محب: مراحل بعدی مذاکرات صلح در داخل افغانستان به پیش‌ برده شود

مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل بعدی مذاکرات بین هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در داخل کشور به پیش برده شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل بعدی مذاکرات بین هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در داخل کشور به پیش برده شود.

محب امروز شنبه (۲۲ قوس/ آذر) در یک رشته توئیت نوشت: دولت ترجیح خاصی در مورد مکان مذاکرات در داخل کشور ندارد و آماده است که در هر منطقه‌ای که طالبان پیشنهاد کنند، به شمول ساخت تاسیسات آمادگی لازم را بگیرد و گفتگو‌ها را به پیش ببرد.

وی افزود که با پیشبرد مذاکرات در داخل کشور ساحه امنیتی ویژه و قابل اعتماد برای همه و زمینه نظارت و اعمال ملکیت برای مردم در روند صلح فراهم می‌شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که با پیشبرد مذاکرات در داخل کشور، مذاکره کنندگان از خواست‌ها و مطالبات مردم بهتر آگاه می‌شوند و از مصارف اضافی جلوگیری خواهد شد.

محب گفت که برای افغان‌ها مهم است که مراحل جاری مذاکرات در داخل افغانستان به پیش برده شود و به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی‌ها از واقعیت جامعه افغان‌ها متاثر شود و دائمی و سراسری باشد.

به گفته وی، صلح در بیرون از کشور، صلح‌کنندگان را از شرایط خارجی متاثر می‌کنند و تجربه‌ها نشان می‌دهد که اینگونه آشتی منافع افغان‌ها را تامین نمی‌کند.

گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی به این پیشنهاد واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.