در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شهرداری تهران به حالت آماده باش درآمد

معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره آخرین وضعیت پایتخت برای بارش‌های پیش رو توضیحاتی داد.

سلیمی معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که شهر تهران برای بارش باران و برف‌های احتمالی چه آمادگی دارد؟ اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل سرما، برف و باران ما به مدیریت‌های بحران مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام می‌کنیم که تمام مسیل‌ها لایروبی شوند.

وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مسئول اجرایی لایروبی مسیل‌ها و رفع آبگرفتگی‌ها است و مدیریت بحران بحث نظارت و هماهنگی‌ها را بر عهده دارد و خوشبختانه قبل از شروع آبگرفتگی‌ها تمام لایروبی‌ها انجام شد.

معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در واکنش به این سوال که لایروبی‌ها چگونه انجام شده است؟ گفت: در جایی که می‌توانستیم از ماشین آلات سنگین استفاده کنیم، به کمک آن‌ها و در جایی که امکان پذیر نبود به کمک روش دستی تمام لایروبی‌ها را انجام دادیم و با وجود آن که هفته گذشته ۵۰ میلی متر بارش باران در تهران داشتیم، آبگرفتگی  مشاهده نشد.

سلیمی با بیان اینکه پمپ‌های آبی خریداری شده‌اند و کارآیی خوبی دارند، تصریح کرد: این ماشین‌های سنگین کار‌آیی بسیار خوبی دارند و نمونه آن را در حادثه ترکیدن لوله آب در خیابان شریعتی مشاهده کردیم و به کمک آن توانستیم آب‌ها را به سرعت تخلیه کنیم.

معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه به صورت آنلاین تمامی مسیر‌ها را رصد می‌کنیم، گفت: با این حال تمام نیرو‌های مدیریت بحران خدمات شهری آماده باش هستند و  شیفت بندی نشده‌اند و در حال حاضر تمام مانور‌های آمادگی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از آبگرفتگی ایستگاه‌های مترو چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: نقشه شریان‌های تهران به صورت آنلاین رصد می‌شود و تمام ورودی‌های مترو که امکان ورود آب از خیابان به داخل آن‌ها وجود دارد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و به شهرداران مناطق ابلاغ کرده‌ایم تا تمهیدات لازم را جهت ممانعت از ورود آب به ایستگاه‌های مترو به عمل آورند و از کیسه‌های شن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
انصافا زشته واسه پایتخت یه کشور که سیستم فاضلابش انقدر داغون باشه یهو وسط خیابون امروز دیگه نمیتونستم راه برم پر ابه همه جا اماده باش چی کشک چی برادر من...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
شهرداری جزو دولت نیست ویک نهاد غیرانتفاعی هست
و با توجه به این حجم آبگرفتگی گویا اصلا وجود خارجی نداره
France
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مدیریت بحران کجا بودش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
از برازجان، شیراز، بندر امام، اهواز برامون بگویید که نه ستاد فرماندهی دارن نه شهردار، نه جاده نه زیر ساخت، فقط تهران تهران، ببین آگه تهران سیل بیا بودجه هم نداشته باشند 24 ساعته همه چی رو حل می کنند،
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
50 میلیمتر خیلی که نیست تهران امروز16اذر استان بوشهر 100میلیمتر باران بارید خودروها همگی توی جدول خیابان ها بود سیل همه رو برده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آماده باش برای مسافرت به خارج از کشور
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
همگی اماده برای فرار
آخرین اخبار