معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۰۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خاکی، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در استان ۲۰۰ معدن فعال داریم که بیشتر آنها ذخایر آهن، سرب آندالوزیت، انواع سنگ آهک، مرمریت، تراورتن، گابرو، گرانیت خاکستری، رزکواتر، بنتونیت، پامیس، گچ، مارن، خاک صنعتی، چینی، پگماتیک، میکا، آرن گرانیتی، خاک رس، مس، گرانیت سبز و تالک شیست از انواع مواد معدنی هستند.

او با بیان اینکه معدن وابسته به صنایع معدنی است بنابراین هرچه صنایع معدنی بیشتر شود اوضاع معادن هم بهتر می‌شود افزود: معادن همدان علاوه بر تأمین نیاز صنایع معدنی استان همدان، بخشی از نیاز کشور را هم تأمین می‌کند و به ازای هر شغل مستقیم در معادن برای ۱۴ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه معادن موجود در استان از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: هم اکنون خام فروشی به صورت صادرات به خارج از کشور وجود ندارد.

خاکی افزود: تاکنون اقدامات زیادی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی انجام شده و اکنون بیشتر مواد استخراج شده از معادن استان فرآوری و سپس روانه بازار مصرف می‌شود.

استان همدان دارای قابلیت‌ها و مزیت‌های مناسبی در زمینه‌های اقتصادی به ویژه در بخش صنعت و معدن است؛ به طوری که وجود هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی فعال با حجم سرمایه گذاری ۲۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر و صدور ۷۰۰ فقره جواز تأسیس با امکان سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال و فرصت ایجاد اشتغال ۲۳ هزار و ۱۵۲ نفر و نیز وجود ۲۷۳ معدن فعال با تنوع ۲۹ ماده معدنی با ذخایر و خلوص بالا موید این قابلیت‌هاست.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.