شیوع کرونا ملی پوشان بازی های تدارکاتی خوبی نداشتند. در این دیدار هم  مشاهده کردیم بازیکنانی که در کوران مسابقات بودند نسبت به سایر بازیکنان آمادگی بیشتری داشتند و عملکرد بسیار خوبی هم از خود نشان دادند. تنها مشکل و بدشانسی تیم ملی نداشتن برنامه‌ درست و تمرینات بود که در طول بازی هم تأثیر خود را نشان داد.

 تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر عربستان در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشد

سیامک ویسی کارشناس بسکتبال هم در خصوص بازی تیم ملی مقابل عربستان گفت: در دیدار ایران  - عربستان شاهد بازی بسیار بدی از ملی پوشان کشورمان بودیم. اصلاً تیم ملی کشورمان در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشد. تیم ملی بسکتبال ایران که قهرمان آسیا است و بهترین تیم این قاره محسوب می‌شود نباید برابر تیم ملی عربستان اینگونه بازی می‌کرد. در بازی با عربستان تیم ملی رهبر نداشت. تیم ملی بسکتبال کشورمان هر طور که بود عربستان را با اختلاف ۷ امتیاز شکست داد و به مصاف تیم ملی بسکتبال سوریه رفت. تیم ملی بسکتبال سوریه از لحاظ فنی بالاتر از  تیم عربستان است. در دیدار ایران و سوریه، بازیکنان حریف از همان ابتدا با جسارت ظاهر شدند و کار را برای بسکتبالیست‌های تیم ملی سخت کردند. نداشتن ریباند‌های مناسب، پرتاب‌های بی‌دقت و مدیریت نکردن بازی از مشکلات تیم ملی در این دیدار بود.

تیم ملی بسکتبال ایران از همه لحاظ به سوریه باخت

محمدرضا اسلامی کارشناس بسکتبال درباره بازی تیم ملی مقابل سوریه عنوان کرد: تیم ملی بسکتبال ایران از همه لحاظ به سوریه باخت. نداشتن برنامه، تاکتیک‌های جایگزین و سریع، کنترل نکردن بازی توسط بازیکنان عمده ضعف‌هایی تیم ملی بودند و این موضوع برای تیمی که قهرمان آسیا است وجه بدی دارد. ما برابر سوریه دفاع و حمله خوبی نداشتیم. تیم ملی بسکتبال ایران دارای ضعف‌های زیادی است.

بازیکنان تیم ملی ایران نشان دادند به ستاره‌های وابسته هستند

سیامک ویسی در خصوص بازی تیم ملی بسکتبال ایران با سوریه گفت: بازیکنان تیم ملی ایران نشان دادند به ستاره‌ها وابسته هستند. بازیکنانی که در غیاب ستاره ها باید بازی می‌کردند چه کردند؟ شکست تیم ملی ایران برابر سوریه دلایل زیادی داشت و اصلی‌ترین آن‌ نداشتن تمرینات مناسب و استفاده از نفرات نامناسب است. تیم ملی در سال‌های گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته است.  تیم ملی را باید به گونه ای بسازیم که روزی صمد و حامد را نداشتیم بتوانیم آبرو داری کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار