پیست اسکی فریدونشهر این هفته فقط برای اسکی‌بازان بازگشایی می‌شود

رئیس هیات اسکی استان اصفهان گفت: پیست اسکی فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان پنجشنبه و جمعه فقط برای اسکی‌ بازان بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود یسلیانی رئیس هیات اسکی استان اصفهان اظهار کرد: برف موجود در پیست اسکی فریدونشهر در پی بارش‌های اخیر به حد مطلوب رسیده است و در چند روز اخیر امکان بازگشایی داشت، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی این امر محقق نشد.

یسلیانی افزود: با اینحال این هفته فقط اسکی‌بازان مجاز به حضور در پیست خواهند بود و ورود آنان به این مکان تنها با مجوز مربوطه از هیات امکان‌پذیر است و از ورود سایر اقشار مردم جلوگیری می‌شود.

رئیس هیات اسکی استان اصفهان تصریح کرد: استفاده عمومی از پیست منوط به صدور مجوز از نهاد‌های مربوطه است، زیرا همچنان شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از ازدحام در مکان‌های مختلف و منع تردد شهر به شهر وجود دارد.

یسلیانی با اشاره به پیست اَفوس دیگر پیست استان واقع در شهرستان بوئین میاندشت در غرب استان اصفهان، یادآور شد: برف موجود در این منطقه هنوز به قدر کافی نیست بنابراین در حال حاضر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این پیست به برفکوب نیاز دارد که خریداری شده، اما هنوز از گمرک ترخیص نشده و به محل نرسیده است.

شهرستان‌های فریدونشهر و بوئین میاندشت به ترتیب با ۶۰ و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ و ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه‌های زاگرس مرکزی قرار دارند.

پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد، دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.

پیست اسکی افوس با فاصله ۲ کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.