سانا: نظامیان آمریکایی ده‌ها تانکر نفت سوریه را از کشور خارج کردند

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر آمریکا ده‌ها تانکر حاوی نفت استان حسکه سوریه را از طریق گذرگاه مرزی غیر قانونی الولید به سمت عراق خارج کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی چندین تانکر حاوی نفت غارت شده از استان حسکه سوریه را از طریق گذرگاه مرزی غیر قانونی الولید به سمت عراق خارج کردند.

منابع محلی از روستای سویدیه اعلام کردند: ۸۵ خودرو نظامی و تانکر حاوی نفت غارت شده، امروز از طریق مرز غیر قانونی الولید به سمت عراق حرکت کردند.

این منابع افزودند: همچنین ۱۶ خودرو زرهی متعلق به نیرو‌های اشغالگر آمریکا، کاروان تانکر‌های حامل نفت را تا مرز‌های عراق همراهی کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی با همکاری و همدستی شبه نظامیان نیرو‌های سوریه دموکراتیک و با هدف سرقت نفت سوریه بیشتر چاه‌های نفتی این کشور در منطقه الجزیره را تحت کنترل دارند.

این غارتگری درحالی انجام می‌شود که نماینده آمریکا در امور سوریه اعلام کرده است که قصد دارند تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه در هفته‌های آینده اعمال کنند، اما تاریخ دقیق آن تعیین نشده است.

این مقام آمریکایی بار دیگر به اتهام‌زنی علیه مقامات دولت سوریه پرداخته و مدعی شد که «باید فشار‌ها به دولت سوریه تا زمانی که بپذیرد راهی برای خروج از بحران به جز راهکار سیاسی وجود ندارد، ادامه یابد.»

او مدعی شد: ثبات در سوریه تا زمانی که خشونت یایان نیابد و اسد به دلیل اقدامات بی‌رحمانه خود پاسخگو نشود، برقرار نخواهد شد.
این اظهارات بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که آمریکا بدون مجوز دولت سوریه نیرو‌های خود را در این کشور مستقر کرده و با همدستی تروریست‌های تحت حمایت خود به غارت نفت سوریه ادامه می‌دهد و این اقدام در چارچوب برنامه‌های این کشور برای سرقت ثروت نفتی سوریه و محروم کردن ملت سوریه از این ثروت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار