آیا هوش مصنوعی از ابتدای شیوع بیماری کرونا مفید بوده‌است؟

در این خبر میزان تاثیر هوش مصنوعی و فایده های آن از ابتدای شیوع بیماری کرونا بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰، با یک حقیقت روبه‌رو می‌شویم و آن این است که بیماری کرونا تاثیر جبران ناپذیری بر جهان داشته است؛ تاثیر بر سلامت دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیماری کرونا ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی و دولت‌های سراسر جهان را مجبور کرده است که حتی قبل از اثبات عملکرد آن‌ها، به توسعه ابزارهای هوش مصنوعی سرعت بخشیده و استفاده از آن‌ها را در پزشکی افزایش دهند. یک الگوریتم هوش مصنوعی آزمایش نشده مجوز اضطراری را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده دریافت کرده است. اما آیا استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا کمک می‌کند یا خیر؟


بیشتر بخوانید


چشم انداز نظارتی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی کرونا نگرانی قابل توجهی را در بین محققان پزشکی ایجاد کرده است. یک مرور سیستماتیک نشان می دهد که مدل‌های هوش مصنوعی کرونا ضعیف گزارش شده و در مجموعه داده‌های با کیفیت کم و با خطر سوءاستفاده بالا گزارش شده‌اند. گری کالینز، استاد آمار پزشکی در دانشگاه آکسفورد گفت: گزارش کامل و شفاف از تمام جزئیات اصلی توسعه و ارزیابی مدل‌های پیش بینی برای کرونا حیاتی است. عدم گزارش جزئیات مهم نه تنها باعث انحراف تحقیق می‌شود، بلکه مهم‌تر از آن می‌تواند منجر به استفاده از یک مدل ضعیف توسعه یافته و ارزیابی شده شود که می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به منافع در تصمیم‌گیری‌های بالینی داشته باشد.

آیا هوش مصنوعی در طول بیماری کرونا مفید بوده‌است؟

برای پشتیبانی از گزارش شفاف و قابل تکرار، کد منبع و مجموعه داده‌های شناسایی نشده بیمار برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی کرونا باید باز و در دسترس جامعه پژوهش باشد. یک مطالعه از این دست از یک آزمایش جدید غربالگری هوش مصنوعی کرونا، به نام CURIAL AI، خبر می‌دهد که از داده‌های بالینی منظم جمع‌آوری شده برای بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، استفاده می‌شود. به امید اینکه هوش مصنوعی بتواند به ایمن ماندن بیماران و کارکنان بهداشت کمک کند، اندرو سلطان و همکارانش اظهار داشتند که آزمایش هوش مصنوعی می‌تواند بیمارانی را که کرونا ندارند، کنار بگذارد و اطمینان حاصل کند که بیماران مبتلا به کرونا به سرعت معالجه می‌شوند. این یکی از بزرگترین مطالعات هوش مصنوعی است که تاکنون با داده‌های بالینی بیش از صد هزار مورد در انگلیس انجام شده است. اعتبارسنجی احتمالی آزمون غربالگری هوش مصنوعی نتایج دقیق و سریع‌تری را در مقایسه با تست‌های PCR استاندارد نشان داد.

آیا هوش مصنوعی در طول بیماری کرونا مفید بوده‌است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار