امام جمعه ریگان گفت: یکی از پیامد‌های مبارک بصیرت، بلوغ سیاسی افراد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حبیب الله رضا زاده امام جمعه ریگان در خطبه های این هفته نماز روح بخش جمعه با اشاره به زلزله ۵ دی ماه بم و گرامیداشت یاد درگذشتگان این زلزله مهیب بیان داشت: در این زلزله، اهالی شهر تسبیح کنانان به دیدار معبود خود شتافتند.

او گفت: در زمان زلزله بم، مقام معظم رهبری دو بار شخصاً به خاطر مدیریت میدانی بحران به شهرستان بم و شرق استان سفر کردند.

حجت الاسلام رضا زاده در بخش دیگری از سخنانش به ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و افزود:  یکی از  پیامد‌های مبارک بصیرت، بلوغ سیاسی است.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: بلوغ سیاسی، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام رضا زاده بیان داشت: رخداد ۹ دی نشان از آگاهی و بصیرت مردم بود، آن جا که در فتنه ۸۸ به عزاداری امام حسین (ع) و عکس رهبر بنیانگذار جمهوری اسلامی اهانت کردند، مردم به خیابان‌ها ریختند و دفاع جانانه‌ای از ولایت و امامت کردند.

او گفت: ملتی که می‌خواهد به بلوغ سیاسی دقیق برسد باید حافظه تاریخی خود را درست کند.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه جامعه نابالغ همانند کودکی رشد نیافته و محتاج آقا بالاسر است، افزود: نمونه این جامعه را در اروپا می توان دید، اما در ایران، مردم در حکومت نقش بسزایی دارند که این مردم سالاری دینی حقیقی است.

حجت الاسلام رضازاده تصریح کرد: ایران تاریخی دارد که نشان دهنده رشد و بلوغ سیاسی است واین‌ها فکر نکنند ما همانند بعضی از کشور‌ها نابالغیم ولذا هر کاری را انجام دهند.

او به بیان افتخارآفرینی های حاج قاسم در منطقه پرداخت و گفت: نفت عراق را داعش به یغما برد و آثار تاریخی عراق را خراب کرد، اگر حاج قاسم و یاران بافایش نبودند، حتی تا نزدیکی‌های سوریه نیز نزدیک شده بودند.

حجت الاسلام رضازاده افزود: حاج قاسم در دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) خود اسلحه به دست گرفت و از حریم اهل بیت دفاع کرد که و در این راه نیز شربت شهادت نوشید.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: ۹ دی جمعیتی در سراسر ایران برای دفاع از ولی فقیه به پا خواستند و مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرمودند: "دهه‌های آینده دهه‌های شماست" و در حقیقت رهبر انقلاب دلگرمِ بصیرت من و شماهاست.

حجت الاسلام رضازاده بیان داشت: بلوغ سیاسی مردم این است، وقتی شجاع شدیم، صحبت از عقلانیت سیاسی کنیم که معظم له فرمودند: "ترسو‌ها حق ندارند، اسم عقلانیت را بیاورند."

او از عطرآگین شدن شهر گنبکی در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به عطر یک شهید گمنام خبر داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.