۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید تماشا کند + تصاویر

برادران کوئن به عنوان یکی از مشهورترین و موفق ترین کارگردانان هالیوود از اواسط دهه ۱۹۸۰ وارد عرصه فیلمسازی شده و فیلم هایی ماندگار ساخته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،برادران کوئن به عنوان یکی از مشهورترین و موفق‌ترین کارگردانان هالیوود از اواسط دهه ۱۹۸۰ وارد عرصه فیلمسازی شده و فیلم‌هایی ماندگار ساخته اند. با این وجود، مانند هر کارگردان دیگری، جوئل و اتان کوئن نیز گاهی فیلم‌هایی ناموفق ساخته اند که البته در مقایسه با ساخته‌های موفقشان چندان قابل توجه نیستند. الماس‌ها همیشه درخشندگی بیشتری نسبت به سنگ‌های کمتر باارزش دارند و به همین بهانه می‌خواهیم شما را با ۸ مورد از بهترین فیلم‌های برادران کوئن آشنا کنیم که قبل از مرگ باید ببینید.

۸- The Big Lebowski

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند

فیلم The Big Lebowski که بلافاصله بعد از فیلم موفق Fargo توسط برادران کوئن ساخته شد از بسیاری جهات موفقیت هنری فیلم قبلی آن‌ها را تکرار کرد. اما کسانی که انتظار یک داستان تریلر پر از کنایه در شهری کوچک را داشتند با دیدن این فیلم ناامید شدند. آن‌ها در این فیلم داستانی آشوبگرانه و یک کمدی جنایی را به تصویر کشیدند که طنز آن در اکثر مواقعی تاریک بود، اما همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کرد، با داستانی جذاب و پیچیده. جان گودمن ستاره اصلی فیلم است که انگار برای ایفای نقش خود در این فیلم زاده شده. اگر چه این فیلم به پای Fargo نمی‌رسد، اما علیرغم شکست تجاری اش، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

۷- True Grit

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند

برادران کوئن همواره موفق شده اند تعادل حساس بین خشونت و حماقت سبکسرانه را حفظ کنند، چیزی که کمتر فیلمسازی موفق به انجام آن شده است. اما آن‌ها در هیچ یک از فیلم‌های خود مانند به اندازه True Grit موفق به انجام این مهم نشده اند که هم پرخشونت و بسیار جذاب است. در قالب وسترن کلاسیک، فیلم True Grit حاوی یک قهرمان خونسرد و بامزه و البته سرسخت و شخصیت جوان دیگری در قالب بازگویی یک داستان کلاسیک هالیوودی باشکوه است. تیراندازی ها، گاوچران‌ها و راهزن‌های بسیاری در فیلم دیده شده و پایان داستان نیز برای خود یک کلاسیک متفاوت است. فیلم True Grit یک کیفیت کوئنی خاص خود را دارد، همان تاکید بر دیالوگ و برجسته کردن ربط شماتیک داستان که برادران کوئن در به تصویر کشیدن آن مهارت دارند.

۶- Burn After Reading

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند

در حالی که بسیاری از آثار برادران کوئن چیزی بین کمدی و تراژدی بوده اند، فیلم Burn After Reading شاهد ورود عبور این دو برادر از آستانه‌های همیشگی سبک کارگردانی شان است با سناریویی که در بن مایه طنز خود ثابت قدم است و نقطه ضعفی ندارد. همانند همیشه، داستان فیلم به شکلی پیچیده و تودرتو روایت می‌شود و مخاطب باید سرنخ‌های آویزان بسیاری را دنبال کند تا به تصویر کامل داستان برسد. اگر چه Burn After Reading مانند برخی فیلم‌های قبلی برادران کوئن توجهات را به خود جلب نکرد، اما همچنان یکی از بهترین آثار این دو برادر تا به امروز است که تنها به خاطر طنز گزنده اش ارزش تماشا کردن دارد.

۵- Barton Fink

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند

شاید Barton Fink یکی از شناخته شده‌ترین فیلم‌های برادران کوئن نباشد، اما باید آن را یکی از بهترین آثار آن‌ها دانست و البته یکی از عجیب‌ترین و نامرسوم‌ترین آن ها. بدون اسپویل کردن بخشی از داستان نمی‌توان این فیلم را شرح داد. داستان فیلم در مورد یک نمایشنامه نویس نیویورکی سرخورده، یک همسایه فروشنده بیمه و یک شرایط کلی برده وار در صنعت سرگرمی است. اما همانطور که در مورد دیگر فیلم‌های برادران کوئن نیز صدق می‌کند، فیلم Barton Fink نیز حرف‌هایی بسیار بیشتر از آنچه که می‌بینید دارد. کارشناسان سینما در قرار دادن این فیلم در یک ژانر خاص به مشکل برخورده اند و برخی آن را یک کمدی سیاه نامیده اند در حالی که از عناوین درام و فیلم ترسناک نیز برای آن استفاده شده است.

۴-Fargo

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند+ تصاویر

در Fargo، برادران کوئن صفحات پرنقش و پرجزییاتی از قتل و بدبیاری را به هم می‌دوزند که برف و خون نیز در تار و پود آن تنیده شده است. Fargo دارای بسیاری از تم‌ها و عناصر تکراری است که برادران کوئن بعد‌ها در فیلم هایشان به کررات مورد استفاده قرار دادند. این تریلر جنایی که داستان آن در یک شهر کوچک می‌گذرد دارای بن مایه‌هایی از سرنوشت و بدبیاری است که شخصیت‌های فیلم را به پیش می‌راند تا معمولاً به پایانی تلخ و تراژیک برسند. نقاط ضعف شخصیت‌های شرور فیلم که در مرکز داستان قرار دارد گاهی اوقات خنده دار و مضحک و گاهی اوقات وحشت زا و بیمارگونه است. اگر عاشق دنیا و روایت‌های پیچیده برادران کوئن هستید، فیلم Fargo بهترین گزینه شما برای تماشا خواهد بود.

۳- A Serious Man

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند+ تصاویر

مسائل سرنوشت، خانواده و بدبیاری در فیلم A Serious Man به وفور یافت می‌شود که یکی از بالغ‌ترین و قوی‌ترین فیلم‌های برادران کوئن تا به امروز است. در حالی که Fargo می‌گوید نیت نیک همیشه و در پایان بر نیت پلید پیروز می‌شود، در اینجا دیگر خبری از این قطعیت نیست و کوئن‌ها در این فیلم تصریح می‌کنند که گاهی اوقات اتفاقات بسیار بد به شکل ناعادلانه‌ای برای افراد خوب نیز رخ می‌دهند. با این وجود فیلم A Serious Man تماماً نیز تاریک و افسرده کننده نیست. هنوز هم جنبه‌ای کمدی را در این فیلم می‌توان یافت چیزی که این دو کارگردان در به تصویر کشیدن آن همیشه مهارت داشته اند. شما در این فیلم غرق شده و برای قهرمان آن دل خواهید سوزاند حتی زمانی که مشخص می‌شود در این جستجوی بیدار کننده در موضوعات ایمان، خانواده و حتی مرگ هیچ برنده‌ای وجود ندارد.

۲- No Country For Old Men

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند+ تصاویر

فیلم No Country For Old Men را باید نماینده اوج بلوغ فیلمسازی و داستان سرایی برادران کوئن دانست. همچنین این فیلم نشان داد که عقد همکاری بین این دو و کورمک مک کارتی به عنوان یکی از بهترین نویسندگان زنده ایالات متحده در بهشت بسته شده است. فیلم No Country For Old Men یکی از آن معدود اقتباس‌های نادر سینمایی از رمان هاست که نه تنها به منبع اصلی خود وفادار است بلکه به دقت حال و هوا و روح کتاب مک کارتی را نیز به تصویر می‌کشد در حالی که همچنان جایگاه خاص خود به عنوان یک شاهکار سینمایی را بدست می‌آورد. این فیلم یک تریلر هیجان انگیز موش و گربه است که سخت است هنگام تماشای آن برای لحظه‌ای طرف دیگر را نگاه کرد، فیلمی که تا مدت‌ها بعد از تیتراژ پایانی نیز با شما خواهد ماند.

۱- Inside Llewyn Davis

۸ فیلم برتر برادران کوئن که هر عاشق سینمایی باید قبل از مرگ تماشا کند+ تصاویر

جای شک ندارد که فیلم No Country For Old Men هنوز زیباترین و قوی‌ترین فیلم برادران کوئن است و اینکه هر کسی باید آن را تماشا کند. اما برای طرفداران واقعی هنر برادران کوئن، تماشای فیلم Inside Llewyn Davis یک ضرورت است، زیرا آن را باید شخصی ترین، تاثیرگذارترین و عمیق‌ترین فیلم آن‌ها تا به امروز دانست. تماشای این فیلم به بیننده اجازه می‌دهد از لنز جدیدی به تمام فیلم‌های قبلی برادران کوئن نگاه کند و البته بیش از پیش از هنر آن‌ها لذت ببرد. شخصیت اصلی این فیلم شباهت زیادی با شخصیت سازندگان فیلم دارد که در برهه‌ای از فعالیت هنری خود دچار مشکلات هویتی، وجودی و کاری شده بودند.

منبع: روزیاتو

انتهای  پیام/

برچسب ها: فیلم سینمایی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار