اولین گفتگوی نتانیاهو و پادشاه مراکش

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پادشاه مراکش برای اولین بار با هم به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان سازش با پادشاه مراکش گفتگو کرد.

تایمز اسرائیل روز جمعه به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو برای اولین بار از زمان توافق دو طرف برای عادی سازی روابط با محمد ششم پادشاه مراکش گفتگویی تلفنی انجام داده است. بر اساس این گزارش، نتانیاهو از پادشاه محمد ششم برای دیدار از اراضی اشغالی دعوت کرد و هر دو طرف توافق کردند تا در جهت عادی سازی روابط در آینده نزدیک گام بردارند.

پس از این تماس تلفنی دفتر سلطنتی پادشاه مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحولات فعلی موضع مراکش در مورد مسئله فلسطین را تغییر نداده است.

پیشتر نیز رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با محمد ششم، پادشاه مراکش دیدار کرد و در این دیدار به نیابت از نتانیاهو، وی را دعوت کرد تا به اسرائیل سفر کند. روز سه شنبه، یک هیئت آمریکایی-اسرائیلی به سرپرستی جرد کوشنر، دستیار ترامپ و مایر بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، از رباط پایتخت مراکش بازدید کردند. در این بازدید، آن‌ها بیانیه مشترک سه جانبه‌ای را امضا کردند.

اوایل دسامبر رئیس جمهور آمریکا با ادعای دستیابی به موفقیت بزرگ برای صلح در خاورمیانه، خبر برقراری روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت علاوه بر برقراری مجدد روابط دیپلماتیک، به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب توسط آمریکا از صحرای غربی توسط ایالات متحده انجام می‌شود.

مراکش چهارمین کشوری است که با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد. پیش از این امارات، بحرین و سودان در مسیر خیانت به آرمان فلسطین گام برداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار