بیش از ۲۵۰۰ نظامی آذربایجانی در جنگ قره باغ کشته شده‌اند

آذربایجان تعداد نظامیان کشته شده خود در طول درگیری‌ها در منطقه قره باغ را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کردند در طول درگیری‌ها در منطقه قره باغ دو هزار و ۷۸۳ نظامی آذربایجانی کشته شدند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته بود نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در قره‌باغ شلیک کرده و سبب شدند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی بود که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کردند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

برای این جنگ بار‌ها آتش‌بس تدوین شد و نقض شد. در واکنش به نقض این آتش‌بس‌ها هر یک از طرفین دیگری را متهم می‌کردند.
اما به تازگی در تاریخ ۱۰ نوامبر، سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره‌باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال‌شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
درود برغیرت وشرافت ترک که خاکمان راازدست متجاوزین وقاتلین زن و بچه کش ارمنی آزادکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
کشته نشدن در راه آزادی وطن شهید شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اسم و فامیلشون رو بدن بررسی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
لطفا از مراجع پیگیری کنید که کسی که بخاطر خاک اسلامی و برای آزادی خاک اسلامی کشته میشه شهید میشه بهش گفت؟یا همون کشته شدگان کفایت میکنه؟! یا فقط به ایرانیا میشه شهید گفت و از غیر ایرانیا کسی نمیتونه شهید نام بگیره؟ خیلی کنجکاوم ببینم نظر مراجع درمورد کشته شدگان آذربایجان که برای آزادی خاک اسلامی و به صدا در امدن صدای اذان در خاک اسلامی کشته شدن شهید نام میگیرن یا نه
آخرین اخبار