ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی آذربایجان‌غربی به ۹۸ میلیون تُن رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی استان خبر داد و گفت:ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی آذربایجان‌غربی به ۹۸ میلیون تُن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، گفت: ظرفیت تولید واحد‌های صنایع فرآوری و تبدیلی مواد معدنی این استان به ۹۸ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۴۱ تُن در سال رسیده است.

بابایی اظهار داشت: این ظرفیت فرآوری توسط ۸۴۷ واحد فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در بخش‌های مختلف شن و ماسه، کانی فلزی و غیرفلزی و طلا در سطح استان فعال بوده و انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای راه‌اندازی این واحد‌های صنایع تبدیلی، بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شده است که این رقم در مقایسه با نرخ ارز امروزی حدود ۱۰ برابر محاسبه می‌شود.

او گفت: این واحد‌ها برای ۲۲ هزار و ۵۳ نفر در این استان زمینه اشتغال پایدار فراهم کرده است.

بابایی با اشاره به زمینه فعالیت این صنایع تبدیلی، اظهار داشت: شستشو و دانه‌بندی مصالح سنگی ساختمانی (شن، ماسه، بالاست)، کنسانتره طلا، شن و ماسه شستشو و دانه‌بندی شده، محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی، آجر فشاری، انواع سفال ماشینی (اتوماتیک) و بتن سیال معمولی از زمینه‌های فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های این استان در بحث توسعه صنایع تبدیلی، هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی است که می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحد‌های تولیدی باشد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.