معرفی بیش از ۷۰۰۰ متقاضی مسکن ملی در کرمان به بانک

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون ۷ هزار و ۲۹۹ نفر از ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن در این استان به بانک معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان امروز در چهارمین جلسه شورای مسکن استان کرمان که به ریاست زینی وند استاندار کرمان برگزار شد، گفت: تاکنون قرارداد احداث ۳۲ هزار و ۸۳۴ واحد در بحث مسکن مهر در حوزه راه و شهرسازی استان کرمان در قالب اجاره بلندمدت ۹۹ ساله، تسهیلات و تفاهم نامه سه جانبه داریم که از این تعداد احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ برعهده تعاونی ها،  ۳  هزار و ۴۰۰واحد در قالب تفاهم نامه سه جانبه و ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد آن خرده مالکی است.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۱۰۰ واحد تکمیل و تحویل مردم داده شده، افزود: از ۴ هزار و ۸۲۰ واحد باقیمانده ۸۹۰ مورد آن مربوط به تعاونی ها،  هزار و ۸۰۰  واحد مربوط به خرده مالکین و حدود هزار و ۲۵۸  واحد مربوط به تفاهم نامه‌های سه جانبه است که برخی از آن‌ها به دلیل مشکل قضایی یا فاقد متقاضی یا زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تعدادی نیز بدون مشکل و در حال اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۳۴۰ هکتار زمین برای احداث مسکن مهر اختصاص دادیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تامین کرده ایم که هنوز کمبود داریم.

او از انجام اقدامات روبنایی و خدمات عمومی این اداره کل سخن به میان آورد و گفت: دو مدرسه در شهر کرمان و یک مدرسه در شهر سیرجان احداث کردیم و همچنین سه مدرسه در شهر‌های کرمان، زرند و رفسنجان در حال نوسازی داریم. ضمن آنکه دو کلانتری در کرمان و سیرجان احداث کردیم و به زودی عملیات اجرایی کلانتری دیگری را آغاز خواهیم کرد.

حاجی زاده از هزینه کرد ۲۵ میلیارد تومان از یارانه‌های مسکن در بخش آب و برق خبر داد و افزود: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان در سه نوبت  انجام شد که ۳۵ هزار و ۹۹۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند.

او تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار و ۲۹۹ نفر به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها مبلغ مورد نظر را واریز کردند که حدود ۲۳۶ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: قطعه زمینی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث ۳ هزار و ۸۰۰ واحد در اختیار ما گذاشته شده است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار