واکنش عمان به پیشنهاد آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن

عمان در واکنش به پیشنهاد دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره تروریستی خواندن انصارالله اعلام کرد که این کار به حل بحران یمن کمکی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان به پیشنهاد دستیار وزیر خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن واکنش نشان داد.

او گفت: دستیار وزیر خارجه آمریکا در سفر به مسقط، پایتخت عمان پیشنهاد تروریستی خواندن انصارالله یمن را مطرح کرد.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: توصیف یکی از طرف‌های اصلی در یمن به گروهی تروریستی یا محاصره آن، به حل و فصل بحران و جنگ در یمن کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه عمان گفت: باید در زمینه دخالت نکردن در امور داخلی کشور‌های منطقه اعتمادسازی انجام و درگیری‌ها به‌صورت مسالمت‌آمیز از سوی هر طرف دنبال شود.

بوسعیدی افزود: بحران یمن راه حل نظامی ندارد و معتقدم اینکه یکی از طرف‌های بحران را تروریستی بخوانیم، راه چاره نیست.

او بهترین کار را حمایت از تلاش‌های «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن برای نشان دادن همه طرف‌های درگیری به پای میز مذاکره  عنوان کرد.

وزیر امور خارجه عمان در پایان از تلاش‌های کویت برای حل بحران خلیج (فارس) قدردانی کرد و در خصوص اینکه مرحله جدیدی از تلاش‌های مشترک در زمینه همکاری شورای همکاری خلیج (فارس) به وجود آید، ابراز امیدواری کرد.

شانزدهمین دوره کنفرانس سالانه «گفتگوی منامه» در روز‌های ۴ تا ۶ دسامبر (۱۴ تا ۱۶ آذر) در پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

وزرای خارجه کویت، عربستان، قطر، عمان و اردن در این کنفرانس سخنرانی کردند و از اعلام ایجاد تفاهم میان کشور‌های عربی در حاشیه خلیج فارس که از سال ۲۰۱۷ روابطشان متشنج و قطع شده بود، استقبال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار