خودرو‌های ایرانی گرفتار طراحی‌های تکراری/ کیفیت خودرو صدای وزیر را هم درآورد!

وزیر صمت تاکنون در هر مجمعی که قرار گرفته، از کیفیت پایین خودروهای داخلی اعلام نارضایتی کرده است.

خودروهای ایرانی گرفتار طراحی های تکراری/کیفیت خودرو صدای وزیر را هم درآورد!به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ ماهی می شود که رزم حسینی، وزیر صمت شده و با روی کار آمدن او صحبت های جدیدی درباره خودرو صورت گرفته است. صنعتی که چندین سال رویکرد ثابتی داشت، اکنون دچار تحولات اساسی شده است چرا که وزیر صمت جدید از کیفیت خودروهای داخلی رضایت ندارد.

این مقام مسئول تاکنون در هر مجمعی که قرار گرفته، از کیفیت پایین خودروهای داخلی اعلام نارضایتی کرده و گویا درد دل مردم که سال های طولانی از کیفیت پایین خودروها ناراضی بودند را شنیده و اکنون به دنبال افزایش کیفیت است تا شاید رضایتی از صنعت خودرو جلب شود. 

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن تجارت در این خصوص گفته است:  متاسفانه در حوزه صنعت خودرو عقب افتادگی داریم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته ایم که  این رویه نتیجه تحریم هاست و در نهایت نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. بابت خودرو‌های بی کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.

خودروهای ایرانی گرفتار طراحی های تکراری/کیفیت خودرو صدای وزیر را هم درآورد!

وزیر صمت ادامه داد: امیدواریم در جهت ساخت داخل بهتر حرکت کنیم و  در زمینه خودرو تصمیمات خوبی می‌گیریم و شرکت‌های دولتی را باید ایجاد کنیم.  

از طرفی پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد هم گویی به دنبال توقف تولید خودرو‌های بی کیفیت است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای خودروسازان باشد.

کیفیت خودرو‌ها باید ارتقا یابد

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که اکنون در وزارت صمت و همینطور در واحد‌های خودروسازی اتفاق افتاده و البته پیگیری‌های سازمان ملی استاندارد، لازم بود هماهنگی بین سازمان ملی استاندارد و از خودروسازان انجام شود.

او بیان کرد: به نظر می‌آید که خودروسازان اکنون واقعا در جهت ارتقای کیفیت فعالیت می‌کنند و در حال پیشرفت هستند و رعایت استاندارد‌های لازم را در دستور کار دارند. شرایط کشور با توجه به تحریم‌ها واقعا سخت است و باید دست به دست هم دهیم تا این صنعت عظیم بتواند کار را پیش ببرد و مردم هم راضی باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد حامی مصرف کننده است و باید در حمایت از مصرف کننده با خودروسازان در ارتباط باشیم. امیدواریم که تحریم‌ها کمتر شود و دست تولیدکنندگان در این صنعت باز شود تا شاهد تولید خودرو‌های با کیفیت تری باشیم.

خودروهای ایرانی گرفتار طراحی های تکراری/کیفیت خودرو صدای وزیر را هم درآورد!

پیروزبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کیفیت خودرو‌ها مورد تایید است یا خیر، گفت: سال گذشته برنامه‌ای را برای شورای استاندارد تصویب کردیم که به موجب آن خودروسازان هر کدام از مدل‌های خودرو را باید به استاندارد لازم آن برسانند و اگر نرسانند باید توقف تولید داشته باشند. باید هماهنگی‌ها صورت گیرد شاید یکی از برنامه‌های بازدید این باشد که بیشتر در جریان استاندارد‌ها باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو گفت: استاندار‌های ۸۵ گانه تغییر نکرده است و با همان برنامه قبل پیش می‌رود. در این برنامه یک تا ۲ برنامه تقدم یا تاخیر دارد که انجام می‌شود.

وزیر صمت که بسیار از کیفیت خودرو‌ها ناراضی است از  خودروسازان داخلی بازدید کرد. بازدیدی که برای بسیاری نفس گیر و لحظه لحظه آن حساس و تعیین کننده بود. پس از آن مدیر عامل‌های ۲ خودروسازی بزرگ  هر کدام محصولات جدید خودرو را رونمایی کردند و نظراتی هم دادند.  

سایپا: تا ۳ سال دیگر خودرو جدید داریم!

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخصوص افزایش کیفیت محصولات این گروه خودروسازی، گفت: وزارت صمت افزایش کمیت و کیفیت محصولات داخلی را از مسیر رقابتی کردن فضای صنعت خودرو هدف گذاری کرده است، در همین راستا  سایپا برنامه ریزی‌هایی برای تحقق این هدف‌گذاری در دستور کار قرار داده که براساس آن در ۳ سال آینده، ۱۰ محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد.

ارتقای محصولات قدیمی در دستور کار است

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفتگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: در بحث ارتقا محصولات جدید، ۲ مسیر را پیش گرفته ایم، یک مسیر بحث ایجاد و تولید محصول جدید بود و مسیر دیگر هم در جهت ارتقا محصولات فعلی بوده است. در ارتقا محصولات فعلی توانستیم قدم‌های خوبی برداریم به عنوان مثال توانمان را گذاشتیم به اینکه ارتقا در محصول رانا را به گونه‌ای انجام دهیم که بتواند رضایت بیشتری را برای مشتریان فراهم کند.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: امروز خوشبختانه توانستیم خودرو رانا را با سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته طراحی کنیم و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم. موتور این خودرو را توانستیم تقویت کنیم و موتور TU ۵ پلاس را توانستیم روی این خودرو جانمایی کنیم که می‌تواند هم از قدرت و گشتاور بیشتری عرضه شود و رضایت بیشتری را برای مشتریان فراهم خواهد کرد.  

او گفت: برنامه در جهت ارتقا محصولات، تغییراتی روی خودروهایمان ایجاد کنیم به طور مثال خودرو ۲۰۶ با سقف شیشه‌ای و ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای مجهز به فرمان برقی و خودرو رانا با سقف شیشه‌ای با تغییراتی در ظاهر خودرو به زودی عرضه خواهند شد، که یکی پس از دیگری به بازار عرضه خواهد شد.

تأسف از اُفتِ کیفی برخی از خودرو‌های پرتیراژ

منصور حقیقی، یکی از فعالان عرصه فروش خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ضمن اظهار تأسف از اُفتِ کیفی برخی از خودرو‌های پرتیراژ در مقایسه با نمونه هایِ تولید شده در یک دهه گذشته، عنوان کرد: با نیم نگاهی به خودرو‌های خارجی، به این واقعیت پی می‌بریم که خودروسازان، هر ساله تلاش می‌کنند با ارتقای سطح کیفی خودرو و افزایش امکانات موجود در آن، رضایتمندی هر چه بیشتر جامعه مصرف کننده را جلب نمایند.

وی افزود: نحوه طراحی و شکل ظاهری خودروها، کیفیت قطعات، آپشن‌های تعریف و لحاظ شده در خودرو از مواردی است که سال به سال با ارتقای هر چه بیشتری همراه می‌شود، اما متأسفانه خودروسازان داخلی، متناسب با این روند رو به رشد گام بر نمی‌دارند.

این فعال حوزه خرید و فروش خودرو گفت: اگرچه در طول سالیان اخیر برخی تغییرات در خودرو‌های تولید داخل اعمال شده، اما در مقایسه با تغییراتی که در دیگر کشور‌ها لحاظ می‌شود به هیچ عنوان امیدوار کننده نیست.

حقیقی عنوان کرد: استمرار وضعیت موجود، زیبنده و شایسته کشور ایران نیست و در شرایطی که بسیاری از دانشمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان افتخار آفرینی می‌کنند و نخبگان داخلی در عرصه‌ها و حوزه‌های بین المللی می‌درخشند، حرکت لاک پشت وارانه در تولید خودرو از حیث رشد کمی و کیفی، رضایت بخش به نظر نمی‌رسد.

این فعال در عرصه خرید و فروش خودرو گفت: کم نیستند خودرو‌هایی که بعد از گذشت سالیان متمادی از تولید آنها، همچنان به همان سبک و سیاق به بازار عرضه می‌شوند و تغییرات جزئیِ داخل خودرو و یا طراحی چراغ‌ها به عنوان مدل جدید به بازار مصرف معرفی می‌شوند.

وی افزود: بعضاً عنوان می‌شود که خودروسازان ناچار هستند به فراخور قدرت خرید مردم، اتومبیل مناسب و مقتضی را تولید کنند که به اعتقاد بنده، طرح چنین توجیهی به هیچ عنوان قانع کننده نیست.

جدیدترین گزارش کیفی خودرو‌های داخلی در حالی منتشر شد که باز هم تغییر خاصی در سطح کیفی محصولات شرکت‌های خودروساز به چشم نیامد. طبق گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرده، سطح کیفی خودرو‌های داخلی در آبان درست مانند ماه‌های گذشته هیچ تغییری نسبت به مهر نکرده  است.

با توجه به تکرار این اتفاق، این پرسش پیش آمده که آیا واقعا صنعت خودرو ایران به درجه‌ای از بلوغ رسیده که حتی با وجود تحریم و مشکلات مالی نیز کیفیت را حفظ کرده است؟ مرور وضعیت صنعت خودرو طی دو سال و نیمی که از تحریم آن گذشته، احتمالا پاسخ این پرسش را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین پیشه ورنیا
۲۱:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بهبودکیفت خودروخوب ممنونم پژو ۲۰۷
Netherlands
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خودروهای ایرانی مونتاژ خودروهای قدیمی سایر کشورهاست. نه کیفیت دارد، نه به روز است و امکانات دارد. اما با قیمتی بیشتر از بسیلری از خودروهای به روز و با کیفیت به فروش می رسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
فروشگاه های زنجیره ای نه تنها تخفیف نمیدن بلکه گران تر هم می‌فروشند.لطفا یه گزارش بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی بختیاری
۱۸:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
هموطنان گرامی و دوستان عزیز و دلسوزان و مهربانان مردم ایران عزیزم تا زمانی که تولید خودرو به مرز ده و یا نزدیک ده ملیون در سال نشود همین مشکلات را ما و نسل‌های بعد از ما و نوه و نتیجه های ما هم خواهند داشت.
این خودرو سازی که من میبینم بسیار کند و تنبلتر از این حرفهاست و همانند گربه خدای است که به گوشت فراوان و بی درد سر عادت کرده!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
کیفیت خیلی مهمه درکنارش قیمت خودرو باید مناسب سازی بشه با در آمد مردم نباید خودرو به عنوان کالای سرمایه ای بهش نگاه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۷:۱۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
حداقل دولت اجازه دهد 20درصد نیاز جامعه از طریق واردات تأمین شود تا رقابت حداقلی وجود داشته باشد نه اینکه خودرو فقظ انحصاری در دست دو خودروساز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
عجب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
امیدواریم در جهت ساخت داخل بهتر حرکت کنیم و در زمینه خودرو تصمیمات خوبی می‌گیریم و شرکت‌های دولتی را باید ایجاد کنیم
من این یه تیکه رو فقط خوندم و انطور برداشت کردم که : وزیر خودش یا خودروسازه یا دوست داره خودروساز بشه ، البته بانام دولتی..
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۶:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
این وزیر جدید میخواهد فعلا مردم سرگرم باشند با وعده های بی پایه واساس
Germany
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چرا باید کیفیت خودرو ها رو بالا ببرن؟ وقتی مردم مجبورن همین لگن ها رو چند برابر قیمت با قرعه کشی بخرن؟؟؟
مگه رقابتی هست که بخوان کیفیت رو بالا ببرن؟
الان پراید و با کاغذ درست کنن مردم چیکار میتونن بکنن؟؟ به کی شکایت کنن؟ همینه که هست مجبوریم بخریم
ظلم مگه شاخ و دم داره؟
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
کیفیت پایین کمیت پایین قیمت بالا
علی برکت الله
واردات ممنوع
مدیریت نمونه به نفع دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
فقط از کیفیت میگید از قیمت چیزی نمی گيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خدا وکیلی تو کجای دنیا، کدوم شرکت، یا کدام مردم برای خرید خودروی قرعه کشی می کنند اونم خودرویی که 40 سال پیش از رده خارج شد(پراید)؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
وقتی رقابت باشه بین خودرو ساز های داخلی در مقابل خودروسازی های معتبر جهان خود به خود متقاعد میشه که کیفیت هم ظاهری 0 تا 100 خودرو خوب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قیمت رو کاهش دهید تا خودروسازا به خودشون بیان با افزایش قیمت خودروسازارو تشویق به کاهش کیفیت حواهید کرد قبمت رو کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
روز نیست راجع به خودرو خبر نذارین خودرو لگن به کنار خیلیا نمیتونند سبد غذایی خود را کامل کنند تا برسه به خودرو
Romania
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
این وزارت صمت نمی‌تونه یک کارخانه خودروسازی را مدیریت کنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
به بهونه کرونا هر روز قیمت شوینده رو دارن میبرن بالا.یعنی چی آخه. یه گزارش تهیه کنید خسته شدیم. یه روز روغن مرغ تخم مرغ یه روز شوینده
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۴:۱۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مسئولین ، خودرو ساز و دلال ها هر چه ظلم می توانید و از دستتون ساخته است در حق مردم انجام دهید که صبر خدا که سرایت قارون باشی ، نمرود باشی ، فرعون باشی ، قوم ثمود و ..... هلاک خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
عقیل امینی
۱۴:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخانه خودروساز باید ۳۵ درصد کاهش پیدا کنه

کاهش نرخ ارز+کاهش قیمت فولاد+افزایش تیراژ تولید ==کاهش قیمت کارخانه سه ماهه زمستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
تاسف و ابراز ناراحتی چه دردی دوا میکنه. این که نشد راهکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
تنها راه آزاد سازی واردات با قیمت جهانی هست که آقایون چون این روش فعلی نون داره براشون حاضر به انجامش نیستند
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۳:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چند ساله به بهانه کیفیت بهتر قیمت رو افزایش دیدین و هر ردز بدتر شد دیگه دستتون رو شده قیمت را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قیمت کاهش پیدا نکنه در سه ماهه زمستان یعنی حق مردمو مسئولین پایمال کردنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
هر سه ماه به بهانه دلار افزایش دادن دیگه بهانه ندارید باید کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخانه در سه ماهه پایانی سال باید کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اینها فقط حرف ... هروقت عمل شد اونوقت معنا داره . همین الان ایران خودرو کلی بدهکاری داره به سازنده هاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خب تاسف خوردن و این حرفا چه دردی از مردم‌ دوا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
این وزیر با قضییه خودرو مردم رو سرکار گذاشته که مردم بی خیال گرانی کالاهای دیگه بشن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
فقط بتونن خودرو سازی رو از انحصار این دو کارخونه در بیارن خوب میشه بنده خدا جوون سیستانی کلاج برقی ساخته با 2 میلیون هزینه بعد سایپا میاد با 30 میلیون هزینه کلاج تازه اونم نتونسته برقی رو سوار کنه رو خودرو ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
از چند دهه گذشته مافیای خودرویی کشور، بدتر از هر دشمن خارجی در حال مکیدن خون ملت و فشارهای اقتصادی حداکثری بر خانواده های می باشد. با اطمینان می توان گفت تحریمهای خارجی و فشارهای اقتصادی آنها در برابر این مافیای داخلی چون پشه ای در برابر فیل می باشد...
Iran (Islamic Republic of)
اشناست
۱۳:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
آن دوست ما راست میگه چرا کامنت ها رو پخش نمیکنید مگه درددل مردم نیستید ما که فحش وتوهین به کسی نکردیم یعنی شما واقعا از کیفیت ماشینها رازی هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
برید یه گزارش تهیه کنید ببیند اصلا خود وزیران ، نمایندگان مجلس و ... چه خودرویی سوار میشن....
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۲:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
به به آقای وزیر چشممون روشن تازه فهمیدن که مردم 40ساله چه خودروی سوار میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
هنوز خودروهای 30 سال قبل رو باید قطعاتشو با دلار از چین بیارن ! یعنی خ........ تون! آیا چین قبل ما صنعت خودرو سازی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قیمت خودرویی چون رنو کولئوس 2020 نو در کشور هم اکنون حدود 2 میلیارد تومان می باشد که در دبی قیمت 2021 آن حدود 80 هزار درهم یا به قیمت کنونی ارز معادل 560 میلیون تومان می باشد. دیگر چیزی نمی نویسم تا بقیه خوانندگان خودشان پی به برخی مسائل پشت پرده ای این مافیا ببرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
تعریف مصرف گرایی مطلق :توقف تولیدات محلی و سنتی ، مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ ، تسلط برخی افراد خاص بر اقتصاد کشور ، واردات اجناس با هر کیفیت و قیمت نازل و عرضه و فروش آنها با قیمتهای کلان به مردم و هجوم و در صف ایستادن مردم برای خرید چنین اجناسی و تقدیم دو دستی پول به مافیا و دزدان قدرتمند را مصرف گرایی مطلق گویند. برای رواج چنین الگویی حمایت همه جانبه و سراسری از افراد خاص و توجیه مردم با عباراتی چون تحریم، وجود دشمن خارجی، حفظ وحدت نظام و کشاندن آنها به حاشیه ها الزامی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
نمایندگان و وزرا قرار بود شما مردمی باشید آ نه منافع تولید کننده و پولدارا قرار بود ارزون کنید خودرو و کالاها مسلما حقوق ها رو هم افزایش بدید باز تورم ایجاد میشه رو کالاها فکره اساسی کنید سیاسی بازی بسه پراید بیارید روی 50 میلیون نمی ارزه صد تومن خستمون کردید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۴۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
آدم واقعا اشک شوق میریزه،، این مسئول تا حالا کجا بود که به داد مردم برسه،،، احتمالا خارج از کشور بوده که این موضوعو تازه فهمیده

مردم برای خرید ماشین باید صف بکشند ، چند برابر پول بدهند ، ماشینی با کیفیت ۳۰ سال پیش بگیرند و تازه نقدی و پیشاپیش پولو پرداخت کنند

این قانون کجای دنیا رایج هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مافیای خودرویی کشور چنان پرقدرت و با نفوذ شده اند و آنچنان حمایت و پشتیبانی می شوند که انسان فکر می کند تمامی تفکرات و عملکردهای کلیه دستگاه را ایشان طراحی و اجرا می کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
شعار افزایش کیفیت رو میده تا به این بهانه قیمتها رو همچنان بالا ببرند والا اگه این وزیر دلسوز مردم بود از همون اول روی کار اومدنش اینقدر هوای خودروسازها را نداشت که قیمتها رو بارها افزایش بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اونایی که میگند قرعه کشی قرعه کشی، مگه اعتماد به این قرعه کشی ها دارید تو کجای دنیا طرح مسخره قرعه کشی هست قیمت کارخونه باید به قیمت واقعی خودش که نصف این قیمتهاست برگرده و بازار هم باید 10 درصد بالاتر از کارخانه باشه و احتکار و کاهش تولید خودرو به بهانه های مختلف هم جلوشو بگیرند اونوقت صف و قرعه کشی دیگه معنا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
باید هم تاسف بخورید یه شبه خودرو ۲۰۰ میلیون پژو و ۱۰۰ میلیون پراید بیاد روی قیمت خودرو...شما مقصر گرانی و بی کیفیتی هستید...مردم نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
قابل توجه آقای وزیر صمت. کمترین خدمات بعد از فروش به خودروهای مثلا صفر داده نمیشه. بنده برای یه مشکل کوچیک ماشینی که صفر تحویل گرفتم و فقط پنج هزار تا کار کرده و مثلا ۲ سال ضمانت داره یه نصف روز کل نمایندگیهای سایپا رو تو همدان رفتم مشکلم حل نشد. همشون با هم هماهنگ کردن میگن ما قطعه نداریم برو نمایندگیهای دیگه. کارشون شده پاسکاری ملت به همدیگه. واقعا مدیران این دو تا شرکت باید خجالت بکشن از این وضعیتی که برای مردم درست کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
ما همین الان پراید با کیفیت پایین رو نمیتونیم بخریم، کیفیت بالا ببرین وقتی ما نشه بخریم چه فایده داره ؟ یک جوون با کدوم پس انداز و سرمایه بتونه خونه دار و ماشین دار بشه؟ با حقوق وزارت کار مگه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام.بعضیها که هم اکنون درحال گرانفروشی چندبرابری قیمت کارخانه ای هستند در حقیقت خائن به مردم و انقلاب هستند،خصوصا انهاییکه میخواهند خودرو را به بهانه کشف قیمت به بورس ببرند و بازار دلالان با هزاران کدبورسی اجاره ای را گرم کنند،این خائنها میخواهند چه کشف قیمتی کنند،قیمت خودرو مشخص است که کارخانه چندبرابر گرانفروشی میکنند.قیمت کارخانه باید شدیدا کاهش پیدا کند و فروش فقط بصورت قرعه کشی و به افراد فاقد خودرو صورت بگیرد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی حق پرست
۱۰:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اقا چرا کامنت ها رو کامل پخش نمی کنید؟
اونجاییش که واقعا به ضررتون هست رو دیگه خفه میکنید ن؟ این ازادی بیان هست واقعا
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۰:۴۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودروهارو به یک پنجم کاهش دهید،سه ماهه دلار ریزش شدید کرده،بسیاری قطعات هم با یک دهم قیمت داخلی سازی شده،کیفیت نیز که افت شدید کرده،داشبورد تمام خودروهای صفرکیلومتر به دلیل استفاده از مواد خشک پلاستیک بعدچندماه به صدا میوفته،تکنولوژی این خودروها مربوط به سه دهه پیش است،قیمت کارخانه ای خودرو باید شدیدا کاهش یابد و فروش خودرو باید فقط بصورت قرعه کشی و بانظارت کامل نهادها باشد.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اگر حکومت و دولت از حمایت شبانه روزی و بسیار شدید خود از این مافیای قدرتمند خودرویی کشور( و البته جهان) دست بکشند مسلما و مسلما مردم ایران هم کیفیت خودروها را خواند دید و هم قیمت بسیار منطقی و ارزان آنها را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
باید خودرو کاملا داخلی باشد حتی 10 درصد باقی مانده آن نیز داخلی باشد تا ابتکار عمل در طراحی و تولید را به دست بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خودرو سازی باید خصوصی و واردات آزاد شود ! از منفعت طلبی شخصی دست بردارید و از خدا بترسید ! ما هر کدام از ایرانی ها یک شخص هستیم و هر کدام یک عمر داریم و یک مدت کوتاه عمر خواهیم کرد بگذارید به آرزو هایمان برسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
پولمون این قدر بی ارزش شده که ماشین خارجی هم برامون گرون در میاد
Iran (Islamic Republic of)
مصلح
۱۰:۲۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
رقابت و خصوصي سازي چاره كار مشكل خودرو سازي كشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چهل‌ساله‌کیفیت‌همینه‌میخوادیه‌شبه‌بره‌بالا،فعلاعلی‌الحساب
خودروسازان‌برادریشون‌وثابت‌کنندوقیمتی‌روکه‌یه‌شبه‌بردندبالا
روبیارند‌پایین،کیفیت‌ارزانیشون.مخالف‌کیفیت‌نیستیم‌امانه‌کیفیتی
مثل‌تعویض‌کمربند‌ایمنی‌خودروی‌فلان‌که‌باعث‌افزایش‌قیمت‌بسیار
نامتعارفش‌بشه‌واونوقت‌بگیدکه‌‌ایمنی‌روبردیم‌بالاوازاین‌حرفا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مررسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
به اقای وزیر هم یه کم سهم بدن دیگه صداش در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
به قول پنجعلی ، وزیر الکی میگه!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
شرمنده ایم که شرمنده اید.شرمنده ایدکه طرف باماشین تصادف میکنه ایربکش بازنمیشه ومیمیره وگه بخوایم سیاهه کنیم شماها خیلی خیلی شرمنده میشید.تقصیراین مردم هستش که میریزن واین آشغال ماشینهارومیخرن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه باید حداقل به یک ششن کاهش یابد و فروش تمام خودردها فقط بصورت قرعه کشی باشد تا شاید کمی عادلانه باشد،تاسف برخیها بدرد ملت ایران نمیخورد.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مردم چرا باید چند برابر یه خودروی باکیفیت پول برای خرید یه خودروی بیکیفیت داخلی کنن، اونم تازه با قرعه کشی و منت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
جسارت نباشه فقط تو ایران یه ماشین رو 30 سال می سازند بعد می گذارند کنار یعنی بادمجان تو طول این همه سال خلاقیت به خرج داد دارز شد سفید شد برا جذب مشتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مثلا" کیفیت رو بالا میبرن به بهانه آزاد کردن قیمتها،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
شرکت های با مدیریت دولتی و انحصار هیچی از توش درنمیاد،
بی خود اینهمه حرف نزنید، اگه میخواست اتفاقی بیافته تو این ۴۰ سال افتاده بود،
شکستن انحصار دولتی
مجوزهای بخش خصوصی با حمایت دولت
تقلیل مالیات خودروهای وارداتی از ۱۰۰٪ به ۲۰٪
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۸:۴۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مشتی جلوی افزایش سه ماهه رو بگیر هر سه ماه ۲۵ درصد اخه کجای دنیا اینکار رو میکنن قیمت پراید سی میلیونی شده ۹۰ میلیون اینا باز میگن ضرر میکنیم گناه مصرف کننده چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
کاش حقوق ها رو هم هر سه ماه مطابق با تورم زیاد میکردن که ملت هم ضرر نکنن
Iran (Islamic Republic of)
علی حق پرست
۰۸:۴۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
عجیبه!!! واقعا عجیبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
این دو شرکت خو.دروساز نیستند دکانی هستند برای کسب درآمد خیلی از مسئولین و مقامات که سهامدار آنها هستند و سر کیسه کردن مردم . مردم را مجبور میکنند این خودروها را بخرند بعد هم شعار خدمت به مردم سر میدهند کدام مردم همانهایی که در پراید نا امن به کشتن میدهید و وقت و سرمایه مردم را به باد میدهید . یه زمان یخودرو نو میخریدیم دیگه تا چند سال راحت بودیم و لی حالا از همان موقع تحویل دائم باید در نمایندگیها غلاف رفع عیب خودرو باشیم خدا لعنتدون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خودروهای ایرانی گرفتار دلالی هستند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۲۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
زمانی تولیدات خودروسازهای داخلی با کیفیت می شوند که بازار بر اساس عدالت اداره شود و مردم حق انتخاب و خرید عادلانه هرنوع خودرو داخلی یا خارجی را داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
با سلام، تنها راه برای کیفیت خودرو شکستن انحصار و رقابتی شدن است با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۸:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
وزیرررررررررررررررررررررررررر
کدوم وزیر
مگه داریم
مگه میشه
خودرو ساز دولتی
آنچه ناقابل است جان مردم
مردم ، ملت ، فقط شعار
روزهای سیاه بپایان خواهد رسید
زمستون هم میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
حیف که فرصت این وزیر کمه وگرنه بهترین وزیر کابینه است
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۰۸:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
همینه که هست زوره میخوای بخر میخوای نخر حالا
چاره ای دیگه وقتی نداری مجبوری همین بنجلهارو سواربشی
چون اینقدر تعرفه روی ماشین خارجی بستن که مردم نمیتونن بخرن
این بود دولت اسلامی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اینم سهمشو بهش میدن چند روزه دیگه آروم میشه،خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مسئولین ما متاسفانه خوب یاد گرفتن که همه چیز رو گردن تحریم بندازن درسته تخریمیم ولی تحریم واردات خودرو که نیستیم حداقل توی تمام این سالها میتونستن خودرو وارد کنن که هم مردم بتونن استفاده کنند و هم داخلیها به فکر رقابت بیفتن وگرنه ما الآن صنعت خودرو واقعی نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چه فایده یک آپشن اضافه می کنند قیمت خودرو رو دوبرابر می کنتد اینکه نشد خودرو باید از اول قیمت گذاری بشه با توجه به قیمت خودرو در دنیا نه در لیزان مگه نه اینکه همه چیز رو براساس دلار می سنجند خوب قیمت خوردو داخلی رو هم براساس قیمت خوردو های دنیا محاسبه کنتد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
جالب اینکه خود همین وزیر مجوز آزادسازی قیمت این خودروهای به کیفیت و خواهد داد . تا خودروسازها خودرو های به کیفیت دپو شده در انبارها رو که عمدا به جهت تشنه و بالا نگهداشتن قیمت بازار انبار کردن با چندین برابر قیمت به مردم بفروشن . این خیانت اتفاق نخواهد افتاد مگه اینکه حمایت های سیاسی پشت جریان باشه و دولت از انحصارگری خودروسازهای داخلی حمایت کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۴۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
دنا پلاس توربو اتوماتیک تحویل دادن ولی چه تحویلی آپشن های اعلامی حذف شد ، سر و صدای اتاق و کیفیت بد رودری ها همچنان باقیست
آخرین اخبار