بسته اخبار انتظامی:

صدور مجوز تردد فقط از طریق فرمانداری ها/ کشف گیر بکس‌های قاچاق/ تصادف مرگ بار موتور سیکلت با کامیونت

با بسته اخبار انتظامی امروز ۱۲ آذر ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته اخبار امروز ۱۲آذر می‌خوانیم.

مجوز تردد فقط از طریق فرمانداری‌ها صادر می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: مجوز تردد‌ها فقط از طریق فرمانداری‌ها صادرمی شود و به لیست‌های ارسالی از طریق شرکت ها، سازمان ها، ادارات، بیمارستان‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: در ایام محدودیت‌های کرونایی در صورت نیاز به تردد ضروری مجوز تردد فقط از طریق فرمانداری‌های صادر می‌شود.

او افزود: شرکت ها، سازمان ها، بیمارستان‌ها ودیگر ادارات در صورت نیاز به تردد ضروری در ایام محدودیت‌های کرونایی، صرفا از طریق فرمانداری‌ها مجوز تردد دریافت کنند و به درخواست‌هایی که مستقیم صادر می‌شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: از ارسال لیست‌های متفرقه به پلیس راهور خودداری شود و شهرستان‌های استان نیز می‌بایست لیست‌های تنظیمی از طریق فرمانداری‌ها را به پلیس راهور شهرمربوط ارسال کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: امید است مردم در این ایام با پلیس همکاری داشته باشند، از درخواست‌های غیر ضروری برای تردد خودداری کنند و تا حد امکان از تردد‌های غیرضروری بکاهند تا  زنجیره این بیماری قطع شود.

مرگ راکب ۲۶ ساله موتورسیکلت در تصادف با کامیونت

رئیس پلیس راه شمال استان، از مرگ راکب ۲۶ ساله موتورسیکلت در تصادف با یک دستگاه کامیونت در بخش دهبکری شهرستان بم خبر داد.

سرهنگ علی رضائی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در بخش دهبکری بلافاصله گشت پلیس و عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد یک دستگاه کامیونت ایسوزو با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد و راکب موتور سیکلت که پسری ۲۶ ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد: همواره قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت کنند تا شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشیم.

کشف انبار احتکار مواد شوینده در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از کشف یک انبار احتکار مواد شوینده به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ محمد مهدی کریمی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی از احتکار مواد شوینده در یک انبار در سطح شهر مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی و با همکاری اداره صمت در بازرسی از این انبار، انواع مواد شوینده شامل مایع سفیدکننده، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و جوهرنمک به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به پلمب این انبار و معرفی متهم به اداره تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.

انهدام باند سرقت سیم‌های برق هوایی در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری باند ۴ نفره سارقان سیم‌های برق شبکه هوایی و اعتراف آن‌ها به ۳۰ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع خاموشی‌های گسترده و ناگهانی در شهر کرمان به علت سرقت سیم‌های برق شبکه هوایی، دستگیری سارق و یا سارقان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اوافزود: در همین راستا ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهر کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و یکسری کار پلیسی، ۴ متهم از اعضای یک باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن‌ها را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ پورامینایی با اشاره به کشف مقادیری سیم برق از مخفیگاه این سارقان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به ۳۰ فقره سرقت سیم‌های برق فشار قوی در شهر کرمان اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی گفت: مقابله قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم از اولویت اصلی پلیس کرمان بوده و نیروی انتظامی برابر قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد، لذا در این راه نیاز به همکاری آحاد مردم است و شهروندان عزیز می‌توانند با رعایت توصیه‌های پلیس نقش بسزایی در پیشگیری از جرایم خصوصا سرقت داشته باشند.

گیربکس‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف انواع گیربکس قاچاق مربوط به خودرو‌های خارجی به ارزش ۳ میلیارد ریال از یک دستگاه اتوبوس  خبر داد.

سرهنگ محمد رضا ایران نژاد افزود:ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس – سیرجان به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران پس از بازرسی از این اتوبوس، انواع گیربکس‌های قاچاق مربوط به خودرو‌های خارجی را کشف و یک نفر را دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های کشف شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: عزم پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا جدی است و اجازه نخواهیم داد افراد سودجو امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند.

کشف ۱۶ دستگاه ماینر قاچاق در بردسیر

جانشین فرمانده انتظامی بردسیر از کشف ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد حیدری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از روستا‌های شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از بررسی موضوع ضمن هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر ۱۶ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: متهم این پرونده در تعقیب پلیس است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بردسیرتصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد مجرمان اقتصادی اولویت کاری پلیس است و شهروندان نیز در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار