حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب

چهار روز از بارش باران در خوزستان و آبگرفتگی‌های ناشی از آن می‌گذرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اواخر روز شنبه ۸ آذرماه بود که بارش رحمت الهی بر سر زمینی‌ها آغاز شد و هر چه دقایق می‌گذشت، شدت بارندگی‌ها همراه با رعدوبرق و رگبار و طوفان بیشتر می‌شد، گویی می‌خواست عقده‌های یک ساله مانده در دلش را خالی کند.

هر باران شدت بیشتری می‌گرفت، آبگرفتگی در خیابان‌ها هم بیشتر می‌شد، همان حکایت تلخی که به خسارت دیدن مردم و به زیر آب رفتن اموال و دارایی‌های آن‌ها ختم می‌شود و هیچکس جز نیرو‌های امدادی و جهادی و مردمی به فریاد ساکنان مناطق آبگرفته نمی‌رسد.

مسئولان خوزستان دم از آماده باش و تهمیدات هنگام بارندگی می‌زنند، اما همین که باران شروع به باریدن می‌کند و خیابان‌ها و خانه‌ها به زیر آب می‌روند، کرکره ادارات و سازمان‌ها پایین می‌آید و همه از دسترس خارج می‌شوند، حالا هم ۴ روز از آبگرفتگی‌ها و پس زدگی فاضلاب در خیابان‌ها و معابر اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما همچنان برخی مناطق اهواز نظیر کمپلو درگیر آبگرفتگی و دریاچه فاضلاب هستند.

کارون، یکی از شهرستان‌های نوپا و از توابع اهواز به شمار می‌رود که پارسال هم درگیر آبگرفتگی بود، البته قول‌هایی برای رفع مشکلات و رسیدگی به شبکه فاضلاب داده شده بود، اما تا به امروز آنچه دیده شده، تلاش مردم و ساکنان است، سامانه بارشی دیگری از دیشب دوباره وارد خوزستان شده و مردم وحشت زده و حیران شده اند.

 

حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب/ شرمندگی شهردار اهواز از مردم

دیشب بخشدار بندر امام خمینی (ره) در گفت و گوی تلفنی با خبر ۲۳ خوزستان می‌گفت تلاش برای رفع آبگرفتگی‌ها در حال انجام است و تجهیزات و ماشین آلات در مناطق درگیر مستقر شده اند تا بتوانند سامانه بارشی و نزولات حاصل از آن را مهار کنند، فرماندار بندر ماهشهر هم که از رفع آبگرفتگی‌ها خبر داده و امیدواریم آخرین باری باشد که مردم شاهد نابودی وسایل زندگی که حاصل سال‌های کار و تلاش است، باشند.

اما مسئله این است که زخم بر سر زخم می‌نشیند و مرهمی نیست که آن را تسکین دهد، هیچ راه حلی نیست که آن را درمان کند و هیچ مسئولی نیست که قول مردانه بدهد برای تحقق وعده ها، آب و فاضلاب در تلاقی هم و بیماری‌هایی که فرصت می‌کنند سلامت مردم را نشانه بگیرند و در شرایط کرونا قوز‌ها بالای قوز‌ها نمایان شوند.

پخت ۵۰۰ پرس غذای گرم برای مردم گرفتار در آبگرفتگی ماهشهر

 سرهنگ پاسدار کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر گفت: برای کمک به خانواده‌های ماهشهری که دچار آبگرفتگی شده اند گروه‌های جهادی و بسیجی اقدام به توزیع غذا، بسته‌های معیشتی مواد غذایی و کمک برای تخلیه آب از منطقه کردند.

او افزود: جهادگران بسیجی برای کمک به هم نوعان خود همت کردند و کار تهیه و پخت ۵۰۰ پرس غذای گرم و توزیع بسته‌های مواد غذایی در بین مردم سیل زده بندر ماهشهر و مناطق شهر چمران و سربندر را انجام دادند.

حمایت بنیاد احسان از مناطق آبگرفته در خوزستان

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، با حضور درمنطقه سیل‌زده درویشیه شهرستان کارون گفت: درپی دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، نیرو‌های امدادی و جهادی بنیاد احسان با تمام قدرت و توان به این مناطق اعزام شدند.

او در ادامه با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز مردم بیان داشت: از طرف ستاد اجرایی توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده، ۵ تن برنج، ۵ تن مرغ و دیگر اقلام جیره خشک بین آسیب‌دیدگان از آبگرفتگی در حال انجام است.

سلیمانی افزود: احداث ۲ آشپزخانه در اهواز و یک آشپزخانه در سربندر برای طبخ ۵۰ هزار پرس غذای گرم نیز از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

 

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت آبگرفتگی منطقه کمپلوی شمالی در اهواز

 

 
 

توزیع غذای گرم بین آسیب دیدگان ناشی از بارندگی/ پتروشیمی در صحنه است

محمود عربی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دلیل وقوع آبگرفتگی در مناطق مسکونی شهرستان بندر ماهشهر و اختلال در تردد و زندگی عادی شهروندان در این مناطق، طبخ و توزیع غذای گرم و جیره خشک به تصویب شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رسید.

او با بیان اینکه شهر بندرامام خمینی، شهر چمران، کمپ یحیی خان و شهرک شهید رجایی از بخش‌های عمده درگیر سیل هستند، افزود: توزیع این اقلام به نسبت تعداد خانواده‌ها و مناطق درگیر آبگرفتگی بین نقاط مختلف توزیع شده است.

حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب/ شرمندگی شهردار اهواز از مردم

امدادرسانی پلیس در مناطق آبگرفته خوزستان/استقرار اکیپ‌های پلیس در مناطق آسیب‌دیده

 سردار حسین اشتری در مورد کمک نیرو‌های پلیس به سیل‌زدگان استان خوزستان گفت: نیرو‌های پلیس از ساعات اولیه آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در استان خوزستان، با حضور در مناطق آسیب دیده، روند امداد و خدمات‌رسانی را آغاز کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات پلیس برای تامین امنیت در مناطق سیل زده در کنار امدادرسانی افزود: اکیپ‌های پلیس در مناطق آسیب دیده از سیل، فعالانه و به صورت شبانه روزی مستقرند و تاکنون تلاش شده از تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی برای کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان استفاده شود.

جمع آوری آب‌های سطحی در اهواز به وسیله یک دستگاه پمپاژ فشار قوی/ شرکت ملی حفاری پای کار است

سعید قربانی مدیر HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال اعلام ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری خوزستان و دستور مدیرعامل شرکت، این پمپ تراک جهت تخلیه آب‌های سطحی مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: این تجهیز میانگین در هر دقیقه ۱۰ بشکه آب را از سطح خیابان‌ها و معابر که علاوه بر ایجاد مشکل در تردد شهروندان در مناطقی وارد خانه‌ها شده است، مکش و با استفاده از شبکه لوله و اتصالات به خارج از منطقه پمپاژ می‌کند.

 

 

شهردار اهواز شرمنده ساکنان مناطق آبگرفته است/ مردم: شرمندگی مسئولان دردی درمان نمی‌کند

موسی شاعری شامگاه سه‌شنبه با حضور در آنتن پخش زنده تلویزیونی شبکه سیمای خوزستان در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی اهواز، گفت: ما شرمنده مردم مناطقی از جمله منطقه ۶ که دچار آبگرفتگی شدید شده اند، هستیم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.

او افزود: مشکل بسیاری از نقاط شهر حل شده، اما در برخی مناطق مانند کمپلو و خشایار هنوز مشکل داریم که با تعمیر پمپ‌ها، آبگرفتگی‌ها انشاءالله تا فردا برطرف خواهند شد.

حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب/ شرمندگی شهردار اهواز از مردم

تهیه و توزیع یک هزار پرس غذا برای مناطق آبگرفته در اهواز

 حجت الاسلام محمد عرب رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان گفت: گروه جهادی دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی از مدت‌ها تشکیل شده و فعالیت‌های جهادی مختلفی انجام داده است، این بار نیز همزمان با شروع بارش باران و درگیری مردم اهواز با مشکل آبگرفتگی در مناطق مختلف، تصمیم به پخت و توزیع غذا گرفتند.

او ضمن تشکر از بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: با حمایت صورت گرفته از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین حضور دانش آموزان تعداد هزار پرس غذا در مناطق دچار آبگرفتگی توزیع شد.

تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب در اهواز

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز گفت: تمهیدات ویژه با بسیج و تقویت نیرو‌ها برای دفع آب‌های سطحی و پس‌زدگی فاضلاب اندیشیده شد و نصب ۱۱ پمپ در ایستگاه پمپاژ ولی عصر، به‌کارگیری ۱۰ دستگاه تانکر برای جمع آوری فاضلاب و آب‌های سطحی انباشته شده در خیابان زکی زاده، نصب و راه‌اندازی پمپ ورتیکال در ایستگاه پمپاژ ولیعصر صورت گرفت.

او بیان داشت: قرار دادن پمپ در خیابان شیخ بها برای تخلیه آب در خیابان زکی زاده از جمله اقدامات برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌ها در این شهر انجام شد و امدادرسانی جمعیت هلال احمر، گروه‌های جهادی با هماهنگی و مدیریت معاون برنامه‌ریزی فرماندار اهواز در حال انجام است و تا رفع آبگرفتگی ادامه دارد.

 

حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب/ شرمندگی شهردار اهواز از مردم

حال و روز خوزستان در چهارمین روز از آبگرفتگی‌ها؛ تلاش برای رفع مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب/ شرمندگی شهردار اهواز از مردم

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
روحانی و جهانگیری کجا هستند؟ چرا هوای مردم اهواز را ندارند این جواب ریس جمهور به مردم اهواز که در سال 96 شعار می دادند با اینکه هوا نداری روحانی هواتو داریم .
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
طبق معمول روحانی نه تنها روحانی رفته گل بچینه که معاونانش هم همینطور ، از روحانی هم بپرسند چرا رسیدکی نشده به وضعیت فاظلبهای اهواز ، مقصر را تحریم‌ها خواهد دانست و مقصر سیل را هم ترامپ
و خواهد گفت انشالله از چند هفته دیگر (مستقر شدن بایدن ) دیگر مشکل سیل نخواهیم داشت البته بشرطی که یکسری بیسواد و جاهل و بی اطلاع از دنیا و مدیریت و کاسبان تحریم ، سنگ اندازی نکنند در مسیر بایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تورو خدا باشگاه خبرنگاران پیگیری کن..اینجا بخدا یه شهرستان هست به اسم باوی بخدا حداقل 8شرکت داره از جمله بزرگترین شرکت برق ایران هم اینجاست به امام زمان50نفربیشترکمتر از اینجا توشون کار میکنن افراد زیادی از جونا با مدارک بالا کاری ندارن با اینکه رشته شون هم مربوط لطفا پیگیری کن اگه فکر مردمی میدونم که هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نفت مون کو؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۱:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
با چند تا کارشناس و کاربلد مشورت کنین یه کنال بکشین همه آبها رو انتقال بدین به کنال و در مرحله دوم فاضلاب فرسوده شهر رو اصلاح کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دولت تنبل و بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
افرادی که کمک کردند واقعا خدا قوت . خدا برای شما خیر بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مسئولان خوزستان از پارسال تاحالاچکارمیکردن بیائیدازکسانی که کوتاهی کردن بازخواست کنید مقصران رادرآبهای فاضلاب غرق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شرمندگی شهردار دردی از ما درمان نمی کند
استعفای هرچه سریعتر استاندار که مانند غده سرطانی افتاده به جون این ومردم واستان و استعفای تمامی مسئولین بی کفایت وبی تدبیر وبی مسئولیت هرچه زودتر تنها خواسته مردم این شهر بلکه یکی بیاد که دلش به حال این ما بسوزه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تاکی باید ما مردم خوزستان زجر بکشیم این مسئولین بی لیاقت و کم کار وپشت صندلی نشین ها را تا کی باید تحمل کنیم.خوزستان پر از منابع ولی
هیچ شهری از آن دارای فاضلاب شهری نیست.کسی هست که جواب گوی مردم مظلوم خوزستان باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
واقعا تاسف فقط
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان مظلوم
۱۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
امسال کل اهواز آب گرفته سال گذشته بعضی جاها آب می گرفت امسال کل اهواز آب گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام بر ونیز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
با یه تفاوت ،اونجا ابه ،اینحا اب و فاضلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خجالت داره