بایدن: آمریکا در شرایط اضطراری قرار دارد

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با اعلام اینکه این کشور در شرایط اضطراری قرار دارد، اقدام فوری دولت و کنگره را برای مقابله با بحران بیکاری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور منتخب آمریکا وضعیت کنونی کشورش را به دلیل تشدید همه گیری کرونا و تبعات منفی آن اضطراری توصیف کرد.

جو بایدن در پیامی توئیتری به تشریح وضعیت اضطراری در آمریکا که از همه گیری کرونا ناشی می‌شود، پرداخت و هشدار داد: اگر کنگره و رئیس جمهور ترامپ تا پایان دسامبر موفق به اقدام (در مواجهه با بحران کرونا) نشوند: ۱۲ میلیون آمریکایی مزایایی بیمه بیکاری را از دست می‌دهند، مرخصی اضطراری آن‌ها پایان می‌یابد و مهلت قانونی برای اخراج (نیروها) منقضی می‌شود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا به گواه رسانه‌های این کشور شرایط کنونی کشورش را اضطراری دانست و تاکید کرد آمریکایی‌ها اکنون به کمک احتیاج دارند.

موسسه سنجش و ارزیابی دانشگاه واشنگتن نیز روز یکشنبه اعلام کرد تا ماه آوریل [بهار آینده] به رغم ساخت واکسن کرونا، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در آمریکا به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد. بر اساس تحقیقات این موسسه، با واکسیناسیون گروه‌های پرخطر احتمالا شمار جان باختگان فقط ۲۰ هزار نفر کاهش یابد. 

همه گیری ویروس کرونا بحرانی بی سابقه را در آمریکا رقم زده است که ناکارآمدی دولت فعلی واشنگتن نیز در تشدید آن بی تاثیر نبوده است. آمریکا هم اکنون با ۱۴ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۴۲۵ نفر مبتلا، در صدر جدول آلوده‌ترین کشور‌ها از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد. همه گیری کرونا تشدید بی سابقه بحران بیکاری را در آمریکا موجب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار