رئیس شورای شهر تهران:

هنوز یک اتوبوس هم برای تهران تامین نشده است/ گویا علاقه به مرغ و تخم مرغ بیشتر از حمل و نقل عمومی است

هاشمی ار عملی نشدن مصوبات حمل ونقل عمومی انتقادکرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه آیین افتتاح دو ایستگاه مترو امیر کبیر و برج میلاد ضمن تبریک روز حمل و نقل گفت: کرونا نشان داد حمل و نقل عمومی در روز‌های کرونایی اهمیت و ویژگی خاص خود را دارد و باید تاکید کنم به دلیل نبود امکانات کافی، در این بخش صدمات زیادی خوردیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: زمانی که نتوانیم فاصله گذاری را در حمل و نقل عمومی رعایت کنیم، آلودگی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به قشر ضعیف تسری پیدا می‌کند و علت ضربه خوردن این است که تمامی مصوبات دولت در زمینه حمل و نقل عمومی تا به امروز عملی نشده و باید تاکید کنم افتتاح این دو ایستگاه مترو از مصوبات گذشته است و جای افتخار دارد که این دست از اقدام‌ها به نتیجه رسیده است.

هاشمی ادامه داد: در بخش عملی شدن مصوبات، مصوبات تجهیزاتی به نتیجه نرسیده است و حمل و نقل عمومی باید به مانند کالای اساسی دیده شود و همانگونه که نان و مرغ کالای اساسی است باید تامین شود و حمل و نقل هم باید در همان طبقه دیده شود.

وی با اشاره به این مطلب که ۷ میلیون سفر در روز با ناوگان عمومی انجام می‌شود بیان کرد: مصوبات در سیستم دولت خوب انجام می‌شود، اما در سیستم بروکراسی به درستی به آن عمل نمی‌شود و مصوبات زمانی که بین چند وزیر قرار می‌گیرد سرانجامی ندارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تامین ۲ هزار واگن برای شهر‌ها مصوبه دارد، اما امروز ۵۰ واگن مطرح شده است و از آن مصوبه یک واگن هم عملی نشده است.

هاشمی ادامه داد:پیش‌تر مصوبه تامین ۱۹ هزار اتوبوس داشتیم که هنوز یک اتوبوس هم تامین نشده است و امروز باز صحبت از تامین ۵ هزار اتوبوس دیگر است.

وی بیان کرد: باید دید چرا مصوبه ۱۹ هزار اتوبوس و ۲ هزار واگن تا به امروز عملی نشده است و جای تعجب دارد که چرا وقتی نان و تخم مرغ گران می‌شود همه نسبت به آن اعتراض می‌کنند، اما وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی مستهلک می‌شود هیچ اعتراضی به آن نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این گونه نشان داده می‌شود که گویا علاقه به مرغ و تخم مرغ بیشتر از حمل و نقل است.


بیشتر بخوانید: کاهش سه چهارمی مسافران مترو در دوران کرونا/ افتتاح ۱۰ ایستگاه دیگر تا آخر سال


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار