محکومیت یک هواپیماربا در مالت

دادگاهی در مالت یک هواپیماربای لیبیایی را به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، دادگاهی در والتا، پایتخت مالت روز چهارشنبه یک تبعه لیبی را به جرم ربودن یک فروند هواپیمای کشورش با بیش از ۱۰۰ مسافر که در مالت فرود آمد، به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

بر این اساس، موسی سها، ۲۹ ساله، در ماه فوریه در خصوص ربودن یک فروند هواپیمای ایرباس‌ای ۳۲۰ شرکت هواپیمایی آفریقیه ایرویز (Afriqiyah Airways) در دسامبر ۲۰۱۶ به گناه خود اذعان کرده بود. علی احمد صالح، همدست او نیز که از شهر سب‌ها واقع در جنوب لیبی بود، هنوز در انتظار اعلام حکم خود به سر می‌برد.

این دو نفر پیش از این که موسی سها نظر خود را عوض کند، نخست اعلام بی گناهی کرده بودند. موسی سب‌ها همچنین به پرداخت ۹ هزار و ۹۹۰ یورو جریمه محکوم شد که اگر تا پایان سال آن را نپردازد، آن هم به مجازات حبس تغییر خواهد یافت.

این دو نفر در روز ۲۳ دسامبر در حالی که به یک نارنجک و دو قبضه تپانچه ساختگی مسلح بودند، هواپیما را با ۲۸ مسافر زن، یک نوزاد و ۸۲ مرد و شش خدمه که از سب‌ها به مقصد طرابلس، پایتخت لیبی عزیمت کرده بود، ربودند.

هواپیماربایان خلبان را مجبور کرده بودند مسیر خود را حدود ۳۵۰ کیلومتر بیشتر به سمت شمال تا مالت دنبال کند و در آنجا مذاکرات با دو هواپیماربا آغاز شد. این دو لیبیایی چهار ساعت بعد خود را با آخرین گروگان‌ها از جمله یک عضو خدمه به نیرو‌های امنیتی مالت تسلیم کردند. پیش از آن همه گروگان‌های دیگر در جریان مذاکرات آزاد شده بودند.

این دو هواپیما ربا عضو یک گروه هستند که از معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که در سال ۲۰۱۱ سقوط کرد، حمایت می‌کرد. بعد از سقوط معمر قذافی، لیبی دچار هرج و مرج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار