توانمندی کشاورزان جهرمی در تولید ۵ محصول

فرماندار ویژه جهرم، گفت: نهضت جهش تولید با همکاری سازمان بسیج و جهاد کشاورزی در حال اجرا است که کشاورزان جهرم برای خودکفایی در تولید پنج محصول استراتژیک، توانمند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی شفیعیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم، در جلسه نهضت جهش تولید که با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی فارس و مدیر بسیج اقشار فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی با قدرانی از همکاری نیروی مقاومت بسیج سپاه به واسطه ایثارگری‌ها در روند مقابله با شیوع ویروس بیماری کرونا در جهرم، بیان کرد: حضور این نهاد در عرصه‌های مختلف اجرایی مکمل کار دولتمردان است و هر جا باری بر زمین بوده، نیروی مقاومت بسیج سپاه وارد شده و پشتیبانی کرده‌اند.

او، تصریح کرد: مولفه اثرگذار تامین غذایی  به عنوان زیرساخت تفکر جهش تولید در بخش کشاورزی باید مدنظر قرار گیرد، زیرا به خطر افتادن امنیت غذایی به اندازه‌ای مهم بوده که بر اساس تجربیات تاریخی زمینه ساز التهاب بین کشورها بوده است.

شفیعیان، رابطه اقتصاد پایدار و امنیت پایدار را مستقیم دانست و ادامه داد: افزایش دانش کشاورزان، باعث بکارگیری و اشتغالزایی مهندسان کشاورزی می شود که با مشارکت جمعی ضمن تحقق اهداف بزرگ اقتصادی  شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه کشاورزی می شویم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم، با اشاره به اینکه از کشاورزی مدرن به عنوان چرخ دنده‌های جهش تولید یاد می‌شود، افزود: لازمه تحقق آن فاصله گیری از کشاورزی سنتی و رسیدن به خودکفایی در مقوله امنیت غذایی است.

او، اضافه کرد: در برنامه‌ریزی جهش تولید باید در بخش کشاورزی به مثابه یک زنجیره عمل کنیم که نخستین حلقه تولید کننده در نهایت به مصرف کننده ختم می‌شود و هر کدام از این حلقه‌ها شکننده باشد می‌تواند زنجیره تولید را مختل کند.

شفیعیان، اظهار کرد: طرح نهضت جهش تولید با همکاری سازمان بسیج و جهاد کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی و خودکفایی در پنج محصول کشاورزی گندم، جو، برنج، ذرت و کلزا و  دامپروری به مدت سه سال اجرا می شود، که این امر در سایر عرصه‌های تولید مواد غذایی نیز تسری می‌یابد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم، گفت: هدف از اجرای طرح را توانمندسازی کشاورزان، تامین امنیت اقتصاد کشور و استفاده بهینه از محصولات و اراضی کشاورزی تحت قرارگاه امنیت غذایی برشمرد.

او، بیان کرد: در شهرستان جهرم تا کنون ۳۲ مربی برای این طرح معرفی شده‌اند که  در طرح همگام با کشاورز نیز فعالیت داشته‌اند و هر مربی مساحت ۲۵۰ هکتار را تحت پوشش دارد و ۲۰ هزار راس دام نیز تحت پوشش کلینیک دامپزشکی این طرح است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.