رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش ۰/۷ درصدی نرخ تورم خراسان رضوی در آذر ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در آذر ماه امسال۴۶/۶ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوار در نقاط شهری استان ۴۴.۸ و روستایی ۵۳.۶ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰/۸ و روستایی ۰/۴ افزایش یافته است.

او با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در آذر ماه امسال ۴۴/۸ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل ۱/۶ درصد کاهش یافته است. این نرخ برای خانوار‌های شهری ۴۴/۲ و روستائی ۴۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱/۵ و ۲/۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های استان در آذر ماه سال جاری ۳/۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۲/۳ درصد کاهش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳/۷ و روستائی ۴/۳ درصد اعلام شده که به ترتیب ۲ و ۳/۲ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

جمشیدی بیان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های کشور نیز در آذر ماه سال جاری ۲درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۳/۲ درصد کاهش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۱/۹و روستائی ۲/۷ درصد اعلام شده که به ترتیب ۲/۸ و ۴/۹ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه تا آذر سال جاری در کل خانوار‌های استان ۲۸/۴درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۱/۹درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۲۷/۳و روستائی ۳۲/۸ درصد بوده که به ترتیب ۱/۹ و۲/۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری در خانوار‌های کل کشور ۳۰/۵درصد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱/۵ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری و روستایی کشور ۳۰/۵ درصد اعلام شده که به ترتیب ۱/۵ و ۱/۷ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آذر ماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی‌‎ها و دخانیات ۶۴/۱، پوشاک و کفش ۶۰/۴، مسکن ۱۶/۷و گروه بهداشت و درمان ۲۷ بوده و این ارقام برای کشور به ترتیب ۵۷/۹، ۴۴/۴، ۲۸، ۳۴/۵ اعلام شده است.

او افزود: شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های استان ۲۷۵/۱، مناطق شهری ۲۶۵/۳و مناطق روستائی ۳۱۷/۸ است.

انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.