مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری:

رانندگان حق افزایش نرخ بلیت اتوبوس بین شهری را ندارند

باقرجوان گفت: رانندگان اتوبوس و شرکت‌های حمل‌ونقلی حق ندارند، بلیت اتوبوس را بیشتر از نرخ مصوب بفروشند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه نرخ جابه‌جایی در سفر‌های بین شهری از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار است، گفت: هر گونه نرخ‌های مازاد بر این مصوبه غیر قانونی است و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری حق ندارند بیشتر از نرخ مصوب قیمت بلیت را افزایش دهند.

او ادامه داد: نظارت‌های کامل و جامعی از طریق وزارت صمت بر این قیمت‌ها صورت می‌گیرد و نرخ‌های مصوب ملاک است و هرگونه تخلفی در این بخش مشمول جریمه می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: جابه‌جایی مسافران در تردد‌های برون شهری در شرایط حاضر تابع ضوابط و مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبق شیوه نامه‌ای که تدوین شده رانندگان حق دارند مسافر سوار کنند.

باقرجوان اظهار کرد: جابه‌جایی مسافران در این بخش مطابق با شیوه نامه‌ها و با رعایت دقیق تمامی دستور العمل‌های بهداشتی است؛ بنابراین رانندگان در صورت تخلف در این بخش، مشمول جریمه‌های زیادی می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان می‌توانند در بین راه مسافر سوار کنند، گفت: در تمامی طول سفر مسافران باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بنابراین در ۴ ردیف باید دو ردیف خالی باشد و در سه ردیف هم باید یک ردیف وسط خالی باشد.

او تاکید کرد: در طول سفر باید رانندگان در همان ابتدا از مسافران تب سنجی کنند و تمامی علائم ظاهری آن‌ها را هم چک کنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک حق سوار کردن مسافر را ندارند.

باقر جوان عنوان کرد: پیش از سوار شدن مسافران حتی در بین راه باید از طریق اپلیکیشن ماسک که توسط وزارت بهداشت تهیه شده سلامت مسافران استعلام شود. بنابراین با دریافت کد ملی در صورتی که مسافران کرونا مثبت نباشند، می‌توانند سوار اتوبوس شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: نظارت‌های چندین منظوره در این بخش انجام می‌شود و از طریق بازرسان سازمان راهداری هم تمامی کنترل‌ها صورت می‌گیرد و هیچ راننده‌ای حق ندارد بدون دریافت کارت ملی، مسافری را سوار کند.

او بیان کرد: در این زمینه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به هیچ عنوان از تخلف رانندگان چشم پوشی نمی‌کند چرا که در این زمینه جان و سلامت مسافران مطرح است و در صورت مشاهده تخلف، رانندگان مشمول یک سال ممنوعیت رانندگی می‌شوند.

باقر جوان در پایان اظهار کرد: مسافران هم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند تا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سرعت به شکایت آنان رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
پس ضرری را که راننده بعلت خالی بودن صندلی را کی جبران میکنه؟؟
ضمنا تو مترو کرونا مزاحمتی ایجاد نمیکنه ؟؟
آخرین اخبار